רופא בהחלפה ביקורת סרט

A Good Doctor Movie Review

תמונת כתבליאור אללוף על "רופא בהחלפה":
"קומדיה כיפית, קלילה ולא יומרנית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Good Doctor
משחק מישל בלאן, חכים ג׳מילי במאי/ת טריסטן סגואלה  
קומדיה
ביקורת סרט לרופא בהחלפה מאת ליאור אללוף | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"קצבי ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בערב חג המולד. סרג' (מישל בלאן), רופא SOS, מוצא את עצמו לבד כתורן היחידה האחראי על כל קריאות החירום בפריז, משום שכל עמיתיו חוגגים את החג עם משפחותיהם ובדרך לאחד ממקרי החירום, הוא פוגע עם הרכב שלו בשליח צעיר על אופניים בשם מאלק (חכים ג'מילי). גבו של סרג' נפגע באופן שמונע ממנו לזוז והוא נאלץ לבקש מהשליח את עזרתו ושייתחזה אליו, תוך כדי שהוא מסייע לצעיר חסר הנסיון הידע הרפואי באזניית הטלפון הנייד בתפעול שלל המקרים.את הקומדיה הצרפתית הזו שיצאה בצרפת כבר בשנת 2019 ואלינו מגיעה רק עכשיו באיחור של 3 שנים, ביים וכתב טריסטן סגואלה וזהו סרטו הארוך השלישי. עיקר עבודתו של סגואלה בעשור הקודם וזה שלפניו, היה ליווי של התקליטן מרטין סולבג, אך בסרט הזה בהחלט ניכר שיש ליוצר הזה פוטנציאל, כי הוא מצליח להגיש לנו כאן קומדיה די קצבית עם כמה בחירות בימוי ועריכה שגורמות לסרט לזרום ולא לשעמם לרגע.
רופא בהחלפה" הוא סרט קצר יחסית - שעה ו-25 דקות סך הכול - וככזה הוא קופץ בין סצנה קומית אחת לאחרת וברובו מצליח לשעשע ולגרום הנאה. לא תמצאו בו קטעים נמרחים מדי או דיאלוגים מתמשכים, אך יכול להיות כי הבחירה הזו קצת פגמה בפוטנציאל של הקומדיה הכיפית הזו להיות קצת יותר מקומדיה קלילה ולא יומרנית. מצד אחד, בתקופה שבה אורכם של רוב הסרטים נע על גבול השעתיים ומעלה ושוברי קופות אף נעים בין שעתיים וחצי לשלוש שעות, נחמד לראות שיש יוצרים שלא פוחדים לתת לנו מנה קצרה וקולעת ללא קטעים נמרחים או מיותרים ושלא חוששים לחתוך סצנות בשלב העריכה. מצד שני, הפעם כן הייתי שמח אם סגואלה היה מכניס קצת יותר עומק בתסריט לגבי הדמויות שלו. גם דמות הרופא, גם הדמות השליח וגם רוז ידידתו הצעירה של הרופא (סולין ריגו) מטופלים יחסית באופן שטחי. קיים מקרה טרגי ברקע שמקשר בין רוז לסרג' ושיכול בהחלט לתת הסבר עמוק על דמותו הנרגנית, האלכוהוליסטית, מעשנת בשרשרת עם הנפש הפצועה, אך הוא מטופל באופן שטחי ונמהר מדי ולכן עלינו כצופים פשוט להאמין שאותו מקרה השפיע באופן לא פשוט על הדמויות.
גם האמירה הביקורתית שמרחפת בסרט על התנאים ושעות העבודה של אנשי הרפואה, המחסור הבלתי נסבל בכוח אדם והמחיר המסוכן שהסיטואציה הזו יכולה להביא, מטופלת פה כבדרך אגב ומורגש שהיוצרים אולי מעט חששו שקצת יותר "כובד ראש" של ביקורת כזו תפגום בקלילות ובזרימה הקומית אליהן כיוונו. אפילו סצנה יחידה המתארת את היחס הלא נעים אליו שליחים אמורים להתרגל בעבודתם נמצאת פה, אך גם היא נמצאת ברקע ולא במרכז. אבל אם בקומדיה זורמת וקלילה עסקינן, כאן בהחלט סגואלה יודע את העבודה. כמו בלהיט הצרפתי "מחוברים לחיים", גם כוחו של סרט זה הוא במשחק הנהדר של 2 השחקנים הראשיים והכימיה ביניהם. השחקן הוותיק מישל בלאן ("אהבה בכפר") מתאים בצורה מושלמת לדמות הרופא הנרגן שאט אט אנו מגלים כי חבוי בו לא מעט רגש מתחת למעטה הקשוח והמחוספס. אך מי שגונב את ההצגה, הוא דווקא השחקן הצעיר חכים ג'מילי שבזמן יציאת הסרט, זה היה לו תפקיד המשחק המשמעותי הראשון. משלב מסוים בעלילה, כל הסרט מונח על כתפיו והוא פשוט עושה עבודה מרשימה כמו של שחקן עם ניסיון רב. דמותו של מאלק בגילומו היא כריזמטית, אופטימית, מקסימה, שובת לב ובעלת תזמון קומי מושלם. הסצנות בהן ג'מילי מתחזה לרופא ומנסה לאלתר תוך כדי תנועה, מהוות כמה מהרגעים היותר משעשעים שתצפו בהם השנה עם 2-3 סצנות שייגרמו לכם לצחוק בקול גדול. גם מאלק וגם סרג' יגלו במהלך ה"תרמית" שלהם כמה דברים על עצמם, השליח יגלה את הייעוד שלו ומה הוא באמת רוצה לעשות בחייו והרופא יגלה בסצנת השיא הנהדרת של הסרט לקראת סופו, שהעבודה המתישה שלו יכולה להיות גם קסומה, מפתיעה ובעלת משמעות וערך רב.
רופא בהחלפה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4111/08/2023 20:13:45
8/10אייקון ציון
קומדיית מצבים מקורית, קלילה ומפתיעה.
שם: anipoגיל: 5111/08/2023 09:59:20
7/10אייקון ציון
עבודה לא רעה. קומדיה סבירה ששווה השקעה של שעה ועשרים דקות. קונספט נחמד עם סצינה אחת קורעת במיוחד.
שם: דן קירוגיל: 7214/02/2023 17:20:04
10/10אייקון ציון
הזכיר לי סרטים של לואי דה פינס. לרוץ.
קישורים
חץ רופא בהחלפה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט