מגרש השדים: המאמינים ביקורת סרט

The Exorcist Believer Movie Review

תמונת כתבלירן יושעי על "מגרש השדים: המאמינים":
"יותר דרמה משפחתית מאשר סרט אימה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Exorcist Believer
משחק אלן בורסטין, ג'ניפר נטלס, אן דאוד, אוליביה אוניל במאי/ת דיוויד גורדון גרין  
אימה
ביקורת סרט למגרש השדים: המאמינים מאת לירן יושעי | כתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"עשוי רע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע38.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות23.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בתזמון כמעט מושלם, בשנת היובל לצאתו של "מגרש השדים", ללא ספק אחת מיצירות האימה הטובות ביותר של המאה ה־20, עלה לאקרנים הסרט שאמור לאתחל את סדרת הסרטים הוותיקה (שישה בסך הכול). כזכור, הלהיט משנת 1973, המבוסס על הספר מאת ויליאם פיטר בלאטי, הניב המשכונים שהצליחו פחות, הן ביקורתית והן קופתית, שכן אף אחד מהם לא הצליח לשחזר את הקסם האפל והאווירה הקריפית של הסרט הראשון.דייוויד גורדון גרין, האחראי לאתחול של סדרת סרטי "ליל המסכות", הופקד גם הפעם לעורר מן המתים את זיכיון האימה המיושן למדי. עצם הכוונה לאתחל את "מגרש השדים" (בזמן שחברת ההפקה Morgan Creek Entertainment פרסמה בעבר בטוויטר כי אין בכוונתה להפיק סרט נוסף בסדרה לעולם), גרמה למעריצים להביע מחאה נוקבת ברשתות ולחתום על עצומה שתמנע את הפקת הסרט, העתיד להפוך לטרילוגיה. מחאת המעריצים הייתה מוצדקת. "מגרש השדים: המאמינים", שהוא המשך ישיר לסרט המקורי משנת 1973, היה צריך להישאר בגדר רעיון בלבד, אחד כזה שנגנז במרתפי חברת "מורגן קריק".
לאחר שאשתו נהרגה ברעידת אדמה בטהיטי, נאלץ ויקטור (לזלי אודום ג'וניור, "המילטון") לגדל לבדו את בתו אנג'לה. מותה של אשתו מערער את אמונתו, דבר שיבוא לידי ביטוי בהמשך הסרט. אנג'לה נעלמת אל תוך היער עם חברתה קתרין בניסיון להעלות את רוחה של אמה בסיאנס מאולתר. השתיים נמצאות לאחר שלושה ימים כשזיכרונותיהן נמחקו כמעט לגמרי כשהן אחוזות דיבוק. ברגע של ייאוש, ויקטור והוריה של קתרין מגייסים את הקהילה סביבם כדי להציל את בנותיהם.התמה המרכזית של סרטי "מגרש השדים" הייתה ועודנה על נקודת המפגש בין האדם לאלוהים, לאמונה בכלל ונקודת השבר ביניהם. גם הפעם גורדון גרין לוקח אותנו למקום הזה, אבל איפה ש"מגרש השדים" גרסת 1973 מצליח לעורר הזדהות ושאלות מהותיות בנושא דת ואמונה, ההמשך שלו נופל צעד אחר צעד כמו אבני דומינו. את הסרט כולו אופפת תחושת מיסיונריות וחזרה בתשובה. בסצנת השיא של הסרט, התיאטרלית להחריד, מגויסים כל הדתות, המינים והגזעים וכל המילים היפות כדי לנסות לשכנע אתכם שיש מישהו מעלינו שמשגיח. אין כאן כוונה לערער את יסודות האמונה שלכם או לחלוק עליה חלילה, אבל הסרט עוסק בעיקר בנושא הזו ושוכח שהוא בפשטות סרט אימה.
מתוך 111 דקות לערך אפשר לספור על כף יד אחת את האירועים המשמעותיים של הסרט, וגם הם עשויים כלאחר יד. עד שתגענה סצנות האימה המשמעותיות ביותר של הסרט סביר להניח שתנשנשו את כל דלי הפופקורן שלכם ותנקרו. טיפ: גם יציאה זריזה לשירותים לא תפגום לכם בהנאה. הסרט מתקדם באיטיות מחרידה על סף המשעממת. יש רגעים מעטים שמצליחים להציל אותו משיממון מוחלט, אבל הם דלים וקצרים ממילא. רגע כזה הוא נוכחותה המצופה של אלן בורסטין, שגילמה את כריס מקניל, אמה של רייגן בקלאסיקה של 1973. כצפוי, הנוכחות של בורסטין היא אחיזת עיניים בלבד שכל תפקידה הוא למשוך מעריצים (בדיוק כמו נעימת הפסקול האייקונית) ואינה תורמת כלל לעלילה. בורסטין מתפקדת כתפאורה בלבד, וכמו שבאה ככה הלכה (למרות סגירת מעגל מקסימה בסוף הסרט).דיוויד גורדון גרין עושה זאת שוב, ולא בקטע טוב. אחרי שעשה פעולת החייאה די מוצלחת בזיכיון "ליל המסכות", להוציא את "האלווין: הסוף" שהיה נורא בכל קנה מידה. גרין מנסה את מזלו עם זיכיון נוסף, אך הוא לא מצליח לשחזר כהוא זה את ההצלחה ואת האלמנטים שעבדו כל כך טוב ושהביאו להצלחת הקלאסיקה ההיא מ־1973. אי אפשר שלא לקטלג את "המאמינים" כסרט מיסיונרי שכל מטרתו היא להביא לגאולתכם ולפיכחונכם.שני הסרטים הנוספים בטרילוגיה יעלו באופן בלעדי לרשת PEACOCK. אם גורדון גרין יאמץ את הגישה שבה "מגרש השדים" הוא קודם כול סרט אימה ואחר כך דרמה משפחתית, מובטחת לו הצלחה. כל סדר אחר רק ידרדר את הזיכיון לתהום הנשייה.
מגרש השדים: המאמינים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4108/11/2023 08:57:38
7/10אייקון ציון
בינוני מאוד. שום דבר מתוחכם או מפתיע, הכל כבר נראה בסרטים קודמים..
שם: איתיגיל: 5402/11/2023 22:41:47
5/10אייקון ציון
סרט חלש ומשעמם. אינו מגיע לקרסוליים של הסרט המקורי - "מגרש השדים" משנת 1973
שם: Kfir Edriגיל: 1207/10/2023 11:50:26
10/10אייקון ציון
טוב
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט