המלך האחרון של סקוטלנד ביקורת סרט

The Last King of Scotland Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המלך האחרון של סקוטלנד":
"חזק וסוחף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Last King of Scotland
משחק פורסט וויטקר, ג'יליאן אנדרסון, ג'יימס מקאווי, קרי וושינגטון, סימון מקברני במאי/ת קווין מקדונלד  
דרמה
ביקורת סרט להמלך האחרון של סקוטלנד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חזק וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו העלילתי הראשון של במאי הסרטים התיעודיים, קווין מקדונלד, מזכיר בעוצמתו נטולת הפשרות את סרטו האחרון "לגעת באינסוף". בדיוק כמו בסרט התיעודי המהפנט על קבוצה של מטפסי הרים בריטים לבנבנים שיוצאת לטפס על הרי האנדים הפרואניים ומגלה שיש כוחות חזקים מהם, גם בסרטו החדש הגיבור הבריטי הלבנבן מגלה שלחוויה האפריקאית שהוא בישל לעצמו יש חיים ותוכניות אחרות לחלוטין. מקדונלד מייצר דרמה קולנועית חזקה ובוטה המישירה מבט נטול בושה אל תוך עולמו של אחד המנהיגים האכזריים של העת החדשה.פורסט וויטקר מצליח להפוך את דמותו של שליט אוגנדה, הדיקטטור הברוטאלי אידי אמין, לדמות בעלת מניעים פסיכולוגים ברורים. זה שלא הופך אותו לדמות אהודה אבל בהחלט גורמת לנו להבין כיצד אנחנו פשוט מוצאים את עצמנו מהופנטים למנהיגים כריזמטיים אך נרקיסיסטים באופן חולני. וויטקר שלא זכורות לו הרבה הופעות קולנועיות צולעות, ידוע כשחקן מעולה בדרך כלל. בשנים האחרונות הוא ניסה את מזלו בבימוי והתוצאות היו פושרות במקרה הטוב. גם כשחקן הוא כמעט ונעלם, הסרט הגדול האחרון בהשתתפותו היה, "החדר" ו"תא טלפון".
קצת קשה להאמין שהשחקן הכריזמטי הזה שכבש את המסך ביצירות מופת כמו "בירד" של קלינט איסטווד ו"גוסט-דוג דרכו של סמוראי" של ג'ים גארמוש הסתפק בהופעות אורח בסדרות "אי.אר" ו"המגן" בשנתיים האחרונות. מקדונלד זיהה את הפוטנציאל האקספרסיבי של וויטקר ונתן לו לעשות ככול העולה על רוחו. למזלנו מדובר בשחקן חכם שמבין שהאימה של אידי אמין לא נובעת מהתפרעות נטולת מעצורים אלא דווקא מהשקט שלו, מהמקום הידידותי שהוא מגיע. השניים משתמשים בהופעה של וויטקר כמו פסקול בסרט אימה.עבודת המשחק המרשימה של וויטקר לא היתה יכולה להצליח אם התסריט לא היה בנוי היטב. פיטר מורגן שהשנה זכה בשלל פרסים על התסריט לסרט, "המלכה" אחראי להתפרצות הרגשות האלימה והמדממת שנראית על המסך בסרט זה. ביחד עם שני שותפים לכתיבה: ג'רמי ברוק וגו פנהאל, הם מגישים את אחד התסריטים האנטי-בריטים המביכים ביותר שתראו השנה. לא רק זאת הוא גם לראשונה מעלה ביקורת על היבשת ותושביה שנותנים לכול בעל כוח לשלוט בחייהם ולעשות בהם ככול העולה על רוחו.
העוצמה של היצירה הקולנועית הזו כל כך חזקה שאין בה הרבה רגעי מנוחה. לקראת הסוף הרגל מוסרת מהבלמים בסיקוונס סיום מזעזע שיעורר געגועים אל סרטי אימה בסגנון "המסור" או "הוסטל". לראשונה נזכה לראות מה הדיקטטור הרצחני היה מסוגל לעשות ולא רק לשמוע על מעשי הזוועות שלו. ברגעים אלו הנפשות שקשה להן לצפות בגופה מבותרת או בעינוי אכזרי במיוחד מוזמנות לעצום עיניים. הנשים שישבו בקולנוע בו צפיתי בסרט, היו מזועזעות והתכרבלו בזרועות בני הזוג.ואיך שכחתי לכתוב על השחקניות, אז בבקשה. שימו לב להופעות של השחקניות הנפלאות הבאות: ג'יליאן אנדרסון, מי שהיתה הסוכנת סקאלי ב"תיקים באפילה" עושה קאמבק מכובד בתפקיד קטן ומרשים, כאשת רופא בריטי שנמשכת לרופא הצעיר אך נמנעת מלעשות את הצעד לכיוון הרומן האסור. קרי וושינגטון שהיו לה תפקידים פיצפונים בלהיטים: "ריי", "מר וגברת סמית'" ו"ארבעת המופלאים" עושה כאן תפקיד משנה מוצלח מאוד. היא מגלמת את אשתו השלישית של אמין המסתבכת ברומן עם הסקוטי הצעיר. שתיהן טובות מאוד.כול כך הרבה מילים וכמעט לא כתבתי על העלילה. הסרט עוקב אחרי סיפורו של ד"ר ניקולס גריגן (בגילומו של החתיך הבריטי התורן, ג'יימס מקאבוי), רופא סקוטי צעיר שמגיע לאוגנדה בתחילת הסבנטיז ונשבה אחר קסמו של המנהיג הכריזמטי. גריגן הנהנתן מעדיף לחיות בארמון ולא לעזור במרפאה בכפר עם כול החולים וכך הוא מוצא את עצמו כרופאו האישי של המושיע האפריקאי התורן. השניים מפתחים מערכת יחסים הנשענת בעיקר על תסביך אב שהשניים סובלים ממנו. התוצאה כפי שאתם מנחשים קטסטרופאלית מבחינתו של הרופא הסקוטי ותענוג כמעט מושלם עבור חובבי המסך הגדול.
המלך האחרון של סקוטלנד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nadavגיל: 1528/12/2020 23:09:07
8/10אייקון ציון
סרט מדהים! שמעביר את הזמן פורסט ויטאקר משחק מדהים מי שמפחד מדם לא כדאי לו לצפות צריך סבלנות בשביל סרט כזה
שם: דב ישראליגיל: 3423/08/2010 12:33:30
8/10אייקון ציון
The Last King of Scotland בלי ספק שהשחקן פורסט ויטקר שמשחק את אידי אמין נותן את הופעת חייו עד להיום,הזמן פשוט טס לי בסרט הזה,באמת משחק גדול של ויטקר וסיפור מאוד מעניין על דיקטטור רצחני.מומלץ.
שם: רוני גגיל: 2517/05/2007 13:22:11
9/10אייקון ציון
סרט חזק! יש קטעים מאוד קשים לצפייה. זה סרט שיזעזע אתכם אבל גם יסחוף אתכם לחלוטין. אני מאוד נהנתי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט