הכפר ביקורת סרט

The Village Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הכפר":
"בכפר הזה לא הייתם רוצים לבקר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Village
משחק חואקין פינקס, וויליאם הארט, סיגורני וויבר, אדריאן ברודי, ג'ודי גריר, ברייס האוורד, ברנדון גליסון, מייקל פיט במאי/ת מ. נייט שאמאלאן  
אימה
ביקורת סרט להכפר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בכפר הזה לא הייתם רוצים לבקר."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מלכתחילה לא הייתי ממעריציו השרופים של הבמאי האמריקאי ממוצא הודי, מ. נייט שאמאלאן. הסרטים שלו מתבססים על גימיקים קולנועים ואם בראשון ובשני ("החוש השישי", "בלתי שביר") עוד איכשהו היה להם צידוק תסריטאי על אף שמדובר בסרטים מאד בעיתים בלשון המעטה, השלישי ("סיינס" הנוצרי) היה מופרך. בסרטו החדש "הכפר" מגיע שאמאלאן לשיאים חדשים של חוסר הגיון בסיסי. כדי לא לחשוף את "ההפתעות" שאמורות לגרום לכם לפעור את הפה כלא מאמינים, לא אחשוף את הפרטים.שאמאלאן התפרסם בעקבות סרטו "החוש השישי" שגרף מעל 660 מיליון דולר ברחבי העולם והיה לאחד מעשרת הסרטים הקופתיים בכל הזמנים. הבמאי היה רק בן 29, ומאז הוא לא נטש את ז'אנר המותחן הספיריטואלי ואת הסגנון הויזואלי הייחודי שלו. שאמאלאן מצטיין ביצירת אווירה, עיצוב המיזנסצינה בסרטים שלו מדויק וחכם הרבה יותר מהתסריט. המוסיקה או השקט בסרטיו הוא גורם מאד חשוב, כי בלי מוסיקה/דממה שילוו את השוט המרשים, אין סרט. הסרטים של שאמאלאן זקוקים לאווירה כדי לגרום לקהל להיות בטוח שמשהו איום עומד להתרחש. בלי אותה תחושה אין צידוק לראות את הסרטים בעלי העלילות המביכות של שאמאלאן.
גם בסרטו החדש ישנם טריקים והפתעות בשפע, אפילו קצת יותר מדי. שאמאלאן בטוח שמספיק ליצוק תחושת חשש בלב הצופים כדי להחזיק סרט שלם. הוא צריך להיות טיפש אם הוא חושב שאף אחד לא ישים לב לחורים בעלילה והליקויים הרבים בפיתוח הדמויות. אם לבמאי/תסריטאי/מפיק שהוא גם הכוכב האמיתי של הסרט, לא היו שאיפות קולנועיות גבוהות והוא היה יוצר סרט אימים סוג ב' עם המון ריטושים, דם, צווחות ושאר השטיקים הייתי מוותר לו, כי הבן אדם היה מודע למעשיו. לצערי המקרה כאן הפוך לחלוטין: עושה רושם כי שאמאלאן בטוח שהוא עושה סרט ברמה, משהו קלאסי. הבן אדם חושב שהוא היצ'קוק – איפה הוא ואיפה אלוף סרטי המתח והאימה. המלצה ראשונה - שיפסיק להופיע בסרטים שלו ויתחיל להשקיע יותר בתסריט, בכלל הדיווחים מהוליווד מספרים שהיוצר גנב את כל הקונספט של הסרט מספר אימים די מפורסם ושצפוייה תביעת ענק.העלילה עוסק בכפר מסתורי שתושביו גרים יחדיו בהרמוניה אבל בפחד מפני יצורים מסתוריים החיים ביערות סביבם. למרות עצות זקני הכפר לוסיוס, אחד הבחורים הצעירים בכפר, נחוש לחצות את היערות ולבקר בעולם החיצוני שבו אף פעם לא ביקר. היצורים החיים ביערות מתחילים לבקר בכפר, לרצוח את חיות המשק, לסמן סימנים מוזרים על הדלתות ולאיים על התושבים. האם לוסיוס ורצונו לחקור את העולם שמעבר הם הסיבה לביקורים? האם אהובתו אייוי ווקר, בחורה עיוורת אך מלאת תושייה תגרום לו להישאר איתה בכפר?
לשם שינוי, במקום כוכב אחד גדול שעליו נשען כל הסרט, (ברוס וויליס, מל גיבסון) שאמאלאן כינס יחדיו מספר שחקני אופי נפלאים ביניהם זוכי האוסקר ויליאם הארט ואדריאן ברודי ואת המועמדים חואקין פיניקס וסיגורני וויבר שנראים משועממים יותר מתמיד. בתפקידים קטנים יותר תוכלו למצוא את מייקל פיט (החולמים) או ברנדון גילסון (המלך ארתור). יש גם תגלית בתפקיד הראשי וזו השחקנית הצעירה ברייס דאלאס הווארד בתו של הבמאי ההוליוודי רון הווארד. "הכפר" הוא הבכורה הקולנועית הראשונה לבת למשפחת הווארד. בתפקידה השני בקולנוע היא תחליף את ניקול קידמן בסרט ההמשך ל"דוגוויל" בבימויו של חולה הנפש, לארס פון טרייר."הכפר" הוא "סרט אימים לכל המשפחה" שאיכויותיו מוטלות בספק גדול, למרבה הטרגדיה יוצרו בטוח שהוא עשה משהו הרבה יותר מוצלח מזה. אם אתם מחפשים סרט אימים אמיתי, עם המון דם רציחות ואברי גוף מרוטשים – זה בהחלט לא יספק את הסחורה. אם קל לעבוד עליכם וכל תפנית עלילתית מגוחכת גורמת לכם לקחת נשימה עמוקה, קנו כרטיס עכשיו. אישית אני מעדיף סרטי אימה שבאמת מודעים לעצמם ולא רק כאילו.
הכפר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יקירגיל: 1718/04/2006 08:17:07
9/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט בגלל מת לצעוק 4, ציפיתי לסרט אימה מפגר - קיבלתי סרט דרמה/מתח טוב+ , העלילה טובה וממש מגניבה לטעמי, כל העולם המיוחד שיצר הכפר זה מקסים, לעומת העיר ההרסנית.. ההתפתחויות בסרט מאוד מפתיעות, היוצרים באמת מאוד אמיצים בקטע הזה. אם באתם בראש של אימה ורוצים סרט שיפחיד אותכם כהוגן - אתם לא תהנו, לכו תראו המסור או הטינה או המדרון אלה סרטי אימה.
שם: נועהגיל: 1302/09/2005 17:23:47
4/10אייקון ציון
כל כך משעמם!!! אמרו שזה סרט מפחיד והוא בכלל לא מפחיד. אבל הסוף לא צפוי כל כך...
שם: אלכסנדרה ויגיל: 1720/08/2005 22:41:43
2/10אייקון ציון
סרט ממש דפוק בלי שום דברים מותחים או מענינים.
קישורים
חץ הכפר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט