בראשית ביקורת סרט

Genesis Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בראשית":
"רע זו מחמאה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Genesis
משחק במאי/ת מרי פרנו, קלוד נורידסני  
תיעודי
ביקורת סרט לבראשית מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רע זו מחמאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהירות! המוצר הקולנועי החדש של מרי פרנו וקלוד נורידסני שכבר זכו להצלחה פנומנאלית עם סרטם "מיקרוקוסמוס" נראה כמו מונטאז' לא מוצלח של שאריות מסרטם הקודם. "בראשית" הוא גיבוב רדוד ומשמים של פילוסופיות בגרוש בארומה צרפתית רומנטית וקולוניאליסטית. רק הצרפתים יכולים להלביש שחקן אפריקני קשיש בסחבות, להושיב אותו במערה ולגרום לו לדבר על חרקים שלא מתרבים אלא עושים אהבה. לפניכם ביקורת על אחד הסרטים הרעים ביותר של השנה, אם לא הרע ביותר.צמד היוצרים היומרני עד כדי גיחוך לקח את סיפור בריאת העולם וחיבר לו סרטוני טבע שלכאורה אמורים לתאר את תהליך הבריאה. בין לבין גם צריך לצפות באפריקאי קשיש המספר בצרפתית את סיפור הבריאה. הצרה היא שהתסריט שמושם בפיו של אותו קשיש שיושב בתוך מערה ליד מדורה, מסריח מיומרנות אינטלקטואלית מעשה ומשמימה. אותם קטעי פטפטת ארוכים ומייבשים בעצם מעכבים את הסרט.
גם אם תצליחו להתגבר על זקן השבט האפריקאי הפטפטן יתר על המידה שהתנהגותו מזכירה יותר אינטלקטואל מדושן במסעדה בפריס, גם קטעי הטבע השונים שגיבוריהם הם: צפרדעים, עכבישים, סוסי ים, דגים, סרטנים, איגואנות ושאר היצורים, לא מצליחים להתחבר לכדי אמירה מעניינת. כל אחד לחוד מאוד מרשים, אבל הקונספט שמאחד ביניהם מעניק תחושה מלאכותית שרחוקה מלהיות אמינה.בזמן שהקשיש מפטפט לעצמו רעיונות פילוסופים, מדעיים ודתיים, הטקסט קורס תחת עודף פיוטיות מזויפת שמתיימרת להיות שירה אבל יותר מזכירה הסברים שמרניים לא מוצלחים של מורה לא מוצלח בביולוגיה. כבר בתחילת הסרט כאשר הקשיש המסכן מתחיל לדבר האנשים שישבו מאחורי שאלו אותי מה אורך הסרט. באמצע הסרט מישהי שאלה אותי מה השעה. אני עצמי הסתכלתי כל עשר דקות בשעון וחיכיתי שתהליך הבריאה כבר ייגמר.
"בראשית" סובל ממחלה מוכרת בקולנוע הצרפתי וזה קשקשת יומרנית עד כדי גיחוך, חשבתי שהמחלה הזו קיימת רק בסרטים העלילתיים "המתוחכמים" שלהם, מסתבר שגם הקולנוע התיעודי נדבק בה. לא מספיק שקטעי הטבע לא מתאחדים בצורה מספקת לכדי אמירה, הם גם לא בדיוק קטעים ייחודים שעדיין לא ראינו על המסך הגדול או בערוצי הטלוויזיה השונים. כך שלא רק צריך לסבול את זקן השבט האפריקאי שמדבר בצרפתית גם הקטעים בין לבין לא ממש מחדשים."בראשית" אולי יכול ללמד את צמד היוצרים שלו שלפעמים כדאי פשוט לסתום את הפה ולתת לתמונות לעשות את העבודה, ואם כבר תמונות אז לדאוג לכאלה שלא ראינו כבר בנשיונל גיאוגרפיק או אנימל פלנט.אגב, כדי לסיים בכל זאת בהמלצה, ההקרנה התקיימה במוזיאון תל אביב לאמנות, כך שהיתה לי הזדמנות טובה להציץ בשלוש תערוכות: הראשונה של יובל יאירי – "עד עולם", התערוכה השנייה היא "מגמות במופשט האמריקאי לאחר מלחמת העולם השנייה", והשלישית - "הזוכים לשנת 2004 פרסי משרד החינוך, התרבות והספורט לאמנות ולעיצוב". שלוש התערוכות המרתקות השכיחו במהירות את הטעם הרע שהסרט השאיר אחריו.
בראשית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Moshe Jeepגיל: 3230/10/2005 15:10:30
9/10אייקון ציון
Graet Movie for Nature lovers Beautiful photography and editing
שם: Anatoly Ternovגיל: 2817/10/2005 10:39:28
1/10אייקון ציון
התאור המדוייק של הסרט, זה National geographic ולא מהמוצלחים במיוחד. בניגוד ל-National geographic ישנם הסברים משעממים. חבל על הכסף. הציון הוא מתחת ל-1.
שם: יעל אוחיוןגיל: 1201/10/2005 10:25:48
1/10אייקון ציון
אני מתחננת עבורכם אל תשלמו אגורה בשביל זה כל הסרט דפוק לאללה אני הייתי ע חברה לבד באולם כולם יצאו אחרי 10 דקות אני והיכ הלכנו לסרט אחר וביקשנו לראות מה יש בסרט בראשית וזה איש שמספר על בריאת העולם !!! אל תלכו
קישורים
חץ בראשית (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט