דמעות של גמל ביקורת סרט

The Story of the Weeping Camel Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דמעות של גמל":
"סיפור משפחתי קסום ויוצא דופן!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Story of the Weeping Camel
משחק במאי/ת ביאמבאסורן דאבה, לואיג'י פלורני  
תיעודי
ביקורת סרט לדמעות של גמל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סיפור משפחתי קסום ויוצא דופן!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע15.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שני סטודנטים מבית הספר לקולנוע במינכן יצאו לצלם סרט תיעודי במדבר גובי שבדרום מונגוליה. ביאמבאסורן דאבה ולואיג'י פלורני לא דמיינו לעצמם שיצליחו לרגש מיליוני צופים ברחבי העולם ולא רק זאת, למכור את סרטם הראשון במיליון דולר לחברת מירמקס (סרטי טרנטינו, "שיקגו", "השעות" ועוד). הסרט הפך בצדק לחביב פסטיבלים וכבר הספיק להיות מועמד ולקטוף שלל פרסים כאשר החשוב מביניהם הוא הזכייה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של מיאמי. בין היתר הוא גם פתח את הפסטיבל הבינלאומי העשירי לסרטי סטודנטים בישראל.הסרט עוקב אחרי משפחת נוודים המובילה עדר גמלים לאורך מדבר גובי שבדרום מונגוליה. במהלך המסע אחת הנאקות כורעת ללדת ומכאן מתעד הסרט את סיפורה של הנאקה ובנה. במשך יומיים האם מנסה לשחרר בכר קטן לאוויר העולם, ובסוף לידה קשה נולד בכר גמלים קטן בצבע לבן. האם מסתייגת ממנו ולא מוכנה לקבל את פניו. היא מונעת ממנו חיבה אימהית ומתרחקת ממנו. לא רק זאת, היא גם מסרבת להניק אותו. משפחת הנוודים מנסה לרצות את הנאקה הסובלת מדיכאון שאחרי לידה וליצור איזושהי מערכת יחסים בינה לבין בנה, אבל זו מתנגדת לכך. ראש המשפחה שולח את שני נכדיו אל תוך המדבר, בחיפוש אחרי מוזיקאי שיבצע טקס טהרה שיפשיר את לב הנאקה ויקרב אותה לבנה.
המסע אחר המוסיקאי מביא את צמד האחים הצעירים אל לב המדבר שם שוכנת עיר ובה הם נחשפים לנפלאות העולם המערבי: טלוויזיה בלוויין, אופניים וגלידה. כאשר צמד האחים יחזרו אל משפחתם, הם יהיו מודעים לכך שמחוץ לתא המשפחתי הכפרי ישנו עולם חדש לחלוטין שלו הם עדיין לא נחשפו.אחרי צפייה בסרט המרגש "דמעות של גמל" נשאלת השאלה: מי צריך את אולפני דיסני ואת החיות המצוירות עם העלילות השבלוניות שלהם, כאשר יש לך חיות אמיתיות המספקות סיפור כל כך מיוחד, בארץ מסתורית, שתרבות המערב כמעט ולא הצליחה להכחיד. עדשת המצלמה של צמד הבמאים הגרמנים מעניקה לקהל הצופים במערב הצצה קסומה ויוצאת דופן אל עולם אחר ועם זאת יש בו מאפיינים המזכירים את העולם המערבי שבו אנו חיים.
לסרט יש כל המרכיבים הנכונים להיות להיט חורף אמיתי. הוא מעניק לנו הצצה לתוך עולם בלתי מוכר, הוא מצליח לרגש עד דמעות, מעלה חיוך לעיתים קרובות ויש בו בעלי-חיים בתפקיד הראשי. משפחת הנוודים מעוררת הזדהות גדולה גם היא. איזה אדם לא יוכל להתרגש ממערכות היחסים הנחשפות על גבי המסך הגדול: הסבא היודע כול, הסבתא שאיננה מפסיקה לבשל, התינוקת הצמאה למגע חם ואוהב, האם שדואגת לבנה הקטן והשובב, אוגנה."דמעות של גמל" מחזיר את הכבוד אל החיה המדברית האצילה הזו, שלפעמים נחשדת בטיפשות על לא עוול בכפה, אך עבור הכפריים במדבר גובי מסמלת בריאות, טוב לב, אושר ועושר. הסרט עצמו מצליח לשלב בין עשייה פופוליסטית ליצירה קולנועית רגישה לעולם שבו היא מתקיימת ואמיתית מבחינת הרגש והעוצמה. בהחלט חוויה קולנועית המתאימה לכל המשפחה
דמעות של גמל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3629/07/2014 14:09:54
9/10אייקון ציון
מרגש עד דמעות.. כל כך קשה להאמין שלגמלים יש רגשות ועצב ואפילו בכי, ואולי יש הסבר אחר לתופעת הדמעות גמל האלו?!
שם: חגית מנדרובסקיגיל: 3318/08/2005 22:42:24
10/10אייקון ציון
סיפור מרגש ונוגע ללב על כוחה של אהבה. כן... גם גמלים בוכים וצמאים לליטוף של אמא...
קישורים
חץ דמעות של גמל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט