בובי לונג ביקורת סרט

A Love Song for Boby Long Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בובי לונג":
"סרט אנושי, חם ועדין."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Love Song for Boby Long
משחק ג'ון טרבולטה, סקרלט ג'והנסון, גבריאל מאכט, דבורה קארה אונגר במאי/ת שייני גייבל  
דרמה
ביקורת סרט לבובי לונג מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט אנושי, חם ועדין."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאית הצעירה שייני גייבל מצליחה להוציא מג'ון טרבולטה את ההופעה הטובה ביותר שלו מאז "עימות חזיתי". סקרלט ג'והנסון הצעירה מעניקה הופעה משובחת שתגרום לכל אדם להתאהב בה. העיר ניו-אורלינס שבה מתרחש הסרט חודרת לאט ובטוח אל תוך הורידים ובעזרת שלל הנופים העירוניים, מוסיקת הבלוז ואווירת השאנטי השורה עליה היא מצליחה לאחוז בצופה ולהעניק נופך מרתק לסיפור משפחתי צנוע ונוגע ללב המתרחש באחת השכונות היותר עלובות והפחות מוכרות שלה.בובי לונג הוא פרופסור לספרות ומוסיקאי חובב שאסון משפחתי הנובע מדרך החיים הלא בריא שניהל גרם לו לשקוע בדיכאון ולהתמכר לטיפה המרה. פרסי היא בת טיפש-עשרה אמריקאית שאיננה מכירה את אביה והקשר עם אמה התנתק לפני שנים. היא עצמה חיה בשכונת קרוואנים עלובה איש שם בפלורידה. הודעה פתאומית על מות אמה מחזירה אותה לבית ילדותה בניו- אורלינס. להפתעתה, בבית מתגוררים שני גברים זרים חברים של אמה. אחד מהם הוא בובי לונג והשני בן חסותו הצעיר, לאוסון פינס. פינס, סטודנט לשעבר של בובי מנסה לכתוב רומן המבוסס על חייו של הפרופסור הנערץ.
פרסי בהתחלה נרתעת משני האלכוהוליסטים המוזרים למדי המתגוררים בבית שהיא ירשה אבל בובי מדווח לה שאמה הורישה לשלושתם את הבית. הנערה הצעירה שאין לה לאן לחזור מחליטה לקחת סיכון ולהישאר בעיר. היא מתחילה לשנות את פני הבית והדבר כמובן משפיע באופן מיידי על בובי שאיננו רוצה לשנות את דרך חייו. הנערה הצעירה בעלת חוכמת החיים כובשת את לבו והוא מחליט לעזור לה לחזור אל הלימודים. אינפורמציה מהעבר תפתח תיבת פנדורה בלתי צפויה ותגרום לשלושת הגיבורים לשקול בשנית את דרכם בחיים.העלילה כפי שניתן להבין היא מלודרמה קולנועית מינורית שכל מטרתה לספר סיפור אנושי קטן עם ניחוח דרומי של פעם. הסרט בעל משקל נוצה והמשחק המרשים של הכוכבים הראשיים ושל שחקני המשנה מצליח להרים אותו בכמה דרגות. גם הבימוי המאופק באופן יחסי של שייני גייבל מציל את העסק מליפול לבורות של עלילה שמאלצית דביקה במיוחד לקראת הסוף. המסר השמרני של הזדמנות שנייה וגאולה הרבה יותר קרוב לנוצרים מאשר לנו חובבי הנקמות אבל גם זה לא ממש מפריע.
למרות המשחק המעולה והבימוי המאופק, היתרון המרכזי של הסרט הוא ההחלטה החכמה של שייני גייבל ליצור סרט איטי, כמעט בקצב צלילי הבלוז והקנטרי שעוטפים את היצירה הקולנועית שלה: צילומי נוף של העיר והטבע הפראי מסביב. הבמאית איננה ממהרת לשום מקום. היא נותנת לעיר ולאווירה הייחודית שהיא מייצרת להיספג אל תוך החומר המצולם ומשחררת את הקסם שלכדה בעדשת המצלמה על המסך הגדול ומשם קל מאוד לכבוש את הצופה וליפול שדוד לרגליה של הגיבורה האמיתית של הסרט - ניו-אורלינס.
בובי לונג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חגית מנדרובסקיגיל: 3316/08/2005 21:33:48
8/10אייקון ציון
דרמה חביבה, בנויה היטב מבחינת עלילה, דמויות מסתוריות וצבעוניות, הומור וקצב. קצת אחרי אמצע הסרט נראה כאילו התסריטאי התעייף וסטה מהמסלול... נוצרת תהום מאוד רצינית, פתאום הכל דוהר לכיוונים צפויים מראש ושמאלץ לסיום. ובכל זאת סרט קטן, חם ונוגע ששווה צפייה בהחלט!
שם: נועה גרינשפןגיל: 2307/03/2005 19:20:23
3/10אייקון ציון
גלולת שינה
שם: אפרת לונדובסקיגיל: 2401/03/2005 09:16:03
9/10אייקון ציון
סרט מרגש ומשחק מדהים הן של ג'ון טרוולטה והן של סקרלט ג'והנסן. אין ספק שהבחורה יודעת לשחק ולהעביר המון רגשות רק בהבעות פנים. ללא ספק אחד הסרטים הטובים שראיתי בשנה האחרונה!
קישורים
חץ בובי לונג (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט