גודזילה X קונג: אימפריה חדשה ביקורת סרט

Godzilla x Kong The New Empire Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גודזילה X קונג: אימפריה חדשה":
"נטול היגיון אך מהנה באופן בסיסי"
  שתף/י
פוסטר Godzilla x Kong The New Empire
משחק רבקה הול, בריאן טיירי הנרי, דן סטיבנס במאי/ת אדם וינגרד  
הרפתקאות
ביקורת סרט לגודזילה X קונג: אימפריה חדשה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ניצחון ה-CGI"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
מדד פופולריות
4.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אדם וינגרד חוזר אל "העולם החלול" ואל גיבורי סרטו הקודם "גודזילה נגד קונג". הסרט הקודם יצא מיד אחרי מגפת הקורונה בשנת 2021 והכניס בסוף שבוע הראשון שלו 40 מיליון דולר. הסרט הנוכחי הפתיע ושבר קופות הרבה מעבר למה שהתחזיות ציפו. הוא עשה בסוף שבוע הראשון רק בצפון אמריקה 80 מיליון דולר, כאשר ברחבי העולם הוא מתקרב להכנסות של 200 מיליון דולר. עלות הסרט הייתה 130 מיליון דולר. קצת קשה להאמין שמי שאחראי על המוצר המשפחתי הנוכחי הוא במאי סרטי אימה עצמאיים, ביניהם החידושים ל"המכשפה מבלייר" (2016) או "מחברת המוות" (2017) ו"האורח" מ-2014 עם דן סטיבנס, מי שעתיד להיות אחד השחקנים בשובר הקופות הנוכחי.הדמויות של "קינג קונג" ו"גודזילה" מלוות את עולם הקולנוע מזה עשרות שנים. הסרט הראשון בסרטי קינג קונג נוצר בשנת 1933. הסרט הראשון על עלילותיה של גודזילה נוצר בשנת 1957. שתי מפלצות המייצגות שתי תרבויות שונות. הראשון הוא קלאסיקה אמריקאית ומטפורה על הזר שמגיע לארה"ב. השני קלאסיקה יפנית על מפלצת המחריבה את ערי טוקיו וניזונה מאנרגיה אטומית. המפגש הקולנועי הראשון ביניהם היא בסרט היפני "קינג קונג נגד גודזילה" (1962). לכן לא מפתיע שעשרות שנים לאחר מכן יקום המפלצות של אולפני וורנר יתעורר לתחייה בעזרת מפגש מחודש.
קהל הצופים אוהב לראות עולמות מרהיבים על גבי המסך הגדול. זאת כמעט הדרך היחידה להביא את הקהל הצעיר אל אולמות הקולנוע. הסרטים הקודמים התמקדו בהרס של ערים ברחבי העולם ובסיפורים של הגיבורים האנושיים השורדים את התופת. הסרט הנוכחי כמעט כולו נשען על סיפורו של קונג והחיפוש אחרי בני מינו בתוך ה"העולם החלול". אנימציית ה-CGI כבר חוללה פלאים בשני סרטי "אווטאר" וסרטי "כוכב הקופים", אבל לראשונה אפשר לכתוב שבסרט הנוכחי ביקום המפלצות רוב הדמויות האנושיות ממש מרגישות מיותרות.שלושת שחקני האופי רבקה הול, בריאן טיירי הנרי ודן סטיבנס הם שחקנים נפלאים ועטורי שבחים ופרסים, אבל הסרט הנוכחי בסדרה לא ממש זקוק לנוכחות שלהם כמדענים החוקרים את עולמן של המפלצות. הלב האמיתי של הסרט הוא גורילת הענק המחפשת אחרי משפחה, דרך מפגש של קונג עם שבט קופי ענק אחר הנמצא תחת שליטה של דיקטטור אלים והפיכתו למושיע שלהם. יש גם עלילת משנה שבה קונג הופך לסוג של אב מאמץ וזה האירוע המכונן והבסיס הרגשי האמיתי של הסרט הזה. סיפורם של מדעני מונארך ממש לא מעניין ולא תורם לסרט, לכן כל הנוכחות שלהם בסרט מיותרת לחלוטין ומעכבת את ההתפתחויות העלילתיות החשובות באמת.
התסריט, כמו מרבית המוצרים ההוליוודיים המהונדסים היטב, מנסה להשתמש בשחקנים כדי לספק הסברים לקהל הצופים כדי שהם יבינו את המהלכים של גודזילה או של קונג. כל אלו מיותרים לחלוטין. זה יכול היה להיות סרט פורץ דרך בז'אנר אם היו נחסכים ממנו מילים.למי שמחפש היגיון עלילתי, פיזיקלי או מדעי - לא תמצאו אותו בסרט הזה. אין בו שנייה אחת של היגיון. בהחלט יש כאן מוצר הוליוודי רדוד אך מהנה מסוגו, במיוחד אם המוצר הזה נצפה במסך הגדול ב-IMAX. העולם החלול מרהיב, קרבות ה-CGI של הטיטנים עשויים להפליא, הדמויות הפנטסטיות מיקום המפלצות מדהימות עד לפרטים הקטנים וקונג והמיני קונג הג'ינג'י שהוא מאמץ לחיקו מצליחים להפתיע ולרגש באופן אבסורדי גם אם מכני למדי. מי שאהבו את הסרטים הקודמים כנראה יגיעו על סיפוקם גם מהסרט הנוכחי בסדרה.
גודזילה X קונג: אימפריה חדשה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורית פרגגיל: 3923/04/2024 23:28:18
8/10אייקון ציון
סרט אדיר!!!!! נשארנו מרותקים כל הסרט אפקטים וסאונד מרהיבים!! הכי מומלץ בקולנוע
שם: רוןגיל: 5813/04/2024 12:16:15
4/10אייקון ציון
סרט גרוע ביותר. ראשית העלילה אינה ברורה ומורכבת מקפיצות בין קטעי סרט שאינם קשורים זה בזה. חלק גדול מהמשחק אינו משכנע. אני חובב מושבע של מד"ב, וכאן ממליץ לוותר, אפילו על צפיה בבית.
שם: יניב בנימיניגיל: 4306/04/2024 22:03:21
6/10אייקון ציון
בתור מי שאהב את סרטי הסולו של כל אחת מהדמויות התאכזבתי מהסרט הזה. הסרט מוגזם עם עלילה הזויה. כל מה שנשאר זה אפקטים ממש טובים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט