ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש ביקורת סרט

Spider-Man: Across the Spider-Verse Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש":
"בקלות סרט הקומיקס הטוב ביותר של השנים האחרונות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Spider-Man: Across the Spider-Verse
דיבוב אוסקר אייזק, שמיק מור, היילי סטיינפלד, בריאן טיירי הנרי, לונה לורן ולז, גרטה לי, איסה ריי במאי/ת ואקים דוס סנטוס, קמפ פאוורס, ג'סטין קיי תומפסון  
אנימציה
ביקורת סרט לספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חוויה אמיתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחד הדברים שהשפיעו יותר מהשאר על הפיכת "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" ליצירה כל כך יוצאת דופן וייחודית מבחינה ויזואלית הוא הבחירה לשנות את צוות הבמאים. צוות היוצרים המקורי נותר עם קרדיט מפיקים בפועל ובמקומם גויסו כוחות חדשים: המועמד לאוסקר המחזאי קמפ פאוורס ("לילה אחד במיאמי"), חואקים דוס סנטוס (אשף סדרות אנימציה בניחוח אנימה וגם ביים סרטי אנימציה עבוד DC) וג'סטין קיי תומפסון, שלו זה סרט ראשון כבמאי אבל בעברו עבד כמפתח ויזואלי וכמעצב בשלל סדרות וסרטי אנימציה מדיסני, פיקסאר, לוני טונס, פאוור פאף גירלס, בוב ספוג, דרדסים ועוד. צוות התסריטאים מורכב מפיל לורד, אחד התסריטאים של הסרט המקורי ויוצר "סרט לגו" שאליו הצטרפו כריסטופר מילר שותפו ל"סרט לגו" ודייב קאלאהם תסריטאי הסרט, "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות". השילוב הייחודי בין היוצרים המגיעים מרקעים שונים יוצר פיצוץ תוכני ויזואלי חריג, ניסיוני, נועז ויוצא דופן המתעלה על ההישגים של הסרט הראשון.אבל רגע לפני שאפרט את ההישגים הרבים, יש גם חסרון אחד גדול. הסרט מסתיים במה שנקרא בשפה המקצועית cliff hanger, כלומר שישבתי באולם מרותק למסך במשך שעתיים ועשרים, ובמקום לזכות לזיכוך אאלץ לחכות שנה נוספת כדי לזכות בסוף המיוחל. ישנם סרטים שידוע שעתיד להיות להם סרט המשך ולכן הקהל מוכן לכך רגשית ומדובר בחלק מחוויית הצפייה, אבל מאחר והסרט הקודם הסתיים כמו כל סרט, לא ציפיתי להפתעה הפחות חביבה עלי. במיוחד בסרט כל כך עמוס ומורכב כמו זה. בכל מקרה, לשם שינוי ה-cliff hanger בסרט המסוים הזה בהחלט משאיר טעם לעוד, על אף שהייתי מעדיף לשבת באולם עוד 10 דקות או רבע שעה רק כדי שהסרט יסתיים באופן מסורתי.
הסרט הראשון משנת 2018, "ספיידרמן: ממד העכביש" הפתיע את מבקרי הקולנוע, זכה לשבחים מקיר לקיר (גם אני נתתי לו 4.5 כוכבים). הוא גם הספיק לזכות באוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר ובעוד שלל פרסים לצד הצלחה קופתית. היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שיצוץ לו סרט המשך. אחרי עיכוב בשל מגפת קורונה ועבודה מאסיבית על העיצובים החריגים בכל קנה מידה שנוצרו עבור הסרט עם השקעה בבניית דמויות ובמורכבות עלילתית, צץ לו סרט המשך והפעם הגיבור שלנו מיילס מוראלס עוזב את הממד שלנו בעקבות מושא אהבתו גוון סטייסי ויוצא למסע בממדים נוספים שבהם יש שלל סוגים של ספיידרמן מגוונים ומפתיעים כיד הדמיון הכי פרוע שיכול להיות.אין ספק שהסרט הנוכחי מאד בוטח בעצמו אחרת הוא לא היה יוצר רשעים כמו "הנקודה", נבל שכוחו הוא הנקודות על גופו שבהן הוא יכול לעבור ממקום למקום, לבלוע ולהעלים דברים. אותו "נקודה" מאויר רק בלבן ושחור שהופכים ככל שהסרט מתקדם למופשטים ופחות ברורים ולכן גם למאיימים יותר. רשע אחר מפתיע מסוגו הוא "הנשר", המתגלה כדמות אנושית מהעבר הרחוק הנמשכת בעזרת חור בממדי הזמן למציאות המודרנית ויוצרת חורבן במוזיאון הגוגנהיים. האיור של הדמות מזכירה שרטוטים הצבועים בחום מתקופת הרנסנס פרי ידיו ומוחו של לאונרדו דה וינצ'י. גם העולמות שבהם הצופה עתיד לבקר מפתיעים בצורתם וצבעוניותם.
בחיפוש אחר "הנקודה" מייק וגוון יגיעו למומבאטן שצוירה בהשראת מומבאי. היא בעלת מוטיבים הודיים אבל מזכירה ערים בסרטים דיסטופיים כמו "בלייד ראנר" או "עיר אפלה". שילוב מעניין של הארכיטקטורה הפוטוריסטית תעשייתית לצד צבעוניות הודית קיצונית, סוג של אומברטו בוצ'וני אבל קיצוני הרבה יותר. באותה עיר הוא יפגוש את ספיידרמן ההודי, ספיידרפאנק הבריטי, שהעיצוב שלו נוצר בהשראת האופנה והאיורים שהושפעו מהז'אנר המוזיקלי. דמיינו את סיד וישס, סולן הסקס פיסטולס, כספיידרמן. יש גם את ספיידרוומן, הנמצאת בהריון מתקדם ורוכבת על אופנוע ומזכירה את דמויות הלוחמות השחורות בסרטי הבלאקספלויטיישן. דמיינו את פוקסי בראון בתחפושת העכביש.כאשר מיילס מוראלס יגיע למפקדה של כל הספיידרמנים ברחבי היקום והממדים השונים, הסרט יזכה לחוות מספר רגעים סוריאליסטיים לחלוטין עם מאות דמויות מגוונות, צבעוניות ומטורפות לחלוטין של אנשי עכביש (חלקם אפילו לא בני אדם) שיופיעו על המסך. שיא הסיקוונס במפקדה הוא מרדף כאוטי שבו מיילס נמלט על נפשו כדי לחזור ליקום שלו. מדובר בסצנת פעולה עם אנימציה אקרובטית מרהיבה ופרועה המצליחה להדהים את הצופה, שגם ככה הגיע אל הסרט עם ציפיות גבוהות. אוסקר אייזק מדבב את המנהיג חסר ההומור של אגודת אנשי העכביש, המסתיר גם הוא עבר אפל. המנהיג לא ממש מרוצה מההתנהלות של מיילס המאיימת לקרוע את רצף הזמן ואת הממדים השונים."ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש", נראה מדהים והוא מתעלה על האסתטיקה הוויזואלית של הסרט המקורי בתעוזתו, שנחשב לפורץ דרך בתחומו. לכאורה, אנחנו לא צריכים לחוות יותר את הריגוש של גילוי בסרט אנימציה שני של "ספיידרמן" המיועד למסך הגדול, אבל הוא קיים כאן בזכות היכולת של האמנים הכל כך מוכשרים שיצרו את הסרט הזה. העלילה זוכה למספר תפניות אפלות במיוחד לצד הומור פרוע שמצליח בכל פעם להפתיע, חושף את הסיפור של גוון ומספק לנו רקע למורכבות של דמותה. אז כן, הבשורה הטובה, היא שהסרט עומד בציפיות ומעבר להן, אבל כדי שהרפתקאותיו הנוכחיות של מוראלס יסתיימו נצטרך לחכות לשנת 2024, לסרט השלישי בסדרה, וזה ממש מבאס.
ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ktivatovaגיל: 4013/08/2023 14:07:13
10/10אייקון ציון
סרט מושלם! שילוב של אקשן, דרמה, צחוקים קורעים עם ויז''ואל מהמם ואומנותי. בת ה- 4 שלי יצאה מהסרט ממררת בבכי היסטרי על המוות של האבא/ הדוד, אבל אחרי שנרגעה אמרה שנהנתה. בן ה- 7, בת ה- 13 ואני נקרענו מצחוק ונהנינו בטירוף. אחד מסרטי גיבורי העל הטובים ביותר.
שם: איציק גורגיל: 5009/08/2023 23:20:42
7/10אייקון ציון
אכזבה גדולה. תסריט לעוס, תזזיתי ומיועד לילדים בעיקר. ארוך בלי סיבה ובטח לא עשה לי חשק לחכות להמשך..
שם: יהונתן המלךגיל: 1210/07/2023 21:14:33
3/10אייקון ציון
ואוו סרט מזוין
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט