משחק המושבעים ביקורת סרט

Runaway Jury Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "משחק המושבעים":
""משחק המושבעים" הוא מותחן אינטליגנטי עם משחק מצוין של דסטין הופמן ג'ון קיוזאק וג'ין הקמן, תסריט מבריק המבוסס על ספרו של ג'ון גרישם ובימוי מקצועי ומשובח של גארי פלדר. סרט שיעביר לכם ערב בכיף."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Runaway Jury
משחק ג'ון קיוזאק, ג'ין הקמן, דסטין הופמן, רייצ'ל וויז, ברוס מקגיל, לואיס גוזמן, דילן מקדורמנט במאי/ת גארי פלדר  
דרמה
ביקורת סרט למשחק המושבעים מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""משחק המושבעים" הוא מותחן אינטליגנטי עם משחק מצוין של דסטין הופמן ג'ון קיוזאק וג'ין הקמן, תסריט מבריק המבוסס על ספרו של ג'ון גרישם ובימוי מקצועי ומשובח של גארי פלדר. סרט שיעביר לכם ערב בכיף."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא כל הסרטים שיוצאים לקולנוע צריכים להיות בעלי משמעות מוסרית או עם איזה מסר פילוסופי חדשני שיגרום לנו להרהר במשך שבועות לאחר הצפייה. ישנם גם סרטים שיכולים פשוט להעביר לנו את הזמן בצורה אינטליגנטית, מותחת ומהנה. "משחק המושבעים" הוא בדיוק סרט כזה, מותח, אינטליגנטי ומהנה.ג'ון גרישם, אחד הסופרים האהובים בארצות הברית בעשר השנים האחרונות, זכה לכמה וכמה עיבודים קולנועיים. חלקם טובים ("הפירמה", "הלקוח") וחלקם פחות ("התא", איש הג'ינגירברד") אולם ללא כל ספק "משחק המושבעים" הוא הסרט הטוב ביותר שמבוסס על ספריו של גרישם.
אלמנה צעירה בניו אורלינס יוצאת בתביעה אזרחית נגד תאגידי הנשק, שרואה בהם כאחראים על מות בעלה. המייצג את האלמנה הוא וונדול רור (דסטין הופמן), עו"ד דרומי עם מוסר גבוה. יריבו הוא העו"ד המכובד המייצג את התאגידים, אבל למעשה, הסנגור הוא רק המעטה החיצוני של רנקין פיטץ' (ג'ין הקמן), יועץ אכזרי ומסוכן. פיטץ' וצוותו מקימים מרכז שליטה מתוחכם בתוך בית מחסה ישן, ושם הם עובדים על מעקב וציתות של מושבעים פוטנציאלים. פיטץ' ורור מבינים שהם אינם היחדים הנלחמים על קולם של המושבעים. אחד המושבעים, ניק איסטר (ג'ון קיוזאק), נראה שיש לו תוכנית משלו להטות את הכף. ואשה מסתורית הידועה רק בשם מרי (רייצ'ל ווייז) יוצרת קשר עם פיטץ' ורור ומציע לשניהם את חבר המושבעים למכירה – וההכרעה לא תהיה זולה. בעוד התיק נדון בבית המשפט, מתנהל לו משחק מסוכן של חתול ועכבר ברחבי ניו אורלינס. יושרו של רור עומד למבחן, ופיטץ' נאלץ לחצות את הקו שבין בחירת מושבעים לגניבת מושבעים – ולא משנה מי נפגע בדרך.גארי פלדר, במאי טלוויזיה בעיקר, ביים כבר כמה מותחנים מוצלחים כמו "אל תוציא מילה" עם מייקל דאגלס ובריטני מרפי או "חתום בנשיקה" עם מורגן פרימן אולם "משחק המושבעים" הוא סרטו הטוב ביותר. פלדר לא נותן לקהל לנשום, אם זה בסצנות בית המשפט שמצולמות כמו סרט אקשן עם הרבה תנועות מצלמה, תצלומי תקריב ועריכה מהירה, או סצנות האקשן שמתרחשות מחוץ לכותלי בית המשפט. התסריט מצוין, מהיר, איכותי ולא מפסיק להפתיע את הצופה מתחילת הסרט. השחקנים נהדרים ולא מדובר רק בכישרונם של הופמן, הקמן וקיוזאק אלא גם שחקני המשנה כמו רייצ'ל וייס, ג'רמי פיבן,וקליף קרטיס.
לסיכום: "משחק המשובעים" הוא מותחן אינטליגנטי שישאיר אתכם דבוקים לכיסא לאורך כל הסרט. משחק מצוין של כל השחקנים ובימוי מהוקצע של פלדר הופכים אותו לבילוי מהנה וראוי.
משחק המושבעים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי שושןגיל: 2829/03/2004 10:35:59
7/10אייקון ציון
סרט די נחצד הוא די דל מבחינת הארועים אך מענייך מבחינת העלילה ומי שקרא את הסםר די יתאכזב לעומת סרטים אחרים שבויימו לפי סרטי של גון גרישם
שם: יעקוב קהלוןגיל: 2715/03/2004 19:27:00
5/10אייקון ציון
סרט נחמד אבל יותר מידי דיבורים
שם: זאב שלוגיל: 1812/03/2004 00:54:20
8/10אייקון ציון
מותחן טוב מאוד עם רשימת שחקנים מרשימה ביותר. המשחק במשחק המושבעים הוא אחד הדגשים הכי גדולים כאן. הסרט עצמו מצליח לעשות את מה שהבטיח - להשאיר אותך מתוח עד הסוף למרות שבאמצעו הוא קצת זז בכבדות. לדעתי הם היו יכולים להסתפק בסוף קצת פחות "אמריקאי" ולהשאיר משהו לדבר עליו. אל תחפשו כאן מסר עמוק, אבל הסרט הוא חוויה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט