חשיפה ביקורת סרט

Shattered Glass Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חשיפה":
"סרט ביכורים מרתק, סוחף ומהנה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shattered Glass
משחק היידן כריסטנסן, האנק עזריה, קלואי סביני, סטיב זאן, פיטר סרסגארד, מלני לינסקי, רוזריו דוסון במאי/ת בילי ריי  
דרמה
ביקורת סרט לחשיפה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט ביכורים מרתק, סוחף ומהנה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני שכותב שורות אלו יתחיל לשפוך את המחמאות המגיעות כל כך לסרט האלגנטי והאינטליגנטי הזה, חובה לשים לב לשמו המקורי של הסרט שנקרא SHATTERED GLASS. למעט התרגום העברי הקלוקל שם של הסרט, אין שום דבר שלילי לומר על "חשיפה".

התסריטאי בילי ריי ששמו חתום על סרטים לא מבריקים במיוחד כגון: "וולקאנו" או "בחירתו של הארט" שמר לעצמו את התסריט הטוב ביותר שכתב, ולמען האמת זה גם הסרט הכי טוב שנעשה מבין כל השלושה.הסרט "חשיפה", שזכה, ובצדק, בשבחי הביקורת ובשלל מועמדויות ופרסים שונים של איגודי מבקרים בארה"ב, מספר את סיפורו האמיתי והבלתי יאמן של סטיבן גלאס, כתב צעיר וכריזמטי שהפך באמצע שנות התשעים לאחד העיתונאים המבוקשים והמשפיעים בוושינגטון. הוא היה חבר מערכת של המגזין החשוב ביותר בעיר, ה NEW REPUBLIC, והוזמן לכתוב באופן עצמאי גם למגזינים פופולריים נוספים. עלייתו המטאורית נבלמה על ידי מגזין אינטרנט שעלה על כמה וכמה אי דיוקים באחת הכתבות שלו. מה שמתחיל כאי-דיוקים מתגלה כפברוק אחד גדול וגרוע מזה.
מה שמעולה בסרט "חשיפה", זה שהוא אינו סרט של טוב ורע. לא נערכת צליבה פומבית לסטיבן גלאס, הדמויות שפותחו הרבה יותר מורכבות ואפרוריות מכדי לההפך לייצוגים רדודים של שני קצוות המתרס, כמו בכל סרט הוליוודי רגיל לחלוטין.

אחד הז'אנרים הקולנועים הפופולריים משנות השבעים, סרטי העיתונות, השפיעו על הצלמת מנדי ווקר שמעניקה לסרט מראה משופשף סטייל "כל אנשי הנשיא". לעומת ההשראה ההוליוודית "חשיפה" נמנע מלהשתלח ולהשמיץ את המעורבים בפרשה – הוא עושה קולנוע טוב בניסיון כן לחלוטין להבין את המניעים של גלאס ואת האנשים השונים שהיו מעורבים בפרשה. הסרט מנסה להגיש לצופיו מסמך אנושי סבוך ומדויק שכולו אמירת אמת.בתפקיד הראשי מופיע היידן כריסטנסן הידוע יותר כאנאקין סקייווקר מ"מלחמת הכוכבים". אם בטרילוגיה החדשה והקלוקלת של לוקאס כריסטנסן מדקלם שורות כמו רובוט, בסרט זה הוא מפגין יכולות משחק מדהימות כמעט וירטואוזיות כסטיבן גלאס השקרן הכפייתי והמניפולטיבי שפשוט לא יודע לא לשקר. אמן הונאה שהיה מצליח לעורר רגשות רחמים בכל פעם שנתפס באי דיוק ועם זאת הוא מצליח לעורר אמפתיה כלפי הדמות הבעייתית שהוא מגלם.
פיטר סרסגארד שזכה במספר פרסים ומועמדויות על תפקידו בסרט זה מגלם את העורך צ'אק ליין שבזמן עבודתו במגזין נחשפה הפרשה המביכה הזו. הוא מתחיל את הסרט כאדם אפרורי, נטול כריזמה ועם זאת היושר האישי והמקצועי שלו הופכים אותו לגיבור מודרני בעולם העיתונות."חשיפה" עוסק בשלל נושאים, כגון: אתיקה עיתונאית, תרבות הפולחן והאישיות, דילמות מוסר במקום עבודה, תרבות המשרדים, עיתונות ואמת בעידן העכשווי ועוד, אבל יותר מהכל זה סרט שעוסק בבני אדם, וביושר אישי.כותב שורות אלו ראה כבר פעמיים את "חשיפה" ובדיוק כמו בפעם הראשונה גם בפעם השנייה הוא היה מרותק למסך ולמאבק המוחות המסעיר בתוך מערכת העיתון ה NEW REPUBLIC. מזמן לא נראה סרט דרמטי אמריקאי כתוב בצורה כל כך חכמה, משוחק בתשוקה מפתיעה ומרגשת ומבוים בכשרון רב כל כך. בהחלט אחד הסרטים הטובים ביותר שתראו השנה בבתי הקולנוע.
חשיפה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יניב שקדגיל: 2414/07/2004 23:55:18
9/10אייקון ציון
סרט פשוט מצויין, כדאי לראות אותו גם בהתחשב בכך שהוא סיפור אמיתי ויכול ללמד הרבה על החיים ועל כמה אנשים יכולים להיות רמאים ונוכלים.
קישורים
חץ חשיפה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט