הבית שלנו ביקורת סרט

Return to dust Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הבית שלנו":
"מהסרטים היפים והמרגשים של השנה, לא יותיר עין יבשה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Return to dust
משחק וו רנלין, האי קינג במאי/ת לי ריג'ון  
זר
ביקורת סרט להבית שלנו מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"אנושי ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של הבמאי רוג'ון לי "הבית שלנו", ששמו המקורי הוא "חזרה לאבק", לוקח את הצופים לגנסו הכפרית שבסין בשנת 2011 ועוקב אחר גיבורי הסרט שהם חקלאי בשם יוטי שמכונה "ברזל" בשל חוזקתו ואישה נכה ועקרה בשם גואינג שבני משפחתם ארגנו להם נישואי נוחות. תחילה הם מרוחקים אחד מהשני. יוטי סובלת מבעיית בריחת שתן ולכן מתביישת לישון יחד באותה המיטה. ככל שהזמן עובר הם מכירים, נפתחים ומפתחים חברות חזקה, קרבה ואמפתיה הדדית, יוצרים לעצמם עולם משלהם ואף ישנים יחד באותה המיטה.ניתן לראות את התפתחות הקשר ביניהם על רקע ההכנות החקלאיות של העונות: חרישת האדמה, שתילת השתילים וקצירתם כשהכל נעשה על ידי שניהם יחד. גואינג מספרת ליוטי עד כמה אומללה הייתה לפניו ושראתה שהוא איש טוב לפי יחסו לחמור. יוטי מנסה לגרום לה לאושר במגוון מחוות קטנות: מעיל מחמם, האכלתה בדג שתפס, גידול גוזלים ואפרוחים עזובים שגורמים לגואינג לחוש אמא לראשונה בחייה, וכמובן בניית בית.
באותה תקופה ישנם נכסים ריקים בכפר וניתן להיכנס לגור בהם. הם עוברים מצריף רעוע שבו גרו ומתחילים להתמקם בבית ריק. יוטי אף מכין את הלבנים לבנייה ואז הם מתבקשים לפנות את הנכס. בנכס הריק הבא גואינג בונה להם בעמל רב בית מרווח ונעים ובו הם מגדלים את חיות המחמד שלהם: תרנגולים, אפרוחים, ציפורים וחמור. הוא מטפל בגואינג במסירות ובאהבה עם הרבה חמלה, מבטיח שייקח אותה לרופא ויקנה לה טלוויזיה ואף מטביע גרגירי תירס על ידה כסמל לקשר ביניהם. אך אחיו של יוטי מבקש שיעברו לדירה חדשה בעיר ואת הנכס הוא ימכור. יוטי וגואינג מבינים שזהו צעד לא פרקטי שכן הם חקלאים ובעיר לא תהיה להם פרנסה, ובנוסף לא יוכלו לגדל את חיות המחמד בדירה בעיר. האם הזוג ימשיך להתגורר בביתם או יעבור לעיר הגדולה?הדמויות אינן מנהלות שיחות ארוכות, אך ניתן ללמוד עליהם בעיקר מהאנשים מסביב שמדברים עליהם ושופטים אותם על ידי החיצוניות בלבד ומהיחס החם של יוטי וגואינג לחיות. יוטי מנוצל על ידי אחיו ועל ידי האנשים העשירים שמוצצים את דמו, תרתי משמע. הוא אנלפבית שאינו יודע קרוא וכתוב (חותם רק בטביעת אצבע), עובד מאוד קשה בעבודת האדמה, נאלץ לעבור מבית לבית ואף תורם את דמו אחת לשבוע לאיש עסקים עשיר שזקוק לעירוי דם מסוג דם נדיר שיש רק ליוטי.
למרות הניצול שהוא עובר, הוא טוב לב, עוזר, אינו מוכן לקבל חפצים במתנה ומשלם על הכל ורואה את הטוב בעולם, בעיקר באדמה. לעיתים נראה שהחמור הוא חברו הטוב ביותר של הזוג ונוכחותו גם בשדה וגם בהובלת דירות היא קריטית. הם מוקירים לו טובה על שירותו והוא זוכה ליחס חם ואנושי מהשניים עד כדי כך שיוטי עוזר לו בעבודת הסבלות.לסרטו של רוג'ון לי (שגם כתב את התסריט) קצב משלו והוא נמשך באיטיות מעל שעתיים. לכאורה, ארוך ומייגע – אך אין בו רגע דל. הוא שופע דימויים ומטאפורות מעולם האדמה ואף מכיל מספר אנקדוטות הומוריסטיות. הצילום מדויק וממחיש את השינויים שמתחוללים ובעיקר בולטות הסצנות היפהפיות שצולמו על הדיונות. החלק העיקרי בסרט הוא המשחק ושני השחקנים הראשיים מעולים. היי קווינג שמגלמת את דמותה של גואינג מרגשת מאוד. רנלין וו, כימאי במקצועו וזהו תפקידו הראשון בקולנוע, מגלם את יוטי באמינות. מערכת היחסים הנרקמת בין שתי הדמויות מרגשת במיוחד.זהו סרט יפהפה שממחיש את אכזריותם של אנשים, את הניצול והעושק הקיימים ומאידך גם את טוב ליבם של האנשים הפשוטים, החמלה שהם מגלים והקשר היפה שנרקם כנגד כל הסיכויים. יש בו הרבה חומר למחשבה על טבע האדם, על הסתכלות בקנקן ולא על מה שיש בו ועל מה זה באמת בית. שכן מעבר לחומריות, בית הוא מקום חם ואוהב כפי שמראה הסרט. למרות שלכאורה מדובר בסרט א-פוליטי, לאחר שבועיים בהם הוא הוצג בבתי הקולנוע בסין, הרשויות הורידו אותו ונאסר לדבר עליו. הסיבה נעוצה כנראה בפירוש רצונם של האיכרים להמשיך להישאר על אדמתם ולא לעבור לבנייני המגורים העירוניים כביקורת על השלטון.
הבית שלנו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5209/12/2023 10:22:45
7/10אייקון ציון
שונה ומרענן. הכי רחוק מהוליווד, למרות שאפשר גם כאן למצוא מעט קיטש. למרות שאין פה פסגה קולנועית ,היופי והייחוד הוא ההחשפות לתרבות הסינית. בנוסף, יש קשר יפה ונוגע שנרקם בין גבר לאישה משולי החברה. הוא חקלאי פשוט וטוב לב והיא אישה שסובלת מבעיות בריאות. בחברה שמרנית בה הם חיים, שניהם נחשבים רווקים מבוגרים ששווים פחות. לכן, השידוך ביניהם באמצעות משפחותיהם הוא אך טבעי. מדובר בשניים שהיו דחויים כל חייהם ולא חוו אהבה. עכשיו כשהם יחד ועובדים את האדמה,זו הזדמנות עבורם להתקרב ולמצוא נחמה משותפת. מה הגורל מייעד להם? סרט איטי ,אבל המטרה שהיא לספוג את האווירה והתחושות, די מושגת. ציון 7.5.
שם: עומרגיל: 4125/08/2023 20:25:41
7/10אייקון ציון
סיפור אהבה יפה של זוג קשיי יום. סיפור לא פחות יפה של האדם לעבודת האדמה.
שם: dtגיל: 6017/05/2023 18:39:37
9/10אייקון ציון
סרט מרתק ובלתי נשכח! חיים קשים עם רגעים של אושר בסין. זוגיות שנוצרה בשידוך של של גבר ואישה בשולי החברה. העוני המרוד וההתעמרות של החזקים בחלשים מקוממת אבל לא מייאשת אותם. למרות הכל יש רגעים יפים וקטנים של אושר ובעיקר דאגה אחד לשני.
קישורים
חץ הבית שלנו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט