מסכנים שכאלה ביקורת סרט

מסכנים שכאלה Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מסכנים שכאלה":
"קולנוע מסחרר חושים והורמונים, אמה סטון מעולה"
  שתף/י
פוסטר מסכנים שכאלה
משחק אמה סטון, וילם דפו, מארק רופאלו במאי/ת יורגוס לנטימוס  
קומדיה
ביקורת סרט למסכנים שכאלה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ממתק קולנועי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקולנוען היווני יורגוס לנתימוס חוזר עם יצירה קולנועית, מרשימה ומפתיעה לא פחות מסרטיו הייחודיים איתם הפך לאחד הקולות הקולנועיים הבולטים בעשור וקצת האחרונים, מאז שנת 2009, כאשר סרטו העלילתי השלישי "שיני כלב" הוקרן בפסטיבל קאן ואף היה מועמד לפרס האוסקר לסרט הבינלאומי, מיטב כוכבי הקולנוע נעמדים בתור כדי לזכות ולקחת חלק ביצירתו של האוטר. בשנת 2013 הוא גייס ליצירתו "לובסטר" כוכבים כמו קולין פארל, רייצ'ל ווייז, אוליביה קולמן, ג'ון סי ריילי ואחרים. במותחן "להרוג אייל קדוש" הוא שיתף פעולה שוב פעם עם קולין פארל וצירף את ניקול קידמן ואת בארי קיוגאן. בשנת 2018 הוא חזר לשתף פעולה עם שתי כוכבות "הלובסטר" - רייצ'ל ווייז ואוליביה קולמן. אל שתיהן הצטרפה אמה סטון. התוצאה היתה ״המועדפת״ שזכה בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ונציה. הסרט גם היה מועמד ל-10 פרסי אוסקר וזכה בפרס השחקנית הטובה ביותר לאוליביה קולמן.הקולנוע של לנתימוס חד כתער, בעל הומור שחור, ומאוד, אבל מאוד מסוגנן. גם אם הסרטים מתרחשים במציאות עכשווית או בעבר, תמיד יש בהם תחושה של הרבה מעבר לכך. יצירותיו תמיד בוחנות סוגיות פוליטיות ותרבותיות בדרכים מטרידות ומשלבות סוריאליזם, קאמפיות, גרוטסקיות ובכלל תחושה של אובדן טוטאלי עד כדי תוצאה אבסורדית. הקולנוע של לנתימוס תמיד מודע לעצמו. הוא קולנוע שפונה אל הצופים האינטלקטואלים המעוניינים לחשוב, אבל גם מתריס ומעורר סערת רגשות בצופים היותר שמרניים שלא בדיוק יודעים לאן הם צועדים כאשר הם נכנסים לתוך אולם הקולנוע. זה בדיוק מה שעתיד להתרחש במהלך הצפייה בסרט "מסכנים שכאלה". יש להשאיר את המוסכמות הקולנועיות השגרתיות בבית כי הסרט הזה הוא כל מה שלא דמיינתם שתראו על גבי המסך הגדול.
אמה סטון חוזרת לשתף פעולה עם לנתימוס בפעם השנייה (ובקרוב נזכה לצפות בשיתוף פעולה שלישי). "מסכנים שכאלה" מועמד ל-11 פרסי אוסקר, ביניהם לסרט, במאי וגם לשחקנית הראשית לסטון שכבר זכתה בגלובוס הזהב על תפקידה. סטון שגם הפיקה את הסרט כבר זכתה באוסקר על תפקידה ב"לה לה לנד", אבל נראה שהיא מצאה דווקא מכנה משותף עם לנתימוס שמצליח להשתמש בשלל הכישרונות הבימתיים של השחקנית בת ה-36 וליצור דמויות מפתיעות. נראה שבסרט הנוכחי היא מגיעה לשיאים חדשים של וירטואוזיות ויכולות דרמטיות וקומיות, לצד יכולות פיזיות מרשימות של שליטה בתנועה של דמות. אינני זוכר שראיתי מזה זמן רב על גבי המסך הגדול שחקן או שחקנית שגילמו דמות כל כך ייחודית כמו שסטון עשתה בסרט זה.העלילה עוקבת אחרי מעלליה של בלה בקסטר, "בתו" של דוקטור גודווין בקסטר, מדען מבריק, גאון מהולל החובב ניסויים על גופות. כך גם בלה בקסטר נולדה על שולחן המנתחים של הדוקטור כאשר הוא משה את גופתה מנהר התמזה, לאחר שמצא אישה שניסתה לשים קץ לחייה בעודה בהיריון מתקדם. הוא מחליט להשתיל את המוח של התינוק בגופה של האישה ולהעיר אותה לתחייה. כך נולדת בלה - אישה בוגרת אך עם מוח של תינוק. כדי לעקוב אחרי ההתפתחות שלה הוא שוכר את שירותיו של סטודנט נלהב (רמי מאלק, "רמי") שעתיד להתאהב בבלה שהולכת והופכת לסקרנית לגבי כל מה שמתרחש מחוץ לכותלי הבית הגדול והמפואר שבו היא, הדוקטור והסטודנט מתגוררים. היא מחליטה לברוח עם עורך דין מפוקפק ולצאת למסע שיוביל אותה לליסבון, אלכסנדריה, פריז וחזרה ללונדון. כל הערים נראות כמו סטים מרהיבים מסרטים אילמים של פעם, אבל בצבעוניות מוגזמת.
גיבוש זהות תוך כדי למידה מהחיים הוא מוטיב שאהוב על יוצרות ויוצרי הקולנוע כדי לתאר מסעות של דמויות צבעוניות המגלות עולם. ברשימת הסרטים הזאת אפשר לציין את זוכה האוסקר "פורסט גאמפ" וגם את הלהיט הגדול ביותר של שנת 2023, "ברבי". לעומתם "מסכנים שכאלה" הוא סרט הרבה יותר בוגר ויצרי. התסריטאי שלו טוני מקנמרה הוא גם היוצר של הסדרה "The Great" וגם היה מועמד לאוסקר על סרטם הקודם של לנתימוס וסטון "המועדפת". שניהם תוצרים שעוסקים בתככים ומיניות בחצר המלוכה. סטון אף הביאה אותו לדיסני כדי לשכתב את התסריט ללהיט שלה "קרואלה" ולסרט ההמשך. סטון הפכה לכוכבת בזכות קומדיית נעורים הפרובוקטיבית "באה בקלות", על תלמידת תיכון המפיצה על עצמה שמועה שהיא שכבה עם אחד התלמידים. בזכות הקול הצרוד והחורק שלה, הטון הסרקסטי בקולה סטון היא בעלת איכות קלאסית הוליוודית, אפילו פאם פטאלית, למרות שהיא נראית כמו הבת האבודה של השכן. הסתירה הפנימית בייצוג הקולנועי שלה מושלמת לסרט "מסכנים שכאלה" שבו הצניעות והמוסר נזרקו לאלף אלפי עזאזל.אחרי שמקלפים מ"מסכנים שכאלה" את התפאורות הצבעוניות והצעקניות, עדשת המצלמה המעוותת, את שכבות האיפור הכבדות, היצורים המוזרים ותחושת הבורלסק על שלל איברי הגוף, העינוגים ותענוגות הבשר תגלו שמסתתר סרט קלאסי למדי, סיפור התבגרות בסגנון ג'יין אוסטין שמצליח למזג בתוכו גם את "פרנקנשטיין" וגם את "פיגמליון". זהו סרט שמצליח להפתיע בזכות הבימוי החכם, התסריט השנון והמשחק המעולה של סטון. היא מגיעה בסרט זה לשיאים כאישה-תינוק המגלה את גילוי ההנאה העצמית ותוהה לעצמה בקול רם: "למה אנשים לא עושים את זה כל הזמן?". לטובה אפשר לציין את ווילם דפו המגלם בסרט זה את דוקטור גודווין בקסטר, שגם תחת איפור כבד מצליח לרגש כאיש מדע קר רוח חובב ביתור גופות שלא ציפה שיפתח רגשות אבהיים כלפי בלה בקסטר. עוד בהופעת אורח מענגת האגדה הקולנועית, חנה שיגולה בתפקיד אריסטוקרטית מבוגרת אותה בלה פוגשת בספינה בלב ים. מתוק להפליא הוא רמי יוסף כסטודנט הנלהב."מסכנים שכאלה", על אף שפע הרעיונות הפילוסופים שלו, סצנות הסקס ואיברי גוף מבותרים, הוא בסך הכל יצירה קולנועית מחממת לב בעלת הומור סרקסטי ושלל הפתעות סוריאליסטיות ואבסורדיות המצליחות לשפוך אור מוזר על הכל כך מוכר. מובילה אותו גיבורה חברותית, תמימה, גשמית וסקרנית כמו חייזרית שרק נחתה בכדור הארץ ומגלה את העולם. כך בלה בקסטר יוצאת להרפתקה שממנה היא תחזור בשלה, בוגרת וחכמה יותר מכל הגברים שניסו לעצב אותה בדמותם. כמו "ברבי" אבל פי אלף יותר בוגר, חכם וסקסי.
מסכנים שכאלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גלית אברהםגיל: 4508/04/2024 09:51:25
10/10אייקון ציון
סרט מרהיב. לא לבעלי לב חלש כן לבעלי מוח מפותח. אמה סטון בתפקיד חייה, מגלמת אשה שכמעט מתה וכדי להצילה הושתל במקום מוחה המוח של עוברה. כך היא נותרת, אשה עם מוח של תינוקת. היא גדלה ומתנהלת ללא עכבות, עושה מה שהיא רוצה ואומרת כל שעל ליבה. לא מכירה את הגבלות המוסר והחברה. דף חלק. לאט לאט היא לומדת את העולם, לטוב ולרע, מתנסה בו ולא פוחדת ממנו. כל חייה מנסות הדמויות הגבריות שבחייה להגביל ולכבול אותה, אך היא בלתי ניתנת לאילוף. היא נפש חופשיה. סרט חובה לכל הנפשות החופשיות שביננו.
שם: oferZגיל: 4027/03/2024 01:59:46
9/10אייקון ציון
קודם כל - זה לא בדיוק סרט במובן הרגיל. לדעתי זו מישנה פילוסופית המוגשת על מסך גדול עם משחק נהדר של... ובכן, של כל המשתתפים. אני לא בטוח שניתן לקרוא לזה סרט. לאנשים מסוימים זו תהיה חויה מצוינת. לאחרים זה עלול להיות סיוט. ואכן ציוני התגובות כאן נעים מקיצוניות לקיצוניות. וזה מובן לי. יש ביצירה הזו נגיעות מסרטים כמו תפוז מכני, משולש העצבות, ועוד כל מיני. מעבר לזה לבוא עם אפס ציפיות.
שם: דן קירוגיל: 7420/02/2024 19:36:01
6/10אייקון ציון
משחק מזהיר של אמה סטון (מועמדת רצינית לפרס האוסקר השנה). הסרט - בינוני ומטה .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט