כחול מופלא ביקורת סרט

Deep Blue Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כחול מופלא":
"חוויה ויזואלית ייחודית ועוצרת נשימה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Deep Blue
משחק מייקל גמבון במאי/ת אלסטייר פותרג'יל, אנדי בייאט  
תיעודי
ביקורת סרט לכחול מופלא מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חוויה ויזואלית ייחודית ועוצרת נשימה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע35.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
5 שנות הפקה, 200 אתרי צילום, 5000 מטר מתחת למים, 7000 שעות צילום, התוצאה היא מסע מרהיב משוניות האלמוגים, לחופי אנטארקטיקה, למרחבי האוקיינוס הפתוחים ולמעמקים אפלים שרגל אדם לא פסעה בהם. מסע המתעד את המסתורין של הטבע, את אוכלוסיות החוף והיונקים הימיים, סוקר השפעות של גאות ושפל, שינויי אקלים והשפעתם על האוקיינוס ותושביו.מדי קיץ הקהל בעולם המערבי והקפיטליסטי מחכה בקוצר רוח לראות כיצד אנשי האפקטים בהוליווד יפתיעו עם פעלולים חדשים שיסחפו אותם אל בתי הקולנוע כדי לראות גיבורי פעולה, אסונות טבע ושלל קרבות היסטוריים. לפעמים אנחנו שוכחים עד כמה הטבע שלנו מלא קסם, מפתיע ומרגש. אין שום פעלול שבעולם שיכול לשחזר את מה שאתם הולכים לראות ב"כחול מופלא".
כאחד שהיו לו בעיות עם סרטי טבע אחרים בעבר כגון, "מיקרוקוסמוס" ו"ציפורים נודדות", חששתי לראות את "כחול מופלא". הגעתי להקרנה עם רגשות מעורבים. סרטי טבע בדרך כלל נמאסים עלי אחרי חצי שעה. ברגע שהתחיל הסרט מצאתי את עצמי נסחף לתוך עולם דימויים עשיר שהצגתו על המסך הגדול משאירה חותם בלתי נשכח על צופיו. הסרט מגיש מארג ויזואלי ומוסיקלי מהמם, יצירה שכולה טבע בתנועה.הסרט מציג תמונות שטרם נראו כגון: להקת לוויתנים קטלנים הרודפת וצדה צאצא של לוויתן אפור או להקת יסעורים צוללים לעומק של 15 מטרים מתחת לפני המים כדי לצוד דגים. לראשונה צולמו גייזרים שחורים המתפוצצים במצולות וזנים חדשים לגמרי של יצורי ים המתגוררים בסביבתו.
על הפסקול המדהים של הסרט אחראי ג'ורג' פנטון, שהיה מועמד לאוסקר חמש פעמים עבור "גנדי", "זעקה לחופש", "יחסים מסוכנים", "ממפיס בל", ו"פישר קינג". עוד סרטים שהלחין "ארץ הצללים", "טירופו של המלך ג'ורג'", "אנה והמלך" ורבים מסרטיו של קן לואץ' ביניהם "שש-עשרה מתוק". הפסקול הוקלט בבניין התזמורת הפילהרמונית בברלין. פנטון ניצח על התזמורת שלראשונה הסכימה לקחת חלק בנגינת פסקול לסרט קולנוע."כחול מופלא" חושף את המסתורין שבמעמקים בשיא הפאר, האכזריות והיופי. שוטים עוצרי הנשימה של היצורים המוזרים, המקסימים והקטלניים ביותר שנראו אי פעם על מסך הקולנוע, מעניקים לקהל העירוני חוויה מעוררת השראה. אם הסרט הזה יהיה מועמד לאוסקר מול "פרנהייט 9/11" אני מעדיף שהיצורים הקטלניים מהמעמקים יזכו בפרס ולא היצורים הקטלניים מהבית הלבן.
כחול מופלא - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רעות סבגגיל: 1603/10/2004 02:59:43
9/10אייקון ציון
סרט תיעודי עוצר נשימה..שווה צפיה!
שם: ליאור צגיל: 3018/09/2004 02:38:37
8/10אייקון ציון
.סרט טבע נטו. שום דבר אחר. הסגנון הוא סגנון national geographic. אין ספק שמדובר בסרט באיכויות צילום מדהימות, סצינות טבע מקסימות. הסרט מלווה במוזיקה קצבית ומותאמת היטב להקשר. בהחלט מהנה לחובבי טבע, ובעיקר ים כמובן. עם זאת, למי שמכיר את עולם הים - אל תצפו להפתעות, רק להנאה חביבה מהעולם הכחול המופלא.
שם: ben hakimגיל: 1719/08/2004 00:22:35
9/10אייקון ציון
ממש חוויה, מסע מרתק אל המצולות. ערוך יפה, לא מתיש מדי, מוסיקה במקום, צילומים מרהיבים על יצורים שכלל לא ידעתם על קיומם - ממש כיף. אם אתם חייבים ללכת לגרסה העברית בגלל ילדים קטנים, אל דאגה, דליק ווליניץ לא ידבר הרבה. (תמונה אחת שווה אלף מילים - ו-5 שנות הפקה, 2000 שעות צילום, שוות הרבה יותר מאלף מילים. מומלץ.
קישורים
חץ כחול מופלא (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט