ריי ביקורת סרט

Ray Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ריי":
"והאוסקר הולך לג'יימי פוקס."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ray
משחק ג'יימי פוקס, קרי וושינגטון, רג'ינה קינג, קליפטון פאוול, הארי גי. לניקס, שרון וורן במאי/ת טיילור הקפורד  
דרמה
ביקורת סרט לריי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"והאוסקר הולך לג'יימי פוקס."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די56.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי היה מאמין, אבל השחקן ג'יימי פוקס הולך לקחת השנה את האוסקר, קשה לדמיין מישהו אחר עולה השנה על הבמה ומרים מעלה כאות ניצחון את הפסלון הנחשק. הקומיקאי שכיכב בעיקר בסרטים רעים מאוד בעברו התגלה השנה כשחקן דרמטי מעולה. זה התחיל עם תפקיד ראשי לצדו של טום קרוז בסרט "הנוסע" וממשיך עכשיו בסרט עשוי היטב שנשען בעיקר על כישרונו הבלתי נלאה של הכוכב, צוות שחקני המשנה האנונימיים והמוסיקה הבלתי נשכחת של ריי צ'ארלס.הבמאי הותיק, טיילור האקפורד, מביים ביעילות טכנית את סיפור חייו הסוערים של המוסיקאי האגדי. האקפורד הוא מקצוען הוליוודי מהדרגה הראשונה, ואכן כל סרטיו ככול שיהיו מקצועיים ומצליחים כך הם גם נטולי ייחוד ומזכירים סרטים רבים אחרים, מה שלא הפריע למרביתם להפך ללהיטים. בין סרטיו אפשר למצוא את: "קצין וג'נטלמן", "כנגד כל הסיכויים", "לילות לבנים", "יצרים בדם", "חשדות בעבר" ו"מלכודת לפרקליט". כולם עשויים טכנית נפלא אבל דומים דמיון מרשים לעשרות סרטים אחרים נוספים.
זו גם המכשלה הגדולה שעומדת מול הצופים בסרט "ריי". האקפורד לא היה חכם מספיק כדי לנצל את סיפור חייו של צ'ארלס ואת המוסיקה שלו כדי להבדיל אותו מעשרות סרטים אחרים המתארים את עלייתו לצמרתו של יוצר מפורסם. יוצר שמגיע מהמעמד החברתי הנמוך ביותר, גדל והופך בזכות כישרונו הרב לזמר ומוסיקאי, כובש את המצעדים, מתמכר לסמים, הופך למיליונר, בוגד באשתו, נאסר, מתאשפז, מתנקה והופך לאגדה בעודו בחיים. את הסיפור הזה ראינו בשלל גרסאות קולנועיות. האקפורד לא משתמש בחוכמה בעברו של מושא הסרט כילד אפריקאי עיוור שנולד לאם חד הורית בדרום ארה"ב ומלבד סצנה אחת שבה מתואר כיצד נברא אחד משיריו אין עוד סצנות המתארות לנו את תהליך היצירה שלו.בשל השבלוניות שבה עלילה מתקדמת הסרט מפסיד את כל מה שייחד את צ'ארלס כיוצר וכאדם. כמו סרטים ביוגרפים רבים גם הסרט הזה סובל מפחד עצום לפגוע באייקון הנערץ וכאן החשש הוא גדול כפליים: צ'ארלס היה מעורב ביצירת הפרויקט ונתן את ברכתו. בנוסף לכך לא מדובר בעוד סתם אייקון שצבר את תהילתו בעיקר בגלל שערוריות אלא בזכות כשרון נדיר, הרי מדובר בפנתיאון תרבותי מונומנטאלי. במקום שהסרט יעסוק בהשראה של ריי הוא עוסק בסיפור שמאחורי הקלעים. תמיד נחמד לראות סיפורי אהבה, בגידות, טרגדיות ועוד של סלבס, אבל לא כדאי להשאיר זאת לערוץ E ? לא עדיף לעשות סרט על המסתורין שמאחורי המוזיקה של גיבור הסרט ופחות על הרכילות המוכרת לכולנו?
אל תטעו, "ריי" הוא מוצר קולנועי הוליוודי מרשים מאוד, נהניתי מהצפייה בו אבל הוא לא חריג או יוצא דופן. מה שמבדיל בין "ריי" לשאר הסרטים בז'אנר הכול כך בעייתי הזה הוא נוכחותם של פוקס וצוות שחקניות המשנה (קרי וושינגטון, רג'ינה קינג, אאונג'ו אליס, ושרון וורן) הכובשים את המסך בהופעות מלאות אנרגיה מרעננת לסרט כל כך בורגני. וישנה כמובן המוסיקה המקורית של צ'ארלס שקשה מאוד לעמוד אדישים מול קסמה. אם חשקה נפשכם בסרט הוליוודי עשוי היטב עם משחק מעולה ומוסיקה כובשת, זה בהחלט הסרט בשבילכם.
ריי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1605/10/2019 03:36:22
7/10אייקון ציון
סרט מרשים ושגרתי. המשחק נהדר (ללא ספק ההופעה הטובה ביותר של ג''יימי פוקס), הצילום מעולה, הפס-קול מצויין ומהווה חלק בלתי נפרד מהסרט, העריכה טובה ועשויה היטב ורוב הדיאלוגים מעניינים והוליוודים אך התסריט והעלילה די צפויים, לא מחדשים שום דבר, נמרחים מידי (ניתן לקצר בערך חצי שעה), די גנריים ובנאליים, מעייפים, בעלי קצב די איטי, קלישאתיים ובעלי פוטנציאל שלא ממומש עד הסוף. בקיצור, בהחלט אפשרי לצפייה (מגיע לו אפילו 7.5).
שם: SHAYEגיל: 3620/07/2017 18:44:54
8/10אייקון ציון
סרט חביב מאוד על חייו של הזמר.. עשוי יפה מעניין ואיכותי נחמד מאוד
שם: הצדיק הנאורגיל: 3918/06/2017 21:08:38
9/10אייקון ציון
סרט נפלא. מבויים היטב עם סיפור חיים מרתק ומוזיקה משובחת. סיפור החיים של אחד הזמרים הגדולים במאה ה-20, ריי צ''ארלס
קישורים
חץ ריי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט