הכפר - ביקורת DVD ביקורת סרט

The Village Movie Review

תמונת כתבטמיר כהן על "הכפר - ביקורת DVD":
"מ. נייט שאמאלאן מצליח לעבוד עלינו עם סרט מפתיע, רק שזה אינו מחפה על העובדה שמדובר בסרט בינוני למדי."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Village
משחק חואקין פינקס, וויליאם הארט, סיגורני וויבר, אדריאן ברודי, ג'ודי גריר, ברייס האוורד, ברנדון גליסון, מייקל פיט במאי/ת מ. נייט שאמאלאן  
אימה
ביקורת סרט להכפר - ביקורת DVD מאת טמיר כהן
ציון המבקר
"מ. נייט שאמאלאן מצליח לעבוד עלינו עם סרט מפתיע, רק שזה אינו מחפה על העובדה שמדובר בסרט בינוני למדי."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מותחן האימה העל-טבעי החדש מבית היוצר של שאמאלאן, 'הכפר', מתרחש בכפר השליו קובינגטון, פנסילבניה, בשנת 1897 הרחוקה. קובינגטון הפסטורלי להחריד מכיל כמה עשרות תושבים בלבד, ומוקף ביער יפהפה אך מוזר, בו חיים "יצורים מיתיים", שאיש לא יודע לחלוטין לאמוד על טבעם וש"אסור לדבר עליהם".מה שכן ידוע הוא, ההסכם החשאי שקיים זה שנים בין תושבי קובינגטון ליצורים – אתם לא תיכנסו לשטח הכפר שלנו, ואנו, בתמורה, לא נדרוך בין עצי היער שלכם. ההסכם עומד בעינו משך שנים ארוכות,עד שיום אחד מחליט צעיר תושב הכפר, העונה שם לושיוס האנט (חואקין פיניקס), להפר את מאזן האימה. לושיוס האמיץ רוצה לצאת לאחת הערים הסמוכות על מנת להביא תרופות משום שהוא מרגיש שהמפלצות ביער יראו שליבו בעל כוונות טובות ויתנו לו לעבור בשקט. לושיוס מרגיש שהתרופות יכולות להציל אנשים בכפר ממוות מיותר. במקביל מתפתח לו רומן בין לושיוס וביו אייוי ווקר (ברייס דאלאס הווארד), בתו העיוורת של ראש העיירה המאוד שמרני, אדווארד ווקר (וויליאם הארט). למרות שלושיוס לא מורשה להיכנס ליער, יום אחד בנסיבות לא ברורות, היצורים מתחילים לאיים על תושבי קובינגטון באמצעות הותרת סימנים אדומים על דלתות בתיהם ותכנון איטי אך מדוד היטב של מה שנראה כפלישה לשטח העיירה. האם מאזן השקט-אימה יישבר? את זה תצטרכו לחכות ולראות בסרט...
"הכפר", כמו סרטיו האחרים של מ. נייט שאמאלאן, לוקח את הצופים למסע מוזר, בו רב הנסתר על הגלוי ובו הסיפור נחשף בהדרגה בצורה מיוחדת במינה (שמן הסתם לא ארחיב עליה בכדי לא לגלות כלום). שאמאלאן מצליח בגאוניות הידועה שלו, לטוות סיפור מסתורי, בו אנו נכנסים לחיים פשוטים מאוד בכפר מבודד. הכפר המוקף ביער, שבו חיות מפלצות, שבדיוק כמו על לורד וולדמורט בהארי פוטר, אף אחד לא מעיז לדבר עליהן. הניגוד בין חיי הכפר הפסטורליים, שמזכירים מאוד את כת האמיש, ובין הקולות המפלצתיים והפחד שמטילות המפלצות ביער מסביב, הוא הבסיס הטוב למתח בסרט.הניגוד הזה יוצר לא מעט מתח וגם כמה וכמה קטעי אימה מוצלחים. לא הרבה אחרי שהצופים נסחפים לאותו מאזן אימה, שבו הסכם ההפרדה החד-משמעי שומר על השקט, מופר המאזן מסיבה לא ברורה והאיום על הכפר מתחיל. הסיפור אותו טווה שאמאלאן בצורה כה טובה, מצליח להיחשף רק מתי שהוא התכוון לכך וזוהי אולי גדולתו היחסית של הסרט, שהוא מצליח להיות מקורי ולהפתיע. בהתאם למעמדו של שאמאלאן, הסרט כולל קאסט מרשים מאוד של שחקנים ובראשם חואקין פיניקס, ברייס דאלאס הווארד בתפקיד העיוורת ווויליאם הארט הנפלא בתפקיד ראש הכפר. שלושתם עושים עבודה נפלאה ומצליחים להכיר לנו דמות מיוחדת ומלאה, שאפשר להזדהות איתה. הבעיה העיקרית של הסרט, למרות שהוא מצליח ליצור מתח טוב ברובו, לספק מספר לא מבוטל של קטעי אימה ועלילה מפתיעה, שהוא נמרח מאוד, בעיקר בחלקו הראשון שמנסה להכיר לנו את השלווה הגדולה של הכפר מצד אחד ואת מאזן האימה מצד שני.
כל חלקו הראשון של הסרט מכיר לנו את החיים הללו ואת הדמויות המרכזיות בכפר ולמען האמת זה מתחיל להיות ארוך מדי ומשעמם, כאילו יש צורך להכניס אותנו לשלווה בשביל להפר אותה אח"כ. בגלל בניית העלילה בצורה זו, הסרט יכול בקלות להיחשב כדרמה תקופתית עם נגיעות של מתח ואימה. בסוף הסרט, סביר להניח שתצאו עם התחושה שהסיפור מקורי ומפתיע, אבל שזה אינו מספיק והסרט באופן כללי בינוני למדי, במיוחד לעומת סרטיו האחרים של שאמאלאן. מי שאוהב סרטים איטיים, מי שמסתפק במקוריות והפתעה, מי שאוהב את הסרטים של שאמאלאן ובעיקר מי שנמשך למה שתיארתי פה כולל החסרונות, יכול ליהנות מהסרט, חשוב רק להנמיך ציפיות לפני הצפייה.בתוספות הDVD אפשר למצוא בעיקר, סרטון על מאחורי הקלעים וסצינות שהוצאו בעריכה. בהחלט לא משהו שמשדרג את הסרט עצמו.
הכפר - ביקורת DVD - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יקירגיל: 1718/04/2006 08:17:07
9/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט בגלל מת לצעוק 4, ציפיתי לסרט אימה מפגר - קיבלתי סרט דרמה/מתח טוב+ , העלילה טובה וממש מגניבה לטעמי, כל העולם המיוחד שיצר הכפר זה מקסים, לעומת העיר ההרסנית.. ההתפתחויות בסרט מאוד מפתיעות, היוצרים באמת מאוד אמיצים בקטע הזה. אם באתם בראש של אימה ורוצים סרט שיפחיד אותכם כהוגן - אתם לא תהנו, לכו תראו המסור או הטינה או המדרון אלה סרטי אימה.
שם: נועהגיל: 1302/09/2005 17:23:47
4/10אייקון ציון
כל כך משעמם!!! אמרו שזה סרט מפחיד והוא בכלל לא מפחיד. אבל הסוף לא צפוי כל כך...
שם: אלכסנדרה ויגיל: 1720/08/2005 22:41:43
2/10אייקון ציון
סרט ממש דפוק בלי שום דברים מותחים או מענינים.
קישורים
חץ הכפר - ביקורת DVD (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט