המדריך לחיים בכפר ביקורת סרט

A Prairie Home Companion Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המדריך לחיים בכפר":
"תענוג צרוף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Prairie Home Companion
משחק מריל סטריפ, לילי טומלין, קווין קליין, לינדזי לואהן, וודי הארלסון, ג'ון סי ריילי, וירג'יניה מדסן, מיה רודולף, גאריסון קהילור במאי/ת רוברט אלטמן  
קומדיה
ביקורת סרט להמדריך לחיים בכפר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תענוג צרוף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפעם הראשונה שראיתי את "A Prairie Home Companion" היתה ביוני האחרון בניו-יורק בשעת צהריים מוקדמת. נכנסתי ברצון רב למלכודת שבישלתי לעצמי. העייפות של הלילה הסהרורי שעבר עלי גברה על הרצון הטוב ולא הצלחתי לעקוב אחרי המלל הרב של הסרט. כמו בכול סרט של אלטמן גם בסרט זה לא מפסיקים לדבר אחד לתוך דברי השני, ומכאן מגיעה המלצה חמה לא לראות את הסרט הנ"ל עייפים. עוד המלצה היא לראות את הסרט עם כתוביות לעברית. בהמון מקרים פשוט לא הבנתי את כול המילים מאחר ויש שימוש נרחב בסלנג דרומי. מצאתי את עצמי עוצם עיניים ומאזין בעיקר למוסיקת הקנטרי השוטפת את הסרט ודי התעלמתי מהמתרחש מהמסך.גם להקרנת העיתונאים שאליה הוזמנתי הגעתי עייף אחרי יום מתיש במיוחד ולהפתעתי הסרט שנשען יותר על אווירה ופחות על עלילה הצליח להעיר אותי לחלוטין. הפעם לפחות גם הצלחתי להבין כמה מהבדיחות ואפילו מצאתי את עצמי מתקן בראשי כמה טעויות של המתרגם שמוחי הטרוד כבר הספיק לשכוח. מבחינתי "המדריך לחיים בכפר" הוא סרט מושלם לאנשים עובדים, שרק רוצים לשבת באולם הקולנוע, ליהנות ממוסיקה טובה, שחקנים מעולים, הומור איכותי וזול באותה המידה וכמובן מהעשייה הקולנועית הבוטחת של אחד היוצרים הותיקים והאגדיים ביותר שעובדים היום בהוליווד - רוברט אלטמן.
"המדריך לחיים בכפר" הוא סרט על השלמה עם המוות וההזדקנות. מעניין לעשות הקבלה עם גיבורי הסרט ותוכנית הרדיו שבה הם מככבים ועם הקריירה הלא שגרתית של היוצר המזדקן. הסרט עוקב אחרי מגוון צבעוני של בדרנים, מוזיקאים, אנשי תחזוקה וטכנאים העובדים בתוכנית רדיו המשודרת בשידור חי מבמת תיאטרון, בדיוק כמו בימים שלפני המצאת הטלוויזיה. הסרט עוקב אחרי השידור האחרון של התוכנית מאחר ותחנת הרדיו המיושנת נמכרה לקונצרן כלכלי ענק שהולך להשמיד את התיאטרון ולהפוך אותו למגרש חנייה אחד גדול.עושה רושם שגם אלטמן אף פעם לא נכנע לתכתיבים ההוליוודיים ותמיד נאבק על הישרדותו. למרות הקונצרנים הכלכליים הגדולים שהשתלטו על האולפנים, גם הוא ממשיך ליצור סרטים כמו פעם, באותה שפה ייחודית אך ורק לו, בעקשנות של פרד. הוא מצליח לאסוף (בקלות יחסית יש להודות, כי מי לא רוצה להשתתף בסרט של אלטמן) עשרות כוכבים לסרט אחד ולהמשיך ליצור מונטאז'ים אנושיים ומרהיבים העוסקים בשלל נושאים: חיים, זיקנה, מוות, נוסטלגיה, אומנות, קפטיליזם, אהבה, והכול מהול בעוקצנות סאטירית מתוקה ועצובה.
אז מי בכוכבים? וודי הארלסון, טומי לי ג'ונס, קווין קליין, לינדזי לוהן, וירג'יניה מדסן, ג'ון סי ריילי, מאיה רודולף, מריל סטריפ, לילי טומלין, והתסריטאי והאיש שיזם את הסרט ומככב בו גריסון קיילור. כבר למעלה מ-30 שנה קיילור משדר את תוכנית הרדיו שלו בשידור חי למיליוני מאזינים בארה"ב, אלטמן נעזר בדמויות הרדיופוניות של קיילור כדי ליצור יצירה ביקורתית, עצובה ומשעשעת על התרבות האמריקאית העממית שהולכת ונכחדת בעזרתם האדיבה של התאגידים. עוד כוכב שפעל בהתנדבות מאחורי הקלעים הוא הבמאי פול תומס הנדרסון ("מגנוליה", "לילות בוגי", "מוכה אהבה") ששימש כעוזר במאי למקרה ואלטמן הקשיש לא יצליח לסיים את צילומי הסרט."המדריך לחיים בכפר" שצולם בבית תיאטרון אמיתי הוא יצירה קולנועית ייחודית ומפתיעה באנושיותה. היא עשויה במקצועיות ורצינות מעוררת הערצה אך מרגישה חופשית ונונשלנטית. הדמויות בסרט צנועות וקסומות ומצליחות לעורר חיוך לאורך כול 100 הדקות. אלטמן בן ה-81 מספק לקהל מעריציו חוויה קולנועית מרגשת ומבדרת בצורה בלתי רגילה.
המדריך לחיים בכפר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דאןגיל: 1622/10/2007 19:47:05
1/10אייקון ציון
סרט משעמם!!! איך סרט כזה הגיע לקולנוע? בקיצור סתם ביזבוז זמן.
שם: דניאל שפטלגיל: 1308/04/2007 22:54:07
5/10אייקון ציון
סרט בעל טיפה הומור ועלילה לא משכנעת. חבל שסרטו האחרון של רוברט אלטמן ז"ל חייב היה להיות סרט שמתאים לראות רק בבית.
שם: שרוןגיל: 3621/02/2007 19:58:24
1/10אייקון ציון
סרט משעמעם מאוד. מדובר על מאחורי הקלעים של תחנת רדיו הנצפית ע"י קהל. סיפורים קטנים ולא מעננינים במיוחד, כאשר רוב המשתתפים לא מודעים שזו תוכניתם האחרונה. אז כמובן שאין תגובה מצידם. מי שכן מגיבה היא בת של אחת המשתתפות. אין כלל את תגובות הקהל לסגירת תחנת הרדיו. ובנוסף, יש מלאכית שבאה "לקחת" את אחד המשתתפים וגם עוזרת להעלים אחר. מזל שיש את צמד המצחיקים שמספרים סיפורי קרש, שלפעמים מצחיקים. זה הדבר היחיד שגרם לי לא להרדם. ואני עוד אוהבת דרמה ....
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט