משפטו של ג'קי די ביקורת סרט

Find Me Guilty Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משפטו של ג'קי די":
"דיזל מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Find Me Guilty
משחק וין דיזל, אנאבלה שיורה, פיטר דינקלייג', לינוס רוץ', רון סילבר, אלכס רוקו, ג'יימס ביברי במאי/ת סידני לומט  
קומדיה
ביקורת סרט למשפטו של ג'קי די מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דיזל מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות37.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סידני לומט כבר בן 83 . זמן הצילומים של הסרט Find Me Guilty הוא היה בן 80. לומט מזוהה עם דרמות בית המשפט שלו - המושבעים" סרטו הראשון והקלאסי משנת 1957, "פסק דין" ו"לילה נופל על מנהטן" משנות השמונים והתשעים. הוא גם מזוהה עם סרטים חשובים ומשפיעים המתארים את עולם הפשע הניו-יורקי, כגון "סרפיקו" ו"אחר צהריים של פורענות", שניהם עם אל פצ'ינו ושניהם נוצרו בשנות השבעים. בגילו המתקדם הוא חוזר אל מסך הקולנוע וממזג את שני הז'אנרים החביבים עליו לסרט אחד מבדר למדי.הסרט שהשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין, עוקב אחרי המשפט הארוך ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. לאחר שנים של חקירה פדראלית הובאו למשפט עשרים מבני משפחת לוקזה, אחת ממשפחות הפשע הידועות והפעילות ביותר בשנות השבעים. בני המשפחה הועמדו לדין על לא פחות מ 76 סעיפי אישום. רק אדם אחד מתוך כול העשרים העז לעמוד מול כולם וללחום את המלחמה הפרטית והציבורית שלו, בעזרת המון הומור וחוצפה.
ג'יאקומו "ג'קי די" דינורשיו, מאפיונר, סוחר סמים, נואף סדרתי, רוצח ומה לא, כבר ישב בכלא כשהוחלט להעמיד גם אותו לדין ביחד עם שאר חברי המשפחה. הציעו לו לקצר את זמן הישיבה שלו בכלא אם הוא יחליט להלשין על חבריו הקרובים ביותר, אבל "ג'קי די" הוא אולי הרבה מאוד דברים, אבל בהחלט לא מלשן. והוא מחליט לחשוף את המערכת המשפטית במערומיה והוא עושה זאת בצורה מקורית. העבריין שבילה את מרבית חייו הבוגרים בכלא, מבקש מבין הדין לעשות את הבלתי מתקבל על הדעת ולאפשר לו לייצג את עצמו במשפט.חבריו למשפחה לא מתלהבים מהבחירה שלו. גם עורכי הדין שלהם, גם התובעים לא ובהחלט לא השופט. אבל בזכות ההומור, הפשטות והפגיעות ש"ג'קי די" משדר הופך המשפט למופע סוחף ובלתי נשכח. לאזיקים של "ג'קי די" נכנס כוכב סרטי הפעולה הגברתן, וין דיזל. השחקן שהתפרסם כשחקן סרטי פעולה ב"מהיר ועצבני", "XXX" ולאחרונה הכישלון המפואר "רידיק", נותן כאן את הופעתו הקולנועית הטובה ביותר, וזו לא סתם הופעה קולנועית מרשימה, זו הופעה מעולה. בעצם מאז הופעתו ב"חדר לחץ" העצמאי בשנת אלפיים הוא לא הרשים כמו בסרט זה.
וין דיזל אוחז בתפקיד כול עוד רוחו בו ומנצל את התסריט הקולח והדמות העסיסית. הוא מקבל פידבקים מעולים מצוות השחקנים הנפלא שמקיף אותו: רון סילבר ("שונאים, סיפור אהבה") כשופט, אנאבלה שיורה ("קדחת הג'ונגל") כגרושתו, לינוס רואץ' ("כומר") כתובע האגואיסט, אבל הבולט מכולם ולא רק בזכות גודלו הוא השחקן המעולה פיטר דינקלייג שהתפרסם ב"רעש מצלמים!" אבל גנב את ההצגה מ"אנשי התחנה" עליו זכה גם בפרסים שונים. דינקלייג מגלם את הסניגור הסימפטי בן קלנדיס שמחבב את "ג'קי די" ואף תומך בו בחלק מהמקרים.סידני לומט והצוות שלו מספקים קולנוע לא מקורי וקצת מיושן אבל עדיין סוחף ומרגש שנסמך בעיקר על תסריט כתוב היטב ומשחק נהדר של צוות שחקנים נפלא. מה שהופך אותו ליומית מוצלחת לאנשים שמחפשים בידור בלי פעלולי מחשב אבל עם סיפור טוב.
משפטו של ג'קי די - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הילה נגיל: 1824/11/2006 08:53:12
8/10אייקון ציון
סרט מקסים, מצחיק ומהנה. לא תתחרטו.
קישורים
חץ משפטו של ג'קי די (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט