תיבה רוסית ביקורת סרט

Russian Ark Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "תיבה רוסית":
"סרט חובה - חוויה קולנועית יוצאת דופן ובלתי נשכחת !"
  שתף/י
פוסטר
משחק  
זר
ביקורת סרט לתיבה רוסית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט חובה - חוויה קולנועית יוצאת דופן ובלתי נשכחת !"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סוקורוב, אחד הבמאים הבודדים שמצליח כל פעם מחדש להפתיע ולמתוח את גבולותיה של האמנות השביעית, עושה את הבלתי ייאמן, סרט בנשימה אחת בת 90 דקות."תיבה רוסית", הוא מסע מרהיב בזמן, 300 שנה של היסטוריה רוסית בשוט אחד. דיפלומט צרפתי בן המאה ה19- מוצא את עצמו נודד בזמן, לכוד בין כתלי מוזיאון הארמיטג' בסן פטרסבורג שהוקם על ידי קתרינה הגדולה ב 1764. שלושים ושלוש אולמות תצוגה שקירותיהם עמוסים בכל טוב ורשת מסדרונות סבוכה ואפלה כמו ההיסטוריה של אמא רוסיה. בכל חדר מתרחש סיפור אחר כאשר בחוץ אמצע החורף ושלג יורד ללא הפסקה.
בעזרת אלפיים ניצבים, אלפי תלבושות, שלוש תזמורות, אקרובטים שהפעילו את המצלמה במיומנות, תאורנים מבריקים, תפאורנים ולבסוף אנשי מחשבים שאחראים על הלוק הסופי של "תיבה רוסית", סוקורוב סוקר בגעגועים את ההיסטוריה של ארץ מולדתו, מבטו נוסטלגי אבל גם ציני וטרוד. האם בני האדם השכילו ללמוד מטעויות העבר? סוקורוב מתלבט בקולו שלו האם בעתיד צפוי לנו משהו הרבה יותר טוב, ממה שהיה בעבר. סרט שכולו געגועים לרוסיה הקלאסית ועם זאת מביט קדימה אל העתיד ומייחל לטוב."תיבה רוסית" הוא פריצת דרך קולנועית עוצרת נשימה גם מבחינה אומנותית וגם מבחינה טכנית. אין ספק שאת הסרט הזה הולכים לחרוש שוב ושוב בבתי ספר לקולנוע. אחרי צפייה שנייה, כותב שורות אלו מהמר ש"תיבה רוסית" הולך להיות אחד הסרטים החשובים ביותר בתולדות הקולנוע.
תיבה רוסית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רום וולףגיל: 3622/01/2005 21:24:40
8/10אייקון ציון
האמנות שרואים בסרט והיצירות ומוזיאון ההרמיטאז' יוצאים מן הכלל וגם הרעיון לשחזר היסטוריה ולעבור מתקופה לתקופה וליראות איך היה פעם מאוד מרתק אבל אכן הסרט ארוך מידי וכבד מידי ולמרות זאת אכן הבמאי הוא מאוד מוכשר כי אכן צילם את הסרט בכמה שעות שעליהן קיבל אישור מהמוזיאון וסרט כזה לוקח לעשות לפחות כמה חודשים אולי שנה בטח לא כמה שעות ואז כשיודעים את העובדה הזו אכן מבינים שזהו סרט נדיר.
שם: אסתר עוזגיל: 2223/12/2004 14:27:50
3/10אייקון ציון
התלבושות מהממות,והלוגיסטיקה של ההקפקה מדהימה, אבל הסרט עצמו משעמם, מייגע ומרדים נועד לחובבי הסטוריה טרחנים ואליטיסטיים. שורה תחתונה לא מומלץ!!!!!!!!!
שם: יואלגיל: 2527/08/2004 16:36:50
1/10אייקון ציון
חבר שלי ואני הלכנו לסרט כי הוא קיבל ביקורות מצויינות. הסרט גרוע ביותר, מרוב שיעמום יצאנו באמצע. כל הסרט רואים איש זקן מסתובב במוזיאון כשהוא מדבר עם עוד מישהו שלא רואים (הצלם). לא קורה שם כלום. ביזבוז כסף וזמן יקר. המבקרים הם סתם פלצנים שנותנים ציונים גבוהים לסרטים מוזרים רק בגלל שהם לא שגרתיים ובלי שום קשר לאיכות שלהם.
קישורים
חץ תיבה רוסית (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט