משפחה אמיתית ביקורת סרט

La vrai Famille Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "משפחה אמיתית":
"דרמה מרגשת ואותנטית שתשבור לכם את הלב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La vrai Famille
משחק מלני תיירי, ליס סאלם, פליקס מואטי במאי/ת פביאן גורג'אר  
דרמה
ביקורת סרט למשפחה אמיתית מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"שובר לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המאבק לשמור על הילד שגידלת אצלך הוא נושא שמסעיר את הקהל עוד מימי משפט שלמה, דרך קלאסיקות כמו "קרמר נגד קרמר" ועד סדרות כמו "שקרים קטנים גדולים". אבל מה עושים כשהילד הוא כלל לא שלך, אלא ניתן לך למשמורת כמשפחה אומנת והופך לחלק אינטגרלי מהמשפחה? זה הנושא של הדרמה הצרפתית שוברת הלב "משפחה אמיתית" שביים וכתב פביאן גורג'אר, בעקבות חוויותיו כילד שאמו אימצה ילדה אומנה.הסרט עוקב אחר אנה (מלני תיירי, "הזהב של נורמן") ודריס (ליס סאלם, "מינכן"), בני זוג והורים לשני ילדים, בנוסף לילד אומנה מתוק בן 6 בשם סימון (גבריאל פאבי בהופעת בכורה), שניתן להם כשהיה בן שנה וחצי לאחר שאביו אדי (פליקס מואטי, "הכרוניקה הצרפתית") החליט שהוא מתקשה לגדל אותו בכוחות עצמו בשל מות בת זוגו.
המשפחה יודעת שתפקידה הוא להיות משפחת אומנה ושיום אחד הילד יחזור ככל הנראה לחיק האב, אולם עדיין מופתעת כשהאב מחליט לחדש את הקשר. תחילה קובעת העובדת הסוציאלית שסימון יבלה את סופי השבוע והחגים עם אדי, כשאט אט אמור הילד מחדש להתרגל לביתו המקורי.אנה, לה הילד קורא אמא והיא רואה בו את בנה לכל דבר ועניין, מתקשה במיוחד להתמודד עם העניין. היא מנסה לשכנע את העובדת הסוציאלית לאפשר לסימון להישאר למסיבת יום הולדת של "אחיו" ואף לוקחת אותו ללא אישור לחופשת חג מולד משפחתית – דבר שמקשה על העברת השרביט מהמשפחה האומנת לאביו. דריס, לעומת זאת, מבין כי עליהם להרגיל את סימון למעבר ובין בני הזוג מתגלעות מחלוקות בשל הגישות השונות כלפי הילד.
כוחו של התסריט של גורג'אר הוא שהוא גורם לנו להבין את שני הצדדים בסיפור. אין פה טובים ורעים, ועל אף שנטיית הלב הראשונית עשויה ללכת עם כך שהילד יהיה עם אביו הביולוגי, התיאור האותנטי של חיי המשפחה האוהבים להם זוכה סימון בביתו החדש והקשר החם שנרקם עמם, גורם לצופה להיות אמביוולנטי לגבי המקום הטוב לעתידו של סימון.חשוב לציין כי דמותו של האב אינה מתוארת באופן שלילי. הוא אמנם בחר שלא לגדל את הילד, אך התסריט מראה את הסיבות הכלכליות והנפשיות שעמדו מאחורי העניין ואת הרצון הכן של האב לחזור ולהיות דמות משמעותית בחיי בנו. כך שכל בחירה לכיוונה הסרט יילך בסופו תגרום לשיברון לב, וכך גם קורה בסיום הנוגע והלא סנטימנטלי.תורמת לסרט עבודת הצילום הלא שגרתית של ג'וליאן הירש, שמצלמתו מרחפת בין הדמויות, עוברת בין חללי הבית בדומה לסרטי אימה וגורמת לנו לתחושת חרדה לגבי העתיד לבוא ולהרגשה אינטימית כי אנו חלק מבני הבית. עבודת המשחק של תיירי ראויה במיוחד לציון כאם שנקרעת בין האהבה לבן המאומץ לבין הידיעה שעליה לשחרר והמשחק הרגיש שלה בסיוע האותנטיות כובשת הלב של הילד, בגילומו של גבריאל פאבי, גורמים ל"משפחה אמיתית" להיות יותר מעוד דרמה מרגשת, ולהפוך לכזו שתשבור לכם את הלב.
משפחה אמיתית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5223/03/2024 09:46:54
7/10אייקון ציון
עדין ויפה אך מרגיש קיטשי.הקצב איטי והאווירה מאופקת יחסית כמעט לכל האורך, למרות הסיטואציה המורכבת .הילד הקטן מתוק ואינטליגנטי ובהחלט גונב את ההצגה.מערכת היחסים שלו עם האם המאמצת היא מרכז הכובד של הסיפור. מסביב נמצאת משפחת האומנה,האב הביולוגי ורשויות הרווחה. כמו תמיד,השאלה במקרים כאלה היא מה הכי טוב ונכון לילד. ציון 7.5.
שם: עומרגיל: 4122/03/2024 19:15:34
8/10אייקון ציון
סרט מרגש ועצוב על מערכת יחסים בין ילד לאומנה שלו ובכלל על שילובו במשפחה.
שם: ענברגיל: 4905/10/2023 09:31:36
7/10אייקון ציון
סרט יפה, אבל מאוד מאוד עצוב. על כן, די הצטערתי שצפיתי בו. תודה רבה לאתר סרט על הכרטיסים!
קישורים
חץ משפחה אמיתית (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט