מעבר לכל דמיון ביקורת סרט

Stranger than Fiction Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מעבר לכל דמיון":
"חכם ואנוש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Stranger than Fiction
משחק וויל פארל, אמה תומפסון, דסטין הופמן, קווין לטיפה, מגי גילנהאל במאי/ת מרק פורסטר  
קומדיה
ביקורת סרט למעבר לכל דמיון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חכם ואנוש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע6.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די81.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסרטו הקודם " הישאר", יצר מארק פורסטר קולנוע פילוסופי על משמעות החיים. הוא המחיש זאת בעזרת עולם ויזואלי אפל ומנוכר. בסופו של דבר פורסטר איבד את עצמו ואת הקהל בתוך יצירה מעניינת אמנם אך בעייתית וסתומה בסופו של דבר. בכל מקרה הבמאי לא אמר נואש, אחז בתסריט המקסים של זאך הלם, ופנה ליצור את אחד הסרטים החכמים, המצחיקים והמפתיעים של השנה החולפת. המסקנה המרכזית - פורסטר עשה שיעורי בית וכנראה למד כמה וכמה דברים בעקבות אותו כשלון מפואר וחזר עם יצירה קיומית מוצלחת בהרבה יותר שאולי אפילו תהיה מועמדת לאיזה אוסקר על תסריט מקורי.פורסטר, יליד גרמניה שגדל בשוויץ, הוא אחד הבמאים המעניינים ביותר בהוליווד. לא בגלל שהוא יוצר ייחודי, אלא בגלל שפשוט אי אפשר לדעת מה יהיו תוצאות הפרויקטים שלו. הוא התפרסם בעולם בזכות ההצלחה של סרטו העצמאי "מונסטר בול" שזיכה את האלי ברי באוסקר לשחקנית הטובה ביותר. הסרט היה אלים, מיני ומדכא באופן מסוכן. לעומת זאת סרטו השני, "למצוא את ארץ לעולם לא" היה הוליוודי, קיטשי וסוחט דמעות. הסרט זכה להצלחה מסחרית מסחררת והיה מועמד ל-7 פרסי אוסקר.
מהפקה הוליוודית יוקרתית ומלוטשת עטורת שבחים הוא נדד אל מחוזות האקסצנטרי וביים את "הישאר" ההזוי המוזכר לעיל. נעמי ווטס, יואן מקרגור, ריאן גוסלינג ובוב הוסקינס נתנו הופעות מעולות, הסרט היה מצולם מדהים ועדיין נשאר סתום לחלוטין. עכשיו הוא חוזר עם סרט ששונה לחלוטין באופיו אך עוסק באותן שאלות קיומיות של חיים ומוות ומצליח ליצור פנטזיה רומנטית מחממת לב על חיים, ספרות, אהבה ומס הכנסה.וויל פארל בהופעה קולנועית מטורפת ומבריקה מגלם את הרולד קריק, סוכן אפרורי במס הכנסה המתחיל לשמוע קול נשי המתאר בדיוק רב את מעשיו, מחשבותיו ורגשותיו. חייו האפרוריים של הרולד מתחילים להתפורר כשהוא שומע שהקול הנשי מכריז על מותו ההולך ומתקרב. הרולד רק מתחיל למצוא עניין בחייו בעקבות מפגש עם אופה צעירה בעלת בית קפה המסתבכת עם מס הכנסה ולכן הוא מחליט לנסות למצוא את הקול הפנימי המכריז על מות. המספרת חייבת להפסיק לכתוב את סיפור חייו או לשנות אותם לסוף טוב.
את קארן אייפל, הסופרת הדיכאונית חובבת הסיגריות שאיננה מסוגלת למצוא את המוות הנכון לגיבור הרומן האחרון והטוב ביותר שלה, מגלמת בצורה מבריקה אמה תומפסון שעושה קאמבק מרשים בשנה האחרונה. הדמות בגילומה היא הברקה קומית. הסופר כאלוהים, האיש שיש לו את הכוח לברוא דמויות ולחסלם והכול בעזרת המילה הכתובה, למחוק עולמות שלמים של דמויות שלתוך עולמן אנחנו נסחפים ובשלב מסוים אפילו מאמינים שהן אמיתיות לחלוטין.דסטין הופמן מגלם את הפרופסור לספרות המשמש כאתנחתא קומית משעשעת למדי ואילו קווין לאטיפה מגלמת את העוזרת של הסופרת המנסה לעזור לה למצוא את המוות הנכון לדמות של הרולד קריק. "מעבר לכל דמיון" הוא תענוג, כי הוא קולנוע אינטליגנטי שמספק לקהל הצופים שלו בידור עשוי היטב ומצד שני הוא סרט חכם, חד ושנון המעלה נושאים ברומו של עולם שמאז ומתמיד העסיקו את הפילוסופים הגדולים מכולם מסוקראטס, ניטשה, פרויד ושאר החברים. חוץ מזה מדובר בקומדיה המיועדת לקהל בוגר ואיכותי וכמה כאלה יש?
מעבר לכל דמיון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2816/01/2016 19:41:38
10/10אייקון ציון
מקסים! תסריט אינטליגנטי שלא מזלזל בצופה כמו חלק גדול מהסרטים שיוצאים לקולנוע בשנים האחרונות. לא זכור לי רגע אחד שהשתעממתי בסרט הזה, הבימוי גם מבריק. וויל פארל אחד מהשחקנים הקומיים הכי טובים של העשורים האחרונים נותן את תפקיד חייו רק שהפעם הדמות היא יותר דרמטית משאר הדמויות שהוא גילם עד לסרט זה, עדיין לא ברור לי איך הוא לא קיבל לפחות מועמדות לפרס האוסקר הנחשק. בקיצור מומלץ
שם: דב ישראליגיל: 3526/01/2011 00:51:41
8/10אייקון ציון
Stranger Than Fiction אהבתי מאוד את הרעיון המקורי של הסרט,יש קטעים שממש ממש הצחיקו אותי,בכלל לא הרגשתי את הזמן ממש טס לי בסרט הזה,משחק מצויין של וויל פארל כגיבור הסיפור וגם אמה תומפסון עם הופעה טובה,בקיצור אהבתי!!מומלץ.
שם: כפיר בכרגיל: 1705/06/2008 18:08:39
9/10אייקון ציון
אני לא מבין את כל אלה שמתלוננים על זה שזה "דמיוני מדי", זה בדיוק היופי בקולנוע, שאפשר לקחת דברים מהמוח שלנו (דברים שהם לא הגיוניים) ולהפוך אותם למשהו ויזואלי. זה חכם, עשוי טוב, עם משחק מצוין.
קישורים
חץ מעבר לכל דמיון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט