הטייס ביקורת סרט

The Aviator Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הטייס":
"סרט הוליוודי מנצח!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Aviator
משחק לאונרדו די קפריו, קייט בלאנשט, קייט בקינסייל, גוון סטפני, אלק בולדווין, ג'וד לאו, איאן הולם, אלן אלדה, וויליאם דפו, פרנסיס קונרוי, קלי גרנר, אדם סקוט, ג'ון סי ריילי במאי/ת מרטין סקורסזה  
דרמה
ביקורת סרט להטייס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט הוליוודי מנצח!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מרטין סקורסזה חוזר בעוד אפוס הוליוודי מרשים, סוחף ומרתק. יש כאלו שיתאכזבו כי הסרט רחוק מהסגנון הקולנועי שפרסם אותו בתחילת דרכו אבל סקורסזה גם בסרט בשווי מאה מיליון דולר ממשיך לחקור את התרבות האמריקאית על מחלותיה. הפעם הוא עושה זאת דרך דיוקנו של המיליונר האקסצנטרי ורב הפעלים, הווארד יוז."הטייס" הוא קודם כול חוויה קולנועית מסעירה לכל מי שמתעניין בתולדות הקולנוע. בעזרת הביוגרפיה המרתקת של יוז אנחנו מתוודעים להוליווד של תחילת שנות השלושים, בשנים המרגשות ביותר שהיא ידעה אי פעם. הסרט מתחיל בצילומי סרטו הראשון כבמאי, "מלאכי הגהנום", אפוס מלחמתי שעשייתו נמשכה מעל לשלוש שנים בגלל צילומי קרב שכללו כמאתיים מטוסים, מעל לעשרים מצלמות ומאות שעות של חומר מצולם. הסרט נחשב בזמנו לסרט היקר ביותר בהיסטוריה של הוליווד.
כוכבי קולנוע וזמרת מוכשרת אחת מגלמים את הדמויות שהסעירו באותה תקופה את הוליווד. חלקם עושים זאת בהצלחה וחלקם קצת פחות. קייט בלאנשט שגם מועמדת לאוסקר מגלמת את קת'רין הפבורן. נכון שהיא מחקה את הדמות הצינית המוכרת מהסרטים הקומיים בכיכובה ולא ממש את הפבורן האמיתית שאנחנו מכירים מהראיונות שנכתבו וצולמו איתה, אבל זה לא ממש פוגע בהנאה. כפי שכבר ציינתי בשלל ביקורות בעבר, אינני מצפה מסרט ובמיוחד הוליוודי (גם של סקורסזה) שיהיה נאמן למציאות שהוא מבוסס עליה. עוד שתי יפות ומוכשרות הן קייט בקינסייל שמגלמת את אווה גארדנר הסקסית והזמרת גוון סטפני המגלמת את כוכבת סרטו "מלאכי הגהנום", ג'ין הארלו. ג'וד לאו מגלם את הכוכב ההוליוודי האגדי ארול פלין וממשיך להוכיח שהתקווה שנתלתה בו מופרזת גם בתפקיד אורח, קטן וזניח.יוז חובב הנשים, לפעמים צעירות מדי, הסתבך בלי הפסקה עם הצנזורה האמריקאית שלא התלהבה במיוחד מסרטיו הנועזים. "פני צלקת" משנת 1932 בהפקתו כמעט ונאסר להקרנה בגלל סצנות המוות האלימות שיש בו ואילו "The Outlaw" משנת 1943, סרטו השני והאחרון כבמאי, כמעט ונאסר להקרנה בשל המחשוף העמוק מדי של כוכבת הסרט ג'ין ראסל. בנוסף למערכות היחסים המתוקשרות של יוז עם כוכבות הוליווד והפקת סרטים שערורייתיים (ומאוד מצליחים יש לציין), יוז התפרסם קודם כל כבעלים של חברת התעופה TWA. יוז שבר מספר שיאי מהירות בתעופה והפך לטייס האמריקאי המפורסם ביותר שהצעיד את אמריקה לעידן הסילון ובנה את כלי הטיס הגדול בעולם, הידוע יותר בשמו המסחרי "הרקולס". הוא גם האיש שיצא נגד ועדת החקירה של הסנטור אוון ברוסטר (אלן אלדה המעולה) עושה דברו של יריבו המושבע חואן תריפ (אלק בולדווין) הבעלים של חברת התעופה הגדולה ביותר בזמנו, "פאן אמריקה".
לצד הזוהר וההצלחה, הסרט חוקר גם הצד האפל באישיותו של יוז. גאון מטורף ומקולל שאגר את השתן שלו, הסתובב ערום בחדר נעול מבפנים ופחד להגיע במגע עם אנשים. עם זאת, סקורסזה בוחר שלא להציג את מציאת גופתו של המיליונר המתבודד. האוורד יוז נמצא מת בגיל 71 בפנטהאוז המפואר שלו כשהוא ובמצב גופני מוזנח ביותר. התעלומה שסובבת את מותו של המיליונר ואורח חייו עדיין לא נפתרה במלואה.יוז הוא התגלמותה של ארצות הברית מבחינתו של סקורסזה: עשירה, מצליחה, נוצצת אבל בפנים משוגעת ואפילו מסוכנת בעיקר לעצמה. התסריטאי ג'ון לוגאן יצר תסריט עלילתי סוחף המנסה להתמקד בצורה שווה בין הצדדים השונים באישיותו של גיבורו ובמקביל לא עושה הרושם שהוא באמת הצליח לפתור את החידה לאיש שהוא גם אחת התעלומות הגדולות ביותר בתולדות הוליווד. לאונרדו דיקפריו מאופק ומרשים בתפקיד מורכב ומסובך ועם זאת הוא מצליח ליצור דמות אנושית מרתקת בלי הרבה ניואנסים ומחוות מיותרות דוגמת ראסל קרואו המזעזע ב"נפלאות התבונה".סקורסזה אחרי "כנופיות ניו-יורק" השאפתני ממשיך ביצירת אפוסים הוליוודיים יקרים ומרשימים, נוטש כמעט באופן רשמי את העשייה החתרנית והעצמאית שפרסמה אותו ועם זאת ממשיך לעסוק בזהות של אמריקה ומהותה. הפעם הוא עושה זאת מהצד הזוהר של העשירים והנוצצים בקליפורניה וכרגיל, בכישרון רב.
הטייס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5125/09/2023 10:46:37
7/10אייקון ציון
צבעוני ועמוס באירועים אך ארוך באופן מוגזם. לאונרדו די קפריו במשחקו המעולה עושה את הסרט למה שהוא. סיפורו האמיתי של הווארד יוז במחצית הראשונה של המאה ה-20. אדם גאון,שאפתן ורב פעלים וגם רודף שמלות.איש מורכב שעיקר עיסוקו היה בתחום התעופה . ככל שהגה תכניות ממוחו הקודח, במיוחד בכל מה שקשור לחברת התעופה שבבעלותו ,זה בא על חשבון האינטרסים והכסף של מתחריו.הוא נאלץ להתמודד עם רדיפה נגדו במקביל לפציעות שספג בעקבות תאונה קשה שעבר. הצופה הממוצע יהנה מהתווך על פני המסך, אם כי זה לא פשוט לשרוד כל כך הרבה זמן. ציון 7.5.
שם: .MOR Rגיל: 1525/08/2018 21:35:12
8/10אייקון ציון
סרט נוצץ וסוחף. המשחק מעולה, הצילום יפהפה ודי מרשים, הפס-קול נפלא ומוסיף המון (!) לאווירה התקופתית, העריכה מצויינת, הדיאלוגים חכמים ועשויים היטב והתסריט והעלילה ממוקדים ומקצועיים אך עם זאת הם נמרחים יתר על המידה, לא תמיד מקוריים במיוחד ולעיתים רחוקות מעט רדומים.
שם: יואלגיל: 3208/07/2013 13:06:33
6/10אייקון ציון
הסרט מעניין אך לא ניתן לומר שהוא טוב בעיקר בגלל האורך של הסרט והעלילה שנמרחת.. חבל...
קישורים
חץ הטייס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט