שטח פתוח ביקורת סרט

Open Range Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שטח פתוח":
"על רקע נופי הערבה האמריקאית חסרי הגבולות, קוין קוסטנר יוצר מערבון קלאסי שאינו מבייש את המסורת הקולנועית של הז'אנר האמריקאי הותיק ביותר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Open Range
משחק רוברט דובאל, קוין קוסטנר, אנט בנינג, מייקל גאמבון, מייקל ג'טר, דייגו לונה במאי/ת קווין קוסטנר  
דרמה
ביקורת סרט לשטח פתוח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"על רקע נופי הערבה האמריקאית חסרי הגבולות, קוין קוסטנר יוצר מערבון קלאסי שאינו מבייש את המסורת הקולנועית של הז'אנר האמריקאי הותיק ביותר."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קוסטנר שבעבר זכה באוסקר על בימוי סרטו "רוקד עם זאבים" ומאז נמצא בתקופת שפל חוזר אל הז'אנר שהביא לו כבוד ומספר את סיפורם של גברים עם צלקות רגשיות המנסים לברוח מעברם, גברים שבוחרים לעבוד כמובילי בקר בשטחים הפתוחים שבהם רק הטבע קובע את החוקים. כאשר הם מגיעים לעיירה הארמונוויל הם מוצאים את עצמם מתמודדים נגד דנטון בקסטר, חוואי ממוצא אירי השולט בעיירה בעזרת אלימות ושוחד. למרות שהם מנסים להימנע מכל סוג של אלימות, הם מוצאים את עצמם נגררים לתוך מערבולת אלימה שהקרב הגורלי בסופה יכריע האם יצליחו לשרוד.מה שמפתיע בגישתו של קוסטנר הוא ההיבט הלא רומנטי על החיים במערב הפרוע והדיוק הרב בפרטים הקטנים של חיי היומיום : אם מדובר בכלי הבית בביתה של סו בארלו (אנט בנינג) או הרחוב הבוצי שטוף הגשם שניתן לחצות רק בעזרת עצים לבנייה. התדמית הרומנטית של הז'אנר מקבלת ממד שונה דרך התסריט של קרייג סטרופר המנסה ליצור אווירה אותנטית ולהתעלות מעל הקלישאות והסטריאוטיפים של המערבון.
מדובר במשימה קשה וניתן לקבוע שהוא מבצע אותה בהצלחה. התדמית הרומנטית של הבוקר המציל את העיירה מתנפצת כאשר עברם ותשוקותיהם האמיתיות של הגיבורים הנודדים נחשפות. מלבד קוסטנר ישנם עוד ארבעה שחקנים מעולים המובילים את הסרט : רוברט דובאל, שלבטח יהיה מועמד לאוסקר על תפקידו בסרט זה. אנט בנינג (הנוכלים) נפלאה כהרגלה, מייקל גמבון (גוספורד פארק) בתפקיד לא אופייני ומפתיע ודייגו לונה הצעיר (פרידה, ואת אמא שלך גם).סרט שיחמם את הלב לאוהבי הקולנוע הקלאסי.
שטח פתוח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3509/08/2011 22:20:52
7/10אייקון ציון
Open Range יותר סרט דרמה מאשר מערבון...נופים מדהימים ועוצרי נשימה,קצת ארוך מידי...סה"כ עשוי טוב וחביב למדיי...סוף קצת קיצ'י.
שם: אור רוזנסגיל: 1530/01/2004 02:21:35
7/10אייקון ציון
ציפיתי ליותר טוב, אבל בסה"כ סרט נחמד כזה אבל לא לראש צעיר, אין בו הרבה פעולה, ולוקח זמן עד שהסיפור מתפתח. לסיכום: נחמד.
שם: psychojrגיל: 2910/11/2003 10:59:45
7/10אייקון ציון
סרט מערבון קלאסי, החיים בטבע, היחסים בין הגברים בחבורה, כבוד, רומנטיקה, העימות נגד הקבוצה ששולטת בעיירה בעזרת איומים, העיר הטיפוסית. ללא ספק יש פה נסיון לעשות סרט עפ"י הקודים הידועים של המערבון. התוצאה יפה אך אינה מחדשת הרבה. קצת יומרני לחשוב שמערבון כזה יכול למשוך עניין רב בעיקר כאשר מדובר בשחקן שלא כולם אוהבים (קוסטנר) ובסרט שמושכים אותו על פני שעתיים ועשרים דקות, ללא ספק ארוך מדי. אנט בנינג היא ללא ספק נקודת האור בסרט והיא שוטפת את המסך ביופיה המדהים, גם ממרום שנותיה. בתור מערבון, לא חסר בסרט הזה כלום, נופים, אקשן, דרמה, רומנטיקה, גבריות, ערכים, עזרה לחלשים. לסיכום, התוצאה היא מערבון טיפוסי שבעיקר אוהבי הז'אנר יאהבו, שאפשר לראות, אך לא חובה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט