נלי ונדין ביקורת סרט

Nelly and Nadine Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "נלי ונדין":
"סרט תיעודי סוחף על כוחה של אהבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Nelly and Nadine
משחק נלי מוסט-ווס, סילבי ביאנקי, נאדין הוואנג, בוונגה פיליפי, אן קוסנס במאי/ת מגנוס גרטן  
תיעודי
ביקורת סרט לנלי ונדין מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש ומרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"נלי ונדין" הינו סרט תעודה שמוכיח בפעם המי יודע כמה כי המציאות עולה על כל דמיון וכי גם מה שנדמה כמופרך יכול להתקיים במציאות בלתי אפשרית. בעדינות וברגישות יצר הבמאי מגנוס גרטן סרט מרגש שלאט לאט פורס בפני הצופה סיפור חיים מלא אופטימיות על אהבה והתגברות כנגד כל הסיכויים.אישה צרפתייה בליבו של אזור חקלאי שלו מחליטה סוף סוף לפתוח את התיבה שבה נמצאים מסמכים ובעיקר ספר זיכרונותיה של סבתה מתקופת מלחמת העולם השנייה. כך נחשפים במאי הסרט והצופים לקורותיה של נלי, זמרת אופרה צרפתיה שנאסרת באשמת ריגול על ידי הנאצים ונשלחת למחנה הריכוז רוונסברוק. נלי שרה אופרה במחנה ושם היא פוגשת את נדין, בתו של שגריר סין בספרד. האהבה ביניהן פורחת וגם אחרי שדרכיהן ייפרדו הן יצליחו להתאחד ולהחליט לחיות ביחד אחרי המלחמה.
מעבר לנלי ונדין, הגיבורה הנוספת של הסרט היא נכדתה של נלי , סילבי, שבאובססיביות מתחילה לחקור את העבר של סבתה ולאט לאט מבינה כי זוג הנשים שחיו אי שם בוונצואלה לא רק היו שותפות לדירה, אלא גם בנות זוג. בין השורות מספר הסרט על אהבה חד מינית בתקופות שבהן הדבר נחשב כטאבו שאין מזכירים אותו, אפילו לא בלחישה.הבמאי מתעד את מסעותיה של סילבי לארכיונים בצרפת, בבלגיה ולספרד ואת צפייתה בסרטי סופר 8 שהשאירה סבתה נלי. הסרט מתנהל לאיטו, ממש כמו תעלומה בלשית שבסיומה תבין סילבי את נלי ותחבק את זכרה ואת זכר בת זוגה. הסרט אינו הופך לרגע לרכילותי ולצהוב ומתאר בצורה הטבעית ביותר קשר אהבה גדול מהחיים בין שתי נשים שמצאו אחת את השנייה בתוך התופת של מחנות הריכוז ושרדו גם בזכות הקשר ביניהן.
תוך כדי הסרט נחשף הצופה לחיי הקהילה הגאה בצרפת שלפני המלחמה ולסלונים ספרותיים שהיו בעצם מרחב בטוח ללהט"בים. סלונים אלו, שכמעט ולא נחקרו עד היום, הפכו עם השנים לאגדות ולחומר גלם לשלל סיפורים, בעיקר סנסציוניים, ואילו ב"נלי ונדין" מסופר עליהם ביובש דידקטי ותו לא.בכלל, הסרט כמעט ואינו לוחץ על בלוטות הרגש של הצופה ולי לעיתים הוא היה אף מעט מרוחק, אך אני מכבד את החלטתו של הבמאי מגנוס גרטן לא לסטות מהקו הדוקומנטרי הריאליסטי שמאפיין את סרטו. סיפורן של הזוג והנכדה הנחשפת לעולמה של סבתה מרגש מספיק. הסרט לא זקוק לאמצעים קולנועיים קיטשיים מעבר לזה."נלי ונדין" הינה יצירה תיעודית מרשימה ומרתקת לכל אורכה, יצירה אפילו חמורת סבר במידה מסוימת, שיתרונה בכך שהיא מספרת סיפור אהבה שהוא במקרה גם חד מיני. הרגעים המרגשים בסרט הם כשסילבי צופה בתמונות סבתה בביתה בקראקאס, כשנלי ונדין מארחות חברים לארוחת ערב וכולם נראים כה מאושרים. למרות הסבל שעברו ולמרות חיי ההסתרה שלהן, השתיים קיימו זוגיות מאושרת ורבת שנים שמוכיחה כי אין דבר שיעמוד בדרכה של האהבה.
נלי ונדין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4114/08/2023 19:38:57
6/10אייקון ציון
סרט שהוא יותר סיפור שרובו מבוסס על ראיון עם הנכדה.. רק אוהבי היסטוריה יתחברו לזה.
קישורים
חץ נלי ונדין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט