פרסומת

תזיזו ת'רגליים ביקורת סרט

Happy Feet Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "תזיזו ת'רגליים":
"זהירות ספוילר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Happy Feet
משחק ניקול קידמן, יו ג'קמן, בריטני מרפי, אלייז'ה ווד, רובין וויליאמס הוגו ווניג, לסלי נילסן במאי/ת ג'ורג' מילר  
ילדים
ביקורת סרט לתזיזו ת'רגליים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"זהירות ספוילר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די72.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אפשר להתווכח עם הסוף של הסרט, אני דווקא הייתי חותך את הדקות האחרונות ומשאיר את הקהל בהלם קרב טוטאלי. אולי אז "תזיזו ת'רגליים" היה הופך מעוד סרט אנימציה מרהיב ומבדר לכול המשפחה לסרט כבד ומעורר מחשבה אמיתי שאפילו מבוגרים היו שולפים בו ממחטות. אבל ככול הנראה לבמאי הותיק ג'ורג' מילר, האיש שהביא לעולם את "מקס הזועם" ו"בייב" היו תוכניות אחרות.בסופו של דבר, "תזיזו ת'רגליים" הוא בידור קולנועי משפחתי ראוי לחלוטין עם האנימציה הממוחשבת המרשימה ביותר שנראתה השנה על המסך הגדול. רק חבל שהתסריט לא מקורי במיוחד ולא נועז כמו שהוא באמת היה יכול להיות. הסרט עטור הפינגווינים המדובבים על ידי מיטב כוכבי הקולנוע מניקול קידמן עד בריטני מרפי, דרך יו ג'קמן עד רובין ויליאמס, מצליח בעזרת מוסיקה סוחפת מספר רגעים קומיים ואפילו מספר רגעים מפחידים למדי לגרום לקהל לצאת מאושרים מהסרט. הצרה היא שלמרות כול המניפולציות הקולנועיות עדיין הסרט התיעודי "משפחת הקיסרים" מהקיץ שעבר הרבה יותר מרגש מהסרט הזה.
כיצד סרט עלילתי עם מוסיקה כול כך סוחפת, אנימציה כול כך משוכללת, ובמאי כול כך מוכשר לא מצליח באמת להזיז את שרירי הלב? האם מדובר בעובדה שארבעה תסריטאים עמלו על כתיבת מיחזור החומרים? האם העובדה שהמוסיקה הנשמעת בסרט משומשת לעייפה? האם המסר האקולוגי המשתלט על העלילה פוגע בה? אולי זה הסוף הטוב, המאולץ והבלתי הגיוני במציאות שלנו וככול הנראה גם במציאות של הסרט.אז למי שלא ראה את "משפחת הקיסריים" לפני שנתיים מוזמן לגלות מחדש את הפינגווינים הקיסריים המתגוררים בתוככי יבשת אנטארקטיקה. ההבדל בין הסרט התיעודי לסרט האנימציה הוא שב"תזיזו ת'רגליים" הפינגווינים מזמרים. לרוע מזלו של מאמבל, פינגווין צעיר שאביו שמט את הביצה מבין רגליו בעונת הדגירה, הוא נולד ללא יכולת לשיר אבל עם יכולת לרקוד. במקביל גם הדגים מתחילים להיעלם וקשישי השבט בטוחים שמאמבל אשם בכך שאין יותר מזון. הפינגווין הצעיר יוצא למסע, מתיידד עם שבט פינגווינים גמדי ומוכיח לכולם שהוא אינו אשם במחדל.
שתי פסקאות עם ספוילר. "תזיזו ת'רגליים" הוא סרט סוחף שהיה יכול להיות הרבה יותר טוב עם הוא לא היה נכנע לסוף הטוב הפונה בעיקר לקהל הילדים. המסע של מאמבל מוביל אותו אל העולם של בני האנוש. העוצמה של הסצנה שבה מאמבל מתעורר בגן חיות בתוך תא שקוף ואט אט מאבד את שפיות דעתו מרשימה פי כמה מהסוף הטוב והמקומם של הסרט - כאילו בני האדם מצליחים להבין את רצונו של מאמבל דרך צעדי הריקוד שלו ומפסיקים לצוד דגים באנטארקטיקה.כשישבתי באולם בזמן ההקרנה נשמתי נעתקה לרגע ואמרתי לעצמי, שזה פשוט סוף גאוני. מאמבל בדיכאון עמוק בתוך התא הקר והלא אנושי, איבד כול תקווה, מאבד את שפיות דעתו, הופך לזומבי כמו שאר הפינגווינים בתא. אבל שנייה אח"כ, אחרי שהמסך החשיך לרגע, הסרט המשיך והסוף הטוב, ההוליוודי והבנאלי שגורם לך לשכוח את כול הסרט צץ לו על המסך והכול יורד לטמיון. הסרט האופטימי מרהיב העין שהפך בדקות ספורות ליצירה קולנועית קודרת ומדכאת, חוזר להיות ממתק קולנועי ולעומת חלקו הראשון המתוק במידה, חלקו השלישי והאחרון נטול כול טעם.
תזיזו ת'רגליים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אביחי מזורגיל: 3130/11/2007 01:17:46
8/10אייקון ציון
איך אפשר שלא לאהוב את הסרט הזה מההתחלה נדמה נראה שאנחנו נכנסים אל תוך העולם המוזיקלי של מולאן רוז אך עד מהרה אנחנו קולטים שזה הרבה יותר מורכב פינגווין קטן וחמוד שמחפש מקלט של אהבה בתוך קבוצה שמנדה אותו בשל היותו מוזר בלהקה במהרה עקב המוזרויות מצליח לשנות את דעותיהם של חבריו וחברתו ללהקה והכל סביב חיזורים השקעה בשירים ובאנימציה מרתקת להפליא מי שכתב את תסריט הסרט עשה מחקר מעמיק מאוד על אותם יצורים קטנים וחמודים שפשוט בא לך להיכנס לטלוויזיה ולקחת אחד הביתה סרט מומלץ בחום נב הייתי חייב להוסיף את החמש עשרה הדק של הסרט יש לקחת ברצינות איך בני אנוש יכולים לפעמים להרוס בלי לקחת בחשבון שישנם יצורים חיים נוספים בעולם
שם: גיאגיל: 1108/05/2007 20:13:10
8/10אייקון ציון
סרט מצחיק פשוט חבל על הזמן,במיוחד הפינגווין שרוקד ומדביק את כולם,הייתי מעדיף שיעשו עוד כמה קטעים מצחיקים ויקצרו ב-10 דקות,אבל כל השאר מוווווווווושלם! מומלץ!
שם: המשגיחגיל: 2117/03/2007 16:39:26
6/10אייקון ציון
קראתי ביקורות טובות על הסרט ואף הומלץ לי עליו מכמה חברים שראו אותו ולמען האמת, די התאכזבתי. הגרפיקה מדהימה, ישנם כמה רגעים מצחיקים,אבל אותי אישית הוא לא הרשים כל כך ונראה שהיוצרים לא החליטו אם זהו סרט למבוגרים או ילדים,מה שגורם לו להיראות כעוד סרט נחמד ולא יותר מזה.
קישורים
חץ תזיזו ת'רגליים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט