אפקט הפרפר 2 ביקורת סרט

The Butterfly Effect 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אפקט הפרפר 2":
"לתבוע המפיצים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Butterfly Effect 2
משחק אריק לייבלי, אריקה דוראנס, גר בורן, גינה הולדן, לינדסי מקסוול, דסטין מיליגאן במאי/ת ג'ון ר. לאונטי  
אימה
ביקורת סרט לאפקט הפרפר 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"לתבוע המפיצים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות37.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא פעם מפיצי סרטים בארץ מחליטים לעלות על מסכי הקולנוע בארצנו סרטי טלוויזיה או dvd במסווה של סרטי קולנוע. ככול הידוע לי, גלובוס גרופ עשו זאת לפחות פעמיים בשנים האחרונות עם "הבית באומבריה" ו "החיים על פי פיטר סלרס" שני סרטי טלוויזיה שהופקו עבור ערוץ הכבלים HBO והגיעו לבתי הקולנוע בארץ ובעולם בשל איכותם (המפוקפקת יש להגיד) וכוכבי הקולנוע שלקחו בהם חלק. הקיץ סרטי פורום פילם החליטו ללכת על בטוח ובמקום להפיץ סרטי אימה אמריקאים נטולי אפיל לצופה הישראלי. הם בחרו ללכת על בטוח עם "אפקט הפרפר 2". במקור סרט שעתיד לצאת ישירות ל DVD בארה"ב ב-10 באוקטובר ואצלנו הוא רואה אור על מסך הקולנוע וחבל מאוד שכך.קשה לאמין שסרטי גלובוס גרופ חשבו ש"הבית באומבריה" ו "החיים על פי פיטר סלרס" יהפכו ללהיטים שוברי קופות. למען האמת שני הסרטים נכשלו בבתי הקולנוע בארץ למרות הביקורות הסבירות ואסופה של שחקני איכות שנטלו בהם חלק. אבל על תאבת הבצע של סרטי פורום פילם קשה לעבור בשתיקה. "אפקט הפרפר" בכיכובו של אשטון קוצ'ר היה להיט בבתי הקולנוע בארץ, מעל מאה אלף איש ראו אותו. הסרט הפך לפולחן כאשר הוא הופץ ב dvd וקנה לו קהל מעריצים רחב בקרב צעירי ישראל. חברת ההפצה "פורום פילם" היא לא שה תמים. העובדות הנ"ל היו מונחות לנגד עיניה, לכן היא החליטה להפיץ את "אפקט הפרפר 2" כאילו הוא מוצר קולנועי כאשר הוא בעצם סרט המיועד ישירות לספריות הוידאו בארה"ב. מטרה אחת בלבד עמדה לנגד עיניה של חברת ההפצות הקלוקלת והיא להוציא ממעריצי הסרט הראשון כסף.
אם "אפקט הפרפר 2" היה סרט טוב כנראה לא הייתי יושב וכותב את הביקורת החריפה הזו. הצרה היא שמדובר במוצר צריכה נחות ועלוב במידות מטורפות. בעצם מדובר בסרט הרע ביותר שראיתי מזה שנים. ותסלחו לי, ראיתי המון סרטים רעים בשנים האחרונות, חלקם באדיבות "פורום פילם". אבל בואו נחזור ונתמקד בנושא. יש כאן סטירת לחי מצלצלת לקהל הצופים הישראלי - ואחר כך המפיצים מתפלאים מדוע הקהל מפסיק להגיע לבתי הקולנוע. אחד הנערים שבאו לראות את הסרט אמר בסוף לחבר שבא איתו, "בזבזנו שעה וחצי סתם". מה אני אגיד לכם, אני במקומו הייתי יותר מודאג ל 35 ₪ שירדו לטמיון."אפקט הפרפר 2" לא היה צריך להגיע לבתי הקולנוע בישראל, הוא יותר ראוי להיות מוקרן בתוך אסלה בשירותים המסריחים של קולנוע רב חן בכיכר דיזינגוף. נכון שהסרט הראשון לא היה חכם במיוחד אבל היתה בו עוצמה שלא נתנה לקהל רגע אחד של מנוחה, הוא בהחלט הלך רחוק עם הנושאים שהוא בחר להתמודד איתם - פדופיליה, אלימות נגד חיות, תאונות, קטיעות איברים, סמים ועוד. על המשחק המחורבן של קוצ'ר וסמרט חיפתה תנופה חסרת מעצורים. שילוב מבריק של עלילה סוחפת בעלת אירועים שהולכים והופכים יותר ויותר קיצוניים מרגע לרגע, עריכה מדהימה, צילום מסחרר ומוסיקה טובה הפכו את "אפקט הפרפר" לחוויה קולנועית מרשימה, חריגה וסוחפת.
לעומת זאת ב"אפקט הפרפר 2" לא תמצאו תסריט מעניין, דמויות מעניינות, צילום מרשים, עריכה סוחפת, מוסיקה טובה. האירועים בו עלובים ולא מתקרבים ברבע לעוצמה של הסרט הראשון. "אפקט הפרפר 2" מרגיש במקרה הטוב כמו סרט ארוטי לשעת לילה מאוחרת ובמקרה הרע כמו דרמת נעורים צולעת עם שחקנים באמצע שנות העשרים לחייהם. "אפקט הפרפר 2" הוא פשוט סרט שיועד למסך הטלוויזיה וזה מורגש מההתחלה עד הסוף. ואם כבר עסקינן בסוף, סרט ההמשך שובר שיאים חדשים עם אחד הסופים המטומטמים ביותר שראיתי לכול אורך שלושים שנות חיי. מדובר בסדרה של פלאשים טיפשיים ובלתי ברורים שנראים כמו התקף אפילפסיה במקרה הטוב ובמקרה הרע בחירה עלובה במיוחד של במאי זניח שעבד כצלם בשני סרטי מופת בכיכובה של הילארי דאף ("הגבר המושלם" ו"בקול גדול").בסרט הנ"ל מככבים אריק לייבלי שהתפרסם כשחקן משנה בסדרה "ישנן בנות" לאורך העונה השנייה, ואילו אריקה דוראנס מוכרת כלואיס ליין בסדרת הנעורים המדע בדיונית "סמולוויל". שני השחקנים הצעירים נטולי כול כריזמה והאמצעים העומדים לרשותם (תסריט ובימוי) בהחלט לא עוזרים להם לחפות על דלות ההופעה שלהם על המסך הגדול. כנראה שהצד החזק ביותר של "אפקט הפרפר 2" הוא בדלות שלו. "פורום פילם" טוענים שמבקרי הקולנוע פוגעים בהכנסות שלהם, שבגלל הביקורות שאנחנו כותבים ביום יציאת הסרט למסכים אנשים בוחרים לא ללכת לקולנוע. הייתי מציע להם להסתכל על עצמם במראה ולשאול את עצמם האם הקהל המאוכזב שהלך ל"אפקט הפרפר 2" יחזור לבתי הקולנוע בקרוב? האם הבחירה להקרין סרט גרוע בשביל מטרת רווח מיידית לא פגעה בעתיד הכלכלי שלהם?אבל למה להסתכל בקנקן כאשר אפשר לאשים את המבקר מאתר סרט שכתב ביקורת רעה על המוצר שלהם ואתם יודעים מה? שיאשימו אותי ואת שאר מבקרי הקולנוע אני רק יכול לאחל להם שקוני הכרטיסים שהלכו ל"אפקט הפרפר 2", יתבעו אותם על מרמה והפצת סרט רע בכול קנה מידה אפשרי.
אפקט הפרפר 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3407/08/2009 13:22:59
6/10אייקון ציון
The Butterfly Effect 2 סרט נחמד,אבל הרבה פחות טוב מהראשון...אפשר לראות!
שם: מיכאל גינזבורגגיל: 2131/05/2009 18:52:19
1/10אייקון ציון
על הפנים. המילה טראש נעלבת בגללו. הראשון באמת מצויין. סרט תמוה ומיותר לחלוטין!
שם: אלעדגיל: 1611/02/2009 17:49:09
2/10אייקון ציון
אם הוא היה יוצא תחת כותרת אחרת אולי הוא היה מקבל ציון 5. בושה שהוא נושא את השם של אחד הסרטים הגדולים שראיתי. הוא לא המשך של הסרט הראשון, הוא לא עומד ברף המאוד גבוה של הסרט הראשון, ובכלל, סרט גרוע. הוא היה בסה"כ 80 דק' אם אני לא טועה ורק חיכיתי שייגמר כבר.
קישורים
חץ אפקט הפרפר 2 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט