בית הילדים ביקורת סרט

Casa De Los Babys Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "בית הילדים":
""בית הילדים" הוא סרט מעניין המציג פסיפס אנושי מרתק של שש נשים שרוצות דבר אחד, להיות אמא. הבמאי תסריטאי ג'ון סיילס מציג בפנינו, בצורה פשוטה וחסכונית עולם ומלואו, כולו על טהרת הנשים. כל אישה תמצא את עצמה בסרט וכל בעל או חבר יוכל לזהות את בת זוגתו."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Casa De Los Babys
משחק דריל האנה, מגי גילנהאל, מרשיה גיי הארדן, לילי טיילור, ריטה מורנו במאי/ת ג'ון סיילס  
דרמה
ביקורת סרט לבית הילדים מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""בית הילדים" הוא סרט מעניין המציג פסיפס אנושי מרתק של שש נשים שרוצות דבר אחד, להיות אמא. הבמאי תסריטאי ג'ון סיילס מציג בפנינו, בצורה פשוטה וחסכונית עולם ומלואו, כולו על טהרת הנשים. כל אישה תמצא את עצמה בסרט וכל בעל או חבר יוכל לזהות את בת זוגתו."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ון סיילס הוא לא במאי שגרתי. הוא במאי מורכב שעושה סרטים מורכבים, כמעט כולם עוסקים בנושא אחד, התא המשפחתי. חשיבותו, הצורך לקיים אותו, לשמר, להחיות אותו. בסרטיו הקודמים עסק סיילס בתא המשפחתי המורחב, אבא, אמא, ילדים. הפעם הוא החליט להתמקד רק בנשים, אמהות לעתיד, אלו שבעצם יתוו את עתידו של המין האנושי.על פניו נראה סרטו של סיילס כסיפור פשוט ולא מורכב. מצומצם בהפקתו (שש נשים, מלון אחד), בלי צעקות, סצנות דרמטיות ופסקול המורכב מתזמורת של 100 נגנים כפי שהורגלנו מהוליווד. אולם הסרט המינורי טומן בחובו מסר חברתי עמוק. שש הנשים בעצם מסמנות שש גישות לחיים. הגישה הכוחנית, אותה מייצגת מרשה גיי הארדן, זו שתעשה כל, שוחד, איומים, אלימות בכדי להשיג את מבוקשה. מעמד הפועלים (סוזן לינץ'), אנשים שאין להם כסף לגדל ילד באופן הראוי אך בוחרים להביא אותו לעולם בכל זאת. הצד החיצוני והמוחצן, אלו שמקדישים את רוב זמנם לטיפוח הגוף ולא הנפש (במקרה של הסרט הזה פן זה מיוצג על ידי דאריל האנה). הצד שנלחם על עקרונותיו, מעוניין בחיי בדידות ולא ממש מאמין בזוגיות (לילי טיילור הנהדרת). הדור הצעיר שלא מוכן לחיים אך בוחר להביא ילד לעולם באופן בלתי אחראי (מגי ג'ילנהול). והצד החינוכי, הסובלני, המסורתי (מרי סטינבורגן, שהיא גם המבוגרת בחבורה).
אנו פוגשים את שש הנשים במלון אי שם במדינה דרום אמריקאית כשהן מחכות לגלגלי הבירוקרטיה ולתינוק לו הן מייחלות כל כך. סיילס מצליח לבנות עולם ומלואו בבית המלון, לשלב בו דמויות צבעוניות כמו מנהלת המקום (ריטה מורנו המקסימה שבוודאי זכורה לרובכם רוקדת על גגות ניו יורק בסרט "סיפור הפרברים"), נערה מקומית צעירה מאוד שנכנסה להריון אך נאלצת לוותר על התינוק, וילד רחוב, יתום. הילד היחיד שבאמת חסר לו בית, הורים, מסגרת...משפחה.מי שלא מכיר את היוצר, סיילס, יכול היה להישבע כי הסרט בויים על ידי אישה. סיילס מבין את הלך המחשבה של הנשים, כותב אותן היטב ומביים אותם בדיוק אנושי ייחודי. כמו כן מצליח סיילס לערב בסרט ביקורת נוקבת על החברה האמריקאית, העיוורון הגדול שלה למה שבאמת קורה בעולם. לדוגמא, סוזן לינץ' (שהיא דווקא אנגלית) פוגשת את נער הרחוב ומרחמת עליו, אולם במקום לחשוב לאמץ אותו, היא קונה לו ספר (והוא אפילו לא יודע לקרוא). הוא מצליח להרחיב את היריעה ולשלב נושאי על כמו התנגשויות בין תרבויות (האמריקאית והדרום אמריקאית). מהות האימהות, מהות האנושיות ולאן אנו הולכים.
הצד החזק של הסרט, אחרי הבימוי והכתיבה הרגישים של סיילס, הוא השחקניות. שש השחקניות הן פשוט נהדרות וכל אחת מהן ממלאת את תפקידה כהלכה. זוכת האוסקר, מרשה גיי הארדן עושה כאן את התפקיד הטוב של חייה. לילי טיילור מוכיחה, שוב, שהיא אחת השחקניות הצעירות המגוונות והמוכשרות שיש. סוזן לינץ' מצליחה לרגש אותנו ומרי סטינבורגן תגרום לכם לפלוט את המשפט "למה היא לא משחקת יותר?"הסרט לא חף מבעיות (הוא ארוך קצת) אבל הוא בהחלט מעניין ומרתק. מומלץ מאוד לנשים שרוצות או מתעתדות להפוך לאמהות. מה שבטוח הוא שאחרי צפייה בסרט ניתן לדבר ולהתפלסף עליו במשך שעות.לסיכום: "בית הילדים" הוא פסיפס אנושי מרתק ומעניין. במאי מוכשר ושש שחקניות נהדרות יעבירו לכם את הזמן בכיף ויעניקו הרבה חומר לשיחות סלון. כדאי.
בית הילדים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילת אביטלגיל: 3108/01/2004 15:57:40
1/10אייקון ציון
סרט מתחת לכל ביקורת אין בו כלום לא תוכן לא מוסיקה בקיצור חבל על הזמן האיכות
קישורים
חץ בית הילדים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט