די כבר עם השקרים שלך ביקורת סרט

Lie with Me Movie Review

תמונת כתבאור טילינגר דה קרבליו על "די כבר עם השקרים שלך":
"דרמה מרגשת העוסקת באמנות השקר וההסתרה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Lie with Me
משחק גיום דה טונקנדנק, ויקטור בלמונדו, גיליאן לונדה, ג'רמי ג'ילה, ג'וליאו דה סנט ז'אן במאי/ת אולבייה פיון  
דרמה
ביקורת סרט לדי כבר עם השקרים שלך מאת אור טילינגר דה קרבליו | כתב
ציון המבקר
"אמת סבוכה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"די כבר עם השקרים שלך", המבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של פיליפ בסון (שזכה לכינוי "הר ברוקבק" הצרפתי כשתורגם לאנגלית), עוקב אחר הסופר המפורסם סטפן בלקור (גיום דה טונקדק) כשהוא חוזר לעיר הולדתו בפעם הראשונה מזה 35 שנה. כנער הומו בגיל ההתבגרות, סטפן הרגיש שונה ולא יכול היה לחכות לברוח משם. חזרתו מתרחשת על רקע היותו נותן חסות כדובר למותג קוניאק יוקרתי המציין 200 שנה להיווסדו.במהלך שהותו את תשומת לבו תופס בחור צעיר בשם לוקא אנדריה (ויקטור בלמונדו), מנהל השיווק הצעיר בחברת הקוניאק. עד מהרה מסתבר לסטפן כי לוקא הוא בנו של תומא אנדריה, שסטפן התאהב בו בהיותו בן 17. התנהגותו ושאלותיו של הסופר מובילות את לוקא להבין שסטפן הכיר את אביו היטב ושהאחרון הסתיר ממנו דברים רבים. המפגש מעורר אצל סטפן את זיכרונות העבר, את געגועיו לאהבתו הראשונה, תשוקה שאסור לחשוף אותה, כשברקע נערמים סודות ושקרים.
במלנכוליה מלטפת "די כבר עם השקרים שלך" מתרגם בעדינות את הנוסטלגיה של התמימות, של נשיקות מגושמות, של ניצני הרגשות הראשונים. במקביל, אותה נוסטלגיה מעוררת את הזיכרון הכואב של דחייה, שונות וזרות. סטפן הצעיר (ג'רמי ז'ילה) חווה את מחיר ההסתרה של תומא (ג'וליאן דה סנט ז'אן), ואת החרדה שלו שמא יגלו את היותו גיי תוך שהוא נמנע מכל יצירת תקשורת פומבית עם סטפן, אלא רק באמצעות חילופי פתקים ובדיסקרטיות מוחלטת. בפלאשבקים לאורך הסרט אנו רואים את סטפן הצעיר והמוזר קמעה בשנתו האחרונה בתיכון, כשהוא חווה מערכת יחסים סודית עם תומא, הנער הממגנט והסטרייט לכאורה מבית ספרו שהתבססה תחילה רק על מין מזדמן. תומא, עמוק בארון ומתכחש לנטייתו, גורם לסטפן להבטיח שהוא לא יספר לאף אחד על הרומן שלהם. מה שהתחיל כמפגש מיני מזדמן הפך לאהבה וכשהיא נגמרה בפתאומיות כמו שהחלה, סטפן חש תחושת אובדן בלתי הפיכה.כל מי שנחשף לרומן "די כבר עם השקרים שלך" שפיליפ בסון הקדיש לזכר אהבתו הראשונה, תומא אנדריה (1966-2016), יגלה כי העיבוד של אוליביה פיון נאמן למקור. פיון מעלה בצורה קלאסית שני סיפורים מקבילים; זו של ניצני האהבה של שני מתבגרים בשנות ה-80, וזו של חזרתו של הסופר לעיירת הולדתו ופגישתו עם לוקא. יתרה מכך, נדמה כי פיון נהנה לשחק עם העבר וההווה, בין אם על ידי צלילה של הדמות במחשבותיה ובין אם על ידי החזרתה פיזית למקומות הקשורים לזיכרונותיה המשמחים והכואבים כאחד. כל התנועות הללו הלוך ושוב משקפות את הייסורים של סטפן ותומא. עבודת הצילום בתקופת הנעורים מתעדת בכנות רבה את סצנות האהבה בין שני בני הנוער המגלים כל אחד בדרכו, את הרגשות שיש להם זה לזה, אבל גם את הקושי בקבלת ההומוסקסואליות, בשנות ה-80, בעיירות שמחוץ לערים הגדולות. תצוגת המשחק של השחקנים הצעירים ג'רמי ז'ילה וג'וליאן דה סנט ז'אן מפעימה ומרגשת כאחד.
סיפורת היא תמיד סוג של שקר, יצירה מכוונת של סיפורים המבחינים בתבניות אירועי החיים הפרועים. בסרט זה, הסופר המצליח נזכר באמו שאמרה לו להפסיק עם השקרים בזמן שהוא חלם את סיפוריו המוקדמים ביותר. ככל שנכיר את סטפן, נגלה עד כמה הסיפורת שלו מסתמכת על אירועים אמיתיים מעברו. במשך כל שנות הקריירה הספרותית שלו, סטפן כינה את הדמויות הראשיות "תומא", והסתמך על ההשפעה הרגשית של החוויות הראשוניות שחווה בהיותו נער מתבגר. הוא הקדיש את כל חייו לעשייה ספרותית עשירה מרומן גיל ההתבגרות שלו, אבל לשווא. הוא היה צריך לדעת כי אהבות ראשונות שורדות רק לעתים רחוקות. אם זיכרונותיו מתומא נמשכו, זה לא רק בגלל היעדר העובדה שלא היה אקורד סיום ליחסים ביניהם אלא בגלל שהם סיפקו לו עושר של חוויות רגשיות שעזרו לו לבנות חיים על הדף.המפגש של סטפן עם לוקא, מעורר בו עניין רב עוד יותר ומפגיש אותו עם עברו הכואב. ככל שהקשר בין השניים הולך ונרקם, סטפן נחשף להיסטוריה העגומה של תומא בבגרותו, כשאת תקופת חייו בילה בהנצחת השקר לגבי מי שהוא באמת, וגרם לאשתו ולילדו לסבול בגלל חוסר נכונותו להתעמת עם האמת. הסרט עוסק בנושאים המורכבים שנחקרו על ידי דרמות התבגרות גאות רבות שנלווים בגיל זה לנטיות הומוסקסואליות כמו בושה והומופוביה מופנמת המובילים לשאלת השקר שנוכחת לאורך כל הסרט: מדוע להתחבא כל חייך ולהתבייש בהיותך גיי תוך העובדה שאתה משקר ליקיריך? ואף יותר מכך, מדוע לשקר לעצמך?.בדומה לסרטים כמו "הר ברוקבק" (2005), "קרא לי בשמך" (2017) ו-"סופרנובה" (2020), "די כבר עם השקרים שלך" הוא דוגמה נוספת לסיפור אהבה חד מיני המסופר באופן שמעודד אמפתיה מקיר לקיר. זהו סיפור על התאהבות ואובדן, על האופן שבו מפגש אחד יכול להדהד לאורך חיים שלמים - במיוחד כשסופר נוטה להרהר בהיסטוריה ובפסיכולוגיה שלו. התוצאה היא סרט אשר נוגע בנושאים האוניברסליים הללו בצורה מאוד פשוטה, באופן שניגש לנושא ישר ולעניין, עם דיאלוגים ישירים, אמיתיים וכנים.
די כבר עם השקרים שלך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברברה סימוןגיל: 7012/12/2023 23:43:14
10/10אייקון ציון
סרט מהמם, מאוד מרגש ועמוק. סיפור אהבה יוצא מן הכלל. סיפור אהבה סודית שנפתך לאט, לאט אלה לא מתאים לכל אחת. יש אנשים שנכנסים לסרט בלי לבדוק את התוכן. היו מבוגרים שיצאו באמצע. אני מאוד אהבתי וממליצה לצפות בסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט