תור: אהבה ורעם ביקורת סרט

Thor: Love and Thunder Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "תור: אהבה ורעם":
"מצחיק ומרגש אך מיותר ביחס לקודמו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Thor: Love and Thunder
משחק כריס המסוורת', טסה תומפסון, נטלי פורטמן, כריסטיאן בייל, כריס פראט במאי/ת טאיקה וואיטיטי  
הרפתקאות
ביקורת סרט לתור: אהבה ורעם מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"תחושה של פספוס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מם שרץ עכשיו ברשת מציג את שני הכוכבים הגדולים של מארוול- קפטן אמריקה ואיירון מן - זועמים על הכוכב השלישי תור ולא מבינים כיצד אחת הדמויות הפחות אהובות של מארוול מקבלת סרט רביעי לראשונה בתולדות החברה. מדוע? התוספת שהצילה את הדמות נוגעת לאחת התגליות הגדולות של המפיק קווין פייג׳י - הבמאי והשחקן האוסטרלי טאיקה וואיטיטי.וואטיטי, אוטר חצוף שלא יודע לקבל מרות, עשה בדיוק את שחזה הקהל - התעלם לחלוטין מהטון השייקספירי של קנת׳ בראנה, מהחברה הטורדנית בכיכובה של נטלי פורטמן, מהפטיש, מהשיער וכמעט מכל מה שאפיין את סרטי ת׳ור. התוצאה הייתה אחד הלהיטים המפתיעים ביותר של ׳מארוול׳ וגם הסרט האהוב ביותר על טרנטינו מבית החברה –"תור ראגנארוק", סרט ראוי לסגירת הטרילוגיה אך אחד ששונה לחלוטין מקודמיו. פייג׳י החליט לנצל את האהבה המחודשת של תור או גם את האוסקר של וואיטיטי על "ג'וג'ו ראביט" ונתן לבמאי יד חופשית בסרטו החדש.
לעומתו, וואיטיטי דווקא החליט לחזור אחורה, לגאול את פורטמן וגם את הפטיש מהסרטים הראשונים. אולי זו לא הייתה מחשבה מבריקה במיוחד. פורטמן חוזרת כד״ר ג׳יין פוסטר, האקסית המיתולוגית של תור וזו שהגברבר ההוא עדיין לא התגבר עליה. ג׳יין, וורקוהולית כמו האקס, מסרבת לקבל על עצמה את רוע הגזרה של סרטן בשלב 4, ומקבלת עזרה מפתיעה מאקס נוסף של הבחור- מיוניר הפטיש - אשר מקנה לה את כוחותיו של תור, אך גם גובה ממנה מחיר כבד. תור בעצמו נמצא במעין מסע אקזיסטנציאליסטי במטרה למצוא משמעות לחייו, אך השניים נאלצים לעבוד ביחד כאשר גור, הנבל הגנרי ה-200 של מארוול, נשבע להרוג את כל האלים ביקום (ומסתבר שיש מלא). כבר מעיון בסינופסיס, ניכר שוואיטיטי שם פחות דגש על השכל אך המון על הלב. כלומר, מי שינסה להפעיל את הראש ולהבין דברים בסיסיים כמו מי אלו אותם אלים וכיצד הם נכנסים ליקום - צפוי לקבל כאב ראש אחד גדול. מי שיכבה את הראש לחלוטין, צפוי לא פעם לחייך מבדיחות הזויות על משולש ה"אהבה״ של תור עם מיונייר וסטורם-ברייקר כמו גם ליהנות ממערכת היחסים הסקסית של פורטמן עם המסוורת׳ וגם לקפץ בכיסא למשמע הכוכב האמיתי של הסרט - פסקול נוצץ היישר משנות השמונים עם שימוש המרשים בשירי 'גאנז אנד רוזס'.
הבעיה הגדולה ביותר של וואיטיטי היא פשוטה, זה כבר לא סרט המשך ל״תור: העולם האפל״, זה סרט המשך ל״ת׳ור: ראגנרוק״. במקום ללכת קדימה, וואטיטי נשאב אחורנית ולמרות שיש הרבה רגש בסרט הזה, הוא איננו מצדיק את עצם קיומו. סרט רביעי בסדרה אמור להיות אישי יותר, מהיר יותר ובעיקר - מסוכן יותר. זה לא קורה, הסרט מוריד הילוך ביחס לקודמו ודווקא במשבצת האחרונה מצויה האכזבה הגדולה ביותר- הנבל.אם הלה, הנבלית בסרט הקודם, הרגישה כמו ניצול ממפתיע של אחת השחקניות הטובות ביותר מבית הממלכה (קייט בלאנשט), הסרט החדש מבזבז לחלוטין את אחד השחקנים הטובים ביותר בהוליווד – כריסטיאן בייל. אם כי בייל מצמרר וקריפי במיוחד במשחקו, סיפור המקור שהודבק לדמות גורם לה להיות מגוחכת כבר מתחילת הסרט. אך גור לא לבד במחלקה הזו, וואיטיטי שכח לחלוטין לפתח דמויות נהדרות כמו ואלקירי וקורג. התוצאה הופכת את הדמויות לגנריות ומיותרות כמעט לחלוטין בסרט. אפילו הופעתן הקצרה ב״נוקמים: סוף המשחק״ הייתה הרבה יותר משמעותית לעלילה. אם אסכם בפשטות את הסרט במילה אחת, היא תהיה פספוס. אם כי הבדיחות עדיין עובדות והלב שבמרכז הסרט עדיין מרגש, נדמה שוואיטיטי ניסה ליצור סרט המשך ראוי אך גם לשמור את התעוזה ואת הטירוף האמתי שלו ל"מלחמת הכוכבים" החדש אותו הוא מביים. מי שכן נותן את הלב עבור הפרויקט הוא הכוכב הראשי והמפיק - כריס המסוורת׳- ואכן, קשה לומר שלא להתאהב בו. מאז ש"ראגנארוק" הציג את אופיו הקומי של המסוורת׳, אי אפשר שלא לחבב את תור כגיבור מבולבל ותמים שעדיין מחפש את מקומו ביקום. האלתורים של המסוורת׳ הם לא פחות מגאוניים, כמו גם הכימיה שלו עם פורטמן. אם כבר מדברים על השחקנית, שנמצאת הפעם הרחק מסרטי הדרמה בהן התמקדה במשך עשור, אין ספק שהיא ממציאה את עצמה מחדש ביקום מארוול ונכנסת לאותה רשימה בה מככבים אנדרו גארפילד והוקאיי.
תור: אהבה ורעם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלון חברגיל: 4501/10/2022 14:22:13
1/10אייקון ציון
סרט מזעזע, לא מובן לי איך רשמו תגובות טובות על הסרט הזה...חצי שעה ראשונה בדיחות מפגרות ומביכות.פעם ראשונה בחיי שרציתי לצאת באמצע הסרט
שם: טליגיל: 4502/08/2022 22:18:22
9/10אייקון ציון
אחד מהסרטים הכי טובים של תור, ולדעתי גם בז''אנר גיבורי העל מהשנים האחרונות. כדאי לראות בקולנוע.
שם: אבירן דהןגיל: 2623/07/2022 14:14:00
9/10אייקון ציון
תור מכה שנית והפעם הוא לא לבד. סרט מעניין המספר יותר על תור ומה קרה איתו בתקופה האחרונה. אהבתי את הדמויות הנוספות שהיו בסרט, את קטעי האקשן שהיו למרות שהסרט לא התפקס על החלק הזה ואהבתי בנוסף את ההומור השנון - בסך הכול הסרט הוא קליל, שובב ומהנה לצפייה עם המשפחה או הילדים. מומלץ לצפייה מאחר והסרט מתקשר לעלילה שתקרה לאחר מכן, יש לצפות בטיזר שלאחר הסיום. צפייה מהנה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט