כסאות מוזיקליים ביקורת סרט

Orchestra Seats Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כסאות מוזיקליים":
"מצחיק וקליל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Orchestra Seats
משחק סיסיל דה פרנס, סידני פולק, כריסטופר תומפסון, דני, אלברט דופונטל, לורה מוראנטה, קלאוד בראסור במאי/ת דניאל תומפסון  
זר
ביקורת סרט לכסאות מוזיקליים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מצחיק וקליל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש קומדיה מתוקה חדשה בעיר, שמה "כיסאות מוזיקליים". מה שמפתיע הוא שמדובר בקומדיה צרפתית, וכבר תקופה ארוכה מאוד שלא נהניתי מקומדיות צרפתיות. בכלל, נראה שבזכות פסטיבל הקולנוע הצרפתי בסינמטק ת"א, הקהל הישראלי זוכה לטעום מהסרטים הצרפתיים או דוברי הצרפתית היותר מוצלחים שנוצרו בשנתיים האחרונות. "כיסאות מוזיקליים" הוא אחד מהם.הסרט זורם לו בקלילות בין תיאטרון, אולם קונצרטים, גלריה יוקרתית ובית קפה השוכן ממול. ג'סיקה מגיעה לפריז, עיר האורות, כדי לנסות את מזלה. הוריה מתו בתאונה וסבתה שגידלה אותה וכיום חיה בבית אבות לא מפסיקה לספר לה על חוויותיה כעובדת צעירה בבית מלון יוקרתי בפריז. ג'סיקה מוצאת עבודה בבית הקפה המאכלס אומנים שונים המגיעים להשתתף בהופעות או להציג את יצירותיהם בגלריה.
סיפורה האישי משתלב בסיפורם של שלל הדמויות הצבעוניות, החיוך המקסים שלה שובה אותם והיא נכונה להקשיב לרחשי ליבם. קתרין היא כוכבת אופרת סבון נערצת המופיעה בקומדיה של פיידו וחולמת לגלם את סימון דה בובאר בסרט של במאי אמריקני גדול שמגיע לפריז כדי לחפש שחקנים צרפתים לסרטו החדש. לעומתה לפסנתרן המחונן ז'אן פרנסואה נמאס מאור הזרקורים, מהראיונות לעיתונות, ומהקהל המנומס שלא מבין דבר ומוכן לשלם הון עתק כדי להקשיב לו מנגן. הוא רוצה לקנות בית על חוף אגם או ים ולנגן מול ילדים או חולים, מה שלא עומד בקנה מידה עם שאיפותיה של אשתו.ז'אק היה נהג מונית, שהפך לאספן אמנות. יחד עם אשתו המנוחה הוא הקדיש את חייו לגילוי אמנים ובמשך שנים רבות אסף שלל יצירות אמנות נדירות השוות מיליונים. בעקבות מות אשתו הוא מחליט למכור את הכול. בנו פרדריק חי באנגליה ועובד כמרצה באוניברסיטה. הוא מגיע לפריז כדי לצפות בהיסטוריה המשפחתית שלו נמכרת וגם לעמוד על טיבה של המאהבת הצעירה של אביו. בדרך הוא גם מתאהב בג'סיקה.
דניאל תומפסון גורמת לג'סיקה ללמוד שמאחורי עולם הזוהר ישנה מציאות אפרורית נטולת אשליות. אבל הסרט בעצמו מוכר לנו אשליה. הסרט שמתרחש בעולם של מלונות פאר, מוסדות תרבות, מסעדות יוקרה ומכירות פומביות לא מציג באמת את המציאות האפורה של הדמויות. נכון, הדמויות לא מרוצות מחייהן והן נמצאות בחיפוש אחרי משהו טוב יותר. אבל איזה אדם לא שואף לחיים טובים יותר? הצרות של גיבורי הסרט, הן צרות של העשירים והיפים. אנחנו נהנים לשקוע בצרות הרומנטיות שלהן. בעולם התרבותי אך הבלתי אמין שהתומפסונים מייצרים בתסריט הקצפתי שלהם.הנשק הקטלני האמיתי של "כיסאות מוזיקליים" היא הכוכבת שלו, ססיל דה פראנס המקסימה. השחקנית היפהפייה הזו משדרת תמימות ורעננות. יש לה חיוך כובש לבבות וקל להבין מדוע אף אחת מהדמויות לא מסוגלת לעמוד מול קסמה. גם הקהל נופל בשבי במהירות רבה. צרפו לזה את הבימוי הקולח והאלגנטי של תומפסון והתסריט המתוק שכתבה עם בנה ותקבלו סרט מתוק, מצחיק וקליל שיעביר לכם בכיף 105 דקות.
כסאות מוזיקליים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גיא פופגיל: 3314/10/2006 10:53:20
10/10אייקון ציון
סרט מקסים רגיש ויפה .קולנוע צרפתי משובח!!!מאוד מומלץ!
שם: דניאל הרמןגיל: 1721/09/2006 00:03:17
7/10אייקון ציון
חמוד ביותר.כמו שהשחקנית החמודה אמרה בדמותה-המקום הטוב ביותר הוא באמצע. מומלץ(אך לא בחם)
שם: דני לינדבורגגיל: 2713/06/2006 02:20:40
9/10אייקון ציון
סרט מעניין ומפתיע. כשכתוב קומדיה צרפתית דימיינתי סרט בסגנון ג'רארד דפרדייה אך זה לא היה כך במקרה הזה. לסרט יש קצב משלו,זורם יפה, קליל שנון ובנוסף ישנם קטעי מוזיקה נעימים. מומלץ למי שרוצה להנות ולהרגע בכיף ולטעום מהווית הבראנג'ה הפריזאית של ימינו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט