ארלקינו מאחרי המסכות דוקומנטרי ביקורת סרט

Arlekino Movie Review

תמונת כתבגיל על "ארלקינו מאחרי המסכות דוקומנטרי"
  שתף/י
פוסטר
משחק  
תיעודי
ביקורת סרט לארלקינו מאחרי המסכות דוקומנטרי מאת גיל
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
אין עדיין הצבעות לסרט זה. דרגו עכשיו!
0/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נפגשתי עם בעלת השם היפה, (גילי כמובן),בפתח הסינמטק, היא הגיעה בלוויית אחותה התאומה, ועוד שתי חברות. גילי שהיא בעצמה קולנוענית צעירה סיפרה לי בהתרגשות על הסרט הקצר שלה. טוב לעניינינו: הסרט ארליקינו מאחורי המסכות הוא סרט דוקמנטרי מקסים ושובה לב. הוא אמנם לא יעלה על המסכים הגדולים אבל לפחות לקוראיי אני מאחל לכם לראת סרט זה לכשיופיע בטלויזיה.הסרט עוקב אחרי שלוש דמויות : שחקן: סלים דאו כתבינו לעיניינ ערבים יורם בינור מנתח פלסטי: דר. אמיר זליגובסקי שלושתם בעצם נמצאים או נמצאו תחת מסווה המסכה בעברם.
נתחיל עם סלים דאו. שחקן ערבי מקסים, שנושל יחד עם משפחתו מאדמתם בגליל. מייצר מסכות ומופיע כשחקן בהצגות ,והופיעה בהצגות דלארטה בצרפת. בין טיולים במקומות שבהם גדל , משתף הוא את הצופים בסיבה לבחירתו במקצוע. כמו כן הוא מזכיר שנאלץ להשאיל לעצמו דמות יהודית כאשר רצה לשכור דירה בעת לימודיו. במפגש עם משפחתו בארוחת ערב ישירו הוא ןאחותו הבכורה שיר סוחט דמעות.דר. אמיר זליגובסקי, מנתח פלסטי בעצם במקצועו מלביש את המסיכות על אנשים אחרים, בעת ניתוחי אף, הגדלת חזה וכו. תחביבו פיסול בחימר ששם הוא יוצר למרבה האירוניה דמויות בעלות אפים ארוכים. בילדותו חלה במחלת הפוליו, ונאלץ ללכת עם כל מני מתקנים סביב גופו שהיה מסתיר באובססיביות מהחברה.הוא בן לניצולי שואה שגם כן לא אהבו לדבר על מחלתו. הוא בעצם הופף מהמוסווה בילדותו למסווה בבגרותו.
ואחרון חביב, שהוא גם בעיניי הדמות המעניינת והמפתיעה ביותר. בואו נשאל אתבם איך הייתם מדמים את כתבינו לענייני ערבים המחויט יורם בינור? ובכן טעיתם, הוא בן אדם ארצי לגמרי, מה שנקרא בז'רגון המקומי. "דרוויש" סיפורו מדהים: כילד עבד בחוות סוסים השייכת לערבי, כך למד ערבית, בבגרותו החליט לאמץ לעצמו דמות של פלסטינאי החי בשטחים. וכך חי במשך 7 שנים . הוא משתף אותנו בסיפורים קטנים מתקופה זו. נפגוש את אביו אשר בעיניו נשיקות בין גברים הוא אקט פרימיטיווי. נחווה את אהבתו לגידול יונים והתעסקות באופנועים. דיויד נוי במאי הסרט ממש נוגע בצורה פיוטית בדמויות שלו, וגורם לדמויות הכל כך שונות להתמזג ביחד בסרט זה. הצלם יורם עברי . מעניק לסרט מראה מיוחד ומיסטי נראה שעברי ממש משלים את נוי ביצירה פיוטיות זו. עריכה נהדרת של גואל אלכסיס, ואבי לוי, מעבירים אותנו בין הדמויות הססגוניות למיקשה אחת . מוסיקה של יאיר דלאל מדהימה ( בואו נגיד שאילו היו מוכרים בארץ פסקולי סרט הייתי הראשון שייקנה פסקול זה.) כל הכבוד למפיק אילן מוסקוביץ שהלך על סרט שכזה.לבסוף הלכנו לפאב ממול הסינמטק, שם פגשתי באורית, צלמת שעבדה בטוקיו. ... אבל למה לי להרחיב במילים אולי פשוט אתקשר אליה עכשיו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט