מיס סאנשיין הקטנה ביקורת סרט

Little Miss Sunshine Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מיס סאנשיין הקטנה":
"שבלוני ומצחיק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Little Miss Sunshine
משחק אביגיל ברסלין, גרג קיניר, פול דאנו, אלרן ארקין, סטיב קארל, טוני קולט במאי/ת ג'ונתן דייטון, ואלרי פאריס  
קומדיה
ביקורת סרט למיס סאנשיין הקטנה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שבלוני ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפעמים אני מופתע מכמות התשבחות שסרטים אמריקאים עצמאיים זוכים להן בתקשורת המקומית. לפי אתר האינטרנט Rotten Tomatoes 93 אחוז ממבקרי הקולנוע בארה"ב אוהבים את הסרט הנ"ל בצורה שאיננה משתמעת לשני פנים, הם פשוט חושבים שמדובר בסרט טוב מאוד. הסרט העצמאי שמציג כבר 12 שבועות בבתי הקולנוע בארה"ב הכניס עד היום קרוב ל 60 מיליון דולר. בהחלט הצלחה מרשימה לסרט עצמאי טיפוסי. השאלה האם אפשר להגדיר את "מיס סאנשיין הקטנה" סרט עצמאי טיפוסי ברוחו או שמדובר בשבלונה תסריטאית הוליוודית צפויה מראש, מבוימת היטב ומשוחקת נפלא.משפחה עמוסה בלוזרים עולה על המסחרית המשפחתית המקרטעת ויוצאת לתחרות יופי של ילדות קטנות. משפחה של לוזרים? מסחרית משפחתית? תחרות יופי? סרט מסע? האם אנחנו בטריטוריה מוכרת? כול כך הרבה סרטים אמריקאים נעשו על משפחות לא מתפקדות של אנשים שחלמו להגיע למשהו ולבסוף המציאות התרסקה להם בפנים. האנשים האלה תמיד אומרים שהם שונאים אחד את השני אבל הם בעצם מאוד אוהבים ויבואו לעזור לבני משפחתם ברגע הקריטי ביותר.
אם במסחרית משפחתית עסקינן, לרובין וויליאמס היה השנה סרט בשם "R.V" , וסגירת חשבון מדממת עם המשפחה האמריקאית היתה ב"גבעת הפחד" המופתי. תחרויות יופי לילדות קטנות, בלונדיניות שנראות כאילו עברו ניתוח פלסטי בגיל 4 הן אמריקאיות בערך כמו תחרויות איות. וכמובן שלא נדבר על ז'אנר סרטי המסע שהסרט הזה שייך אליו בכול רמ"ח איבריו. בסרט "מיס סאנשיין הקטנה" אין שביב אחד של מקוריות, אז מה הופך אותו להצלחה כול כך גדולה בארה"ב? ולמה אני מאמין שהוא יצליח גם בשאר חלקי העולם המערבי.ההצלחה שלו נובעת משתי סיבות: א) מדובר בסרט מאוד מצחיק שעשוי במקצוענות ומשוחק נפלא ע"י צוות מנצח של שחקנים מעולים. גרג קיניר מגלם את האב שמחנך להצלחה טוני קולט את האם המעשנת בסתר, סטיב קארל את הדוד ההומו שרוצה להתאבד, אלן ארקין הסבא שמסניף סמים, פול דאנו את הבן השתקן ואביגיל ברסלין השמנמנה שרוצה להיות מלכת יופי. אחת הבעיות שלי עם ילדת הפלא היא שלפעמים נדמה כאילו היא מקבלת הוראות בימוי מהשחקנים העוזרים לה לשחק.
ב) המסר הכול אמריקאי שלו פונה באופן ישיר גם אל לאומים אחרים: אנחנו לוזרים דפוקים וטוב לנו. המסר הכול כך לא רדיקלי של הסרט על אחדות המשפחה האמריקאית המורכבת מלוזרים שאוהבים ותומכים אחד בשני הוא מה שהופך את הסרט הזה להצלחה כול כך גדולה בארה"ב. גם אם האמריקאים יגידו שזה לא נכון וכי פשוט מדובר בסרט איכותי, פשוט אל תאמינו להם. את הסרט הזה כבר ראיתם בכול כך הרבה גרסאות. היתרון שלו על פני שאר הסרטים מסוגו שהוא באמת עשוי יותר טוב.
מיס סאנשיין הקטנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4817/07/2020 18:21:04
8/10אייקון ציון
חם ונוגע . דמויות אנדרדוגיות שמתמודדות עם הפחדים והבעיות שלהן. סיפורה של משפחה מוזרה ותפרנית שלכל אחד בה יש שריטה. האב הוא מרצה שמלמד איך להצליח בחיים במספר שלבים אבל נכשל בעצמו, הדוד הוא משוחרר מאישפוז אחרי שניסה להתאבד, הסבא סטלן ,הבן הבכור נדר נדר לא לדבר עד שיגשים את חלומו להיות טייס והוא מתקשר בכתיבה, והאם יחסית במצב נורמלי.אבל, הכל סובב סביב הילדה המתוקה והשמנמונת שרוצה להתחרות בתחרות יופי. לשם כך כולם עושים את הדרך הארוכה לתחרות בקליפורניה בואן הישנה שאיכשהו מצליחה לנסוע. בדרך ,המשפחה פוגשת אנשים וחווה אירועים שונים.בסוף, הילדה מאמצת לקח חשוב מאוד שלמדה מסבה. העלילה בבסיסה מצחיקה, אבל יש גם משהו בדמויות שגורם לך להתחבר.
שם: .MOR Rגיל: 1528/06/2018 03:00:48
8/10אייקון ציון
סרט מתוק ומקסים. השחקנים נהדרים, הצילום מעולה (הוא כולל לא מעט שוטים יפהפיים), הפס-קול מוסיף המון (!) לאווירה, הבדיחות מפתיעות לטובה ומצליחות להצחיק ולשעשע (בעיקר סצנת הריקוד של הילדה. לא צחקתי ככה מסצנה בסרט כבר הרבה זמן), הדיאלוגים חכמים ומרשימים במיוחד והתסריט והעלילה חינניים ואנושיים במיוחד למרות שלפעמים הם קצת נוסחתיים מידי ודי צפויים. בקיצור, מסוג הסרטים שפשוט עושים טוב על הלב והנשמה. מומלץ.
שם: גלגיל: 2827/10/2011 11:23:28
7/10אייקון ציון
אחרי שראיתי את הציון והביקורות שניתנו על הסרט שמוגדר כסרט קומדיה, החלטתי לראות אותו ודי התאכזבתי. אמנם הסרט לא רע אבל בתור סרט דרמה וממש לא בתור קומדיה. יש כמה קטעים מצחיקים, אבל למי שלא אוהב סרטי דרמה הסרט לא מומלץ, ומי שכן - יהנה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט