המבוך של פאן ביקורת סרט

Pan's Labyrinth Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המבוך של פאן":
"מעולה!!!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pan's Labyrinth
משחק סרגיו לופז, איבאנה באקורו, אריאדנה גיל, מאריבל ורדו, דוג ג'ונס במאי/ת גיירמו דל טורו  
זר
ביקורת סרט להמבוך של פאן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מעולה!!!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די65.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כולם אוהבים פנטזיות, אחרת אין לי שום דרך אחרת להסביר את ההצלחה של "שרק", "שר הטבעות" או "נארניה". השאלה היא האם מבוגרים היו צופים בסרטים אלה בלי הליווי הצמוד של הילדים? למרות הכרזה המרשימה שלו, "המבוך של פאן" אינו מיועד לילדים. זהו סרט על בריחה ממציאות אלימה לתוך עולם של פנטזיה אלימה לא פחות. במאים רבים לקחו אותנו לביקור בצד האפל של עולם האגדות: טרי גיליאם עשה תרגיל מרשים עם "פישר קינג" ובידר עם "האחים גרים"; טים ברטון הבריק עם "סליפי הולו" ו"חתונת רפאים", ושני סרטי הארי פוטר האחרונים היו די אפלים ולרגעים אפלים עד מאד.ג'יירמו דל טורו ממשיך במסורת "עליסה בארץ הפלאות" ובסרטו החדש המתרחש אחרי מלחמת האזרחים בספרד בשנת 1944, הגיבורה היא ילדה בת עשר בשם אופליה (איוואנה באקרו הנוגה), אשר נמלטת מהמציאות האלימה אל תוך ספרי האגדות החביבים עליה. אמה של אופליה עבדה במתפרה המשפחתית עד שבעלה החייט מת באופן מסתורי. היא נישאת בשנית לוידאל, קצין בכיר ואכזר בצבאו של פרנקו. הן נודדות אל קרחת יער שם נמצאת אחוזתו של הקצין הפסיכופט שחי שם מסיבה אחת בלבד - מלחמה מתמדת במורדים המנסים לחסלו.
האם נמצאת בהריון מתקדם והבת אופליה מתקשה להתמודד עם חייה החדשים: אבא אלים שאכפת לו רק מהיורש הנמצא בבטן אשתו ולא מאף אחד אחר; אם שחוששת לגורל הוולד ומבעלה הפסיכופט. אופליה מוצאת לעצמה מפלט במבוך מסתורי שם היא פוגשת בפאן, יצור המספר לה שהיא נסיכה אבודה של ממלכה קסומה. כדי לחזור אל אותה ממלכה היא חייבת לבצע שלוש משימות מסוכנות שיגרמו לה להתמודד עם הפחדים והתשוקות שלה. כמובן שיש גם מציאות אכזרית שדופקת בדלת ורוצה לחדור בכוח אל העולם הפנטסטי שהיא בנתה לעצמה."המבוך של פאן" הוא ללא ספק סרטו הטוב ביותר של הבמאי/תסריטאי גיירמו דל טורו. היוצר המבריק התפרסם בעיקר בזכות להיטים הוליוודיים כגון: "הלבוי", "בלייד 2" ו"מימיק", אבל הוא גם אחראי על שניים מסרטי האימה האיכותיים ביותר שיצאו ממכסיקו/ספרד אי פעם: "קורונוס" ו"ילדים של אף אחד". אחרי ששבר קופות עם "הלבוי" דל-טורו חוזר אל מלחמת האזרחים ("ילדים של אף אחד" גם הוא התרחש באותם שנים) ומצליח לבסס את מעמדו לא רק בקרב מבקרי הקולנוע ואנשי הפסטיבלים (פסטיבל קאן). "המבוך של פאן" הרוויח מעל ל-30 מיליון דולר בארה"ב. הישג גדול לסרט דובר שפה זרה.
מבקרי הקולנוע לא ממש יודעים כיצד להתייחס אל הבמאי שהצליח לפתח שפה אישית וייחודית משלו. מרבית עבודתו היא אמריקאית אבל דווקא בהוליווד הנוטה למחוק כול סממן אישי של היוצר, דל-טורו מצליח לשמור על עצמו ולהוכיח שצמח כאן אוטר. לכן לא מפתיע שדווקא השנה, האקדמיה האמריקאית (האוסקר) החליטה להעניק לו את הכבוד ומתוך 6 מועמדויות הסרט לקח שלושה פסלונים הביתה. הסרט בסופו של דבר הוא לא סרט ילדים זניח, אלה יצירה קולנועית פיוטית ואלימה המיועדת לקהל בוגר.דל-טורו משחזר כאן במקצוענות מעוררת הערצה את הקסם של "ילדים של אף אחד", שתאר התנגשות בין תמימות לפשיזם. בסרט הנוכחי הוא מצליח לעלות בדרגה אחת מעלה. "המבוך של פאן" משאיר בך ספק. ב"ילדים של אף אחד" הפנטזיה חודרת למציאות כדי לחשוף את השקרים של המבוגרים. "המבוך של פאן" הוא בריחה מהמציאות אל הפנטזיה אבל העולם הבדיוני שאופליה יוצרת לעצמה מסמל קודם כול את השקיעה של התרבות המערבית, את הטרור והפחד. המציאות והפנטסיה אחד הם.סרגיו לופז ("יחסים פורנוגרפים", "דברים יפים מלוכלכלים"), המגלם את הקפטן הפסיכופט מצליח ליצור את הדמות המטרידה והמזוויעה ביותר שראיתי בשנים האחרונות בבתי הקולנוע. מריבל ורדו (ואת אמא שלך גם") מגלמת את המשרתת בעלת הסודות והיא עושה זאת מעולה. "המבוך של פאן" הוא אחד הסרטים הטובים ביותר של העשור האחרון. הוא אחד מסרטי הפנטזיה הטובים ביותר אי פעם, והוא ישאיר אתכם פעורי פה מההתחלה עד הסוף כי שום דבר שמציג היום בבתי הקולנוע לא משתווה לעוצמה הבלתי נשכחת של הסרט הזה.

וחשוב מאד: אזהרה להורים – הפוסטר מטעה והצנזורה עיוורת, הסרט עלול להפוך למקרה במבי ואם אין לכם כסף לפסיכולוג, הרחיקו את הזאטוטים מהסרט.
המבוך של פאן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1518/05/2018 02:20:24
8/10אייקון ציון
סרט מרשים ויצירתי. השחקנים נהדרים, הפס-קול נפלא ומוסיף המון (!) לאווירת הסרט, הצילום מעולה, העריכה מצויינת, הדיאלוגים סוחפים ועשויים היטב והתסריט והעלילה חכמים, מקוריים מאוד ומיוחדים מאוד אך עם זאת הם גם בעלי קצב איטי ולאורך השליש הראשון הם מצליחים די לשעמם. בקיצור, כדאי (אפילו מאוד) לראות.
שם: anipoגיל: 4520/03/2017 18:32:10
8/10אייקון ציון
תמהיל מעניין של סרט פנטזיה שמתאים לילדים עם סרט אימה/מלחמה אכזרי וקשה לצפייה. השנה היא 1944,אופליה היא ילדה חמודה ואמיצה שמתלווה לאימה בדרכה לקצין ספרדי שלו נישאה. אותו קצין משרת בצבאו של הרודן פרנקו והוא איש רע וצמא דם.המציאות בה אופליה חיה ,היא המלחמה האיומה המתנהלת מסביב בין כוחותיו של פרנקו ואותו קצין שמוביל אותה באזור ,לבין מתנגדיו. בנוסף, אביה החורג מטיל אימה על כל סביבתו כולל על אימה של אופליה ועליה. בינתיים אופליה מתחברת ליצור גדול ומשונה הנמצא במבוך ביער הסמוך ומטיל עליה שלוש משימות שלאחר סיומם צפוי לקרות משהו טוב. העניינים מסתבכים כאשר אופליה ממרה את פיו של היצור הגדול ופועלת בניגוד להנחיותיו ובמקביל אימה של אופליה נמצאת בהריון מתקדם. בחלק האחרון יש אסקלציה שכוללת אלימות רבה ומראות קשים והסוף חזק ואף מרגש. אני נותן לסרט ציון 8 אך לדעתי לא כל אחד יתחבר אליו.
שם: משה רביגיל: 3620/08/2011 10:58:57
9/10אייקון ציון
סרט סוחף, יכולת ההדחקה של ילדים מתוך אי היכולת להכיל את החיים הקשים , הדמיון שלוקח אותם לעולמות קסומים אך עם אתגרים לא פשוטים ( הקשר למציאות) לקחת בDVD ולראות
קישורים
חץ המבוך של פאן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט