התרסקות ביקורת סרט

Crash Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "התרסקות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Crash
משחק סנדרה בולוק, דון צ'ידל, מאט דילון, ג'ניפר אספוסיטו, וויליאם פיצ'נר, ברנדן פרייזר, לודיקריס, ט'נדי ניוטון, ריאן פיליפה, טוני דנצה, קית' דיויד במאי/ת פול האגיס  
דרמה
ביקורת סרט להתרסקות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די61.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
התסריטאי פול האגיס זכה לתהילת עולם כאשר היה מועמד השנה לפרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר על סרטו המעולה של קלינט איסטווד, "מיליו דולר בייבי". סרטו הראשון כבמאי נשען על אנסמבל גדול ומרשים של שחקנים, ביניהם: דון צ'ידל, ברנדון פרייזר, מאט דילון, ריאן פיליפה, ת'נדי ניוטון וסנדרה בולוק בתפקיד לא אופייני.פול האגיס מתגלה לא רק כתסריטאי מעולה שיודע בדיוק מתי לעצור סצנה אלא גם כבמאי מאופק שמצליח לקחת נושא טעון וכבד כמו גזענות ועדתיות בארה"ב, נושא ששום סרט השייך לזרם המרכזי לא התעסק בו ברצינות, וליצור את אחד הסרטים היותר בוטים ורציניים שנעשו על הנושא הנ"ל.
קבוצה של אנשים ברחובות לוס אנג'לס: כולם בעלי דעות קדומות, חלקם אפילו מודעים לכך שהם גזעניים, אחרים בטוחים שהם ליברליים ופתוחים אבל בתוך תוכם צבע עור שונה גורם ללב שלהם להצטמק. האגיס בעזרת תסריט מפותל המשלב מספר סיפורים במקביל מצליח להפתיע ולרגש וזאת למרות שמדובר בסרט השייך לזרם המרכזי.דון צ'ידל שהיה מועמד השנה לאוסקר על הסרט המשובח "מלון רואנדה" (בושה וחרפה ששום מפיץ לא מביא אותו להקרנות מסחריות בארץ), מגלם בלש במחלק רצח המנסה לפתור תעלומה שבה נורה למוות שוטר אפרו-אמריקאי על ידי שוטר לבן. במקביל הוא מנהל מערכת יחסים רומנטית עם שותפתו ההיספאנית ומתנכר לאמו הנרקומנית ואחיו הצעיר שעוסק בשדידת אנשים לבנים.
ברנדון פרייז'ר וסנדרה בולוק מגלמים את התובע המחוזי ואשתו שחוויית השוד שהם עוברים מעוררת אצל בולוק את השד העדתי והיא משחררת את זעמה על כל היספאני או אפרו אמריקאי שחולף בדרכה. פרייזר לעומת זאת מבקש מהבלש שיפליל את השוטר הלבן שירה בשוטר השחור (למרות שהוא ככול הנראה עסק בסחר בסמים), וזאת כדי לזכות בקולם של המצביעים האפרו-אמריקאים.שוטר לבן וגזען מטריד זוג אפרו-אמריקאים עמידים ומזכיר להם שלמרות שהם אנשי טלוויזיה בעלי ממון עור גופם עדיין שחום. אותו שוטר לבן מתמודד עם אביו החולני ושותף צעיר שמעדיף להתרחק ממנו. עוד דמויות של מהגרים בעלי רקעים שונים משתלבים בתוך העולם האפל והלא כל כך נעים של ההתנגשות התרבותית הזו.פול האגיס אורג את הסיפורים בקפידה ויוצר דרמה מרתקת עם רגעים מרגשים ומותחים. הקהל באולם הניו יורקי שבו צפיתי בסרט הגיב בצורה קשה לאין ספור הקללות הגזעניות שהדמויות מנפיקות בצרורות. הדמות שהכי זעזעה היתה דווקא סנדרה בולוק החסודה שמצליחה להשתחרר מדמותה החיוורת ככוכבנית הוליוודית ולרגש. הסרט המורכב מסיטואציות קיצוניות לרוב ורגעי שיא מפתיעים הופכים את סרט הבכורה של פול האגיס ליצירה שלמה שלמרות הסוף המרוכך שלה היא בהחלט שווה צפייה.
התרסקות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מורגיל: 3125/11/2013 23:53:45
7/10אייקון ציון
סרט מעניין. יש מסר. הרבה סיפורים שבסוף מתחברים. הסרט מדבר על גזענות ויש סיפורים על כל האפשרויות כמעט. רק לקראת סוף הסרט הכל מתחבר וגם מתבלגן. נראה קצת לא אמין.
שם: anipoגיל: 4218/11/2013 19:40:31
9/10אייקון ציון
הצגה של הרב צדדיות של האדם. יש אצלו פנים יפות אבל גם כיעור. מי שהיה רע בתחילת הסרט נהיה טוב בסופו וגם להיפך. מלמד אותנו שאין שחור ולבן , צריך לתת לכל אדם הזדמנות ולא למהר לשפוט אותו. ציון 9 מאחר ואני עדיין זוכר מה שאמר המרצה שלי באוניברסיטה, שרק אלוהים מקבל ציון 10.
שם: משה רביגיל: 3826/08/2013 14:24:13
8/10אייקון ציון
חזק ביותר. מעט ארוך מידי. מציג מציאות של שחור או לבן תרתי משמע למזלי החיים הם לא כאלו
קישורים
חץ התרסקות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט