דרך אדומה ביקורת סרט

Red Road Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דרך אדומה":
"דרך ארוכה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Red Road
משחק קייט דיקי, טוני קוראן, מרטין קומפסטון, נטלי פרס, אנדרו ארמור במאי/ת אנדריאה ארנולד  
דרמה
ביקורת סרט לדרך אדומה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דרך ארוכה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אפשר להגיד על סרט הביכורים של הבמאית אנדריאה ארנולד המון דברים: שזהו סרט בכורה מרשים, שהוא מותח, שהוא חריג בנוף הקולנועי, שהוא פרובוקטיבי, שהוא גרסה עכשווית אפלה ל"חלון אחורי", שיש לו אווירה יוצאת דופן, שהוא שילוב של קן לואץ' עם אלפרד היצ'קוק, שיש בסרט המון עוצמה ורגעים בלתי נשכחים, שהוא מצליח לעיתים לחדור אל תוך הלב. שהוא נועז מאוד מבחינה מינית, שהושקעה בו מחשבה רבה. שזהו סרט נשים יוצא דופן ושיש בו המון אספקטים חברתיים ודתיים מעניינים.בנוסף לכול המחמאות אפשר לכתוב על הסרט שאורכו 113 דקות ושהיו חייבים לשלוף את המספריים ולקצץ אותו ל-90 דקות לפחות. בסרט יש יותר מדי רגעים מתים ויותר מדי סצנות שנמתחות כמו מסטיק סתם ללא כול משמעות. אין לי שום בעיה עם ליהוק של שחקנים אנונימיים אבל הגברת קייט דיקי פשוט לא מצליחה להחזיק מסך. נכון שיש לה פנים עגומות וחריפות אך מאחוריהן אין שום עוצמה. הגברת חדגונית ולא מעניינת. בתפקיד משנה אפשר להבחין במרטין קומפסטון המעולה מהסרט "16 מתוק" שבמעט הסצנות שלו גונב את ההצגה בלי הרבה התנגדות.
הסיפור מתרחש בשכונה אפרורית, ענייה ואלימה, אי שם בגלאזגו - סקוטלנד, חברת אבטחה גדולה משקיפה על חייהם של התושבים בעזרת מצלמות המותקנות ברחובות העיר. ג'אקי שעובדת בחברת האבטחה כצופה בטלוויזיה במעגל סגור, מתבוננת על חייהם של אחרים. היא נחשפת למרקם היום-יומי של העיר. יום אחד היא מבחינה בפנים מוכרות של איש שאחראי לטרגדיה גדולה ששינתה את חייה.מבחינת התימות של הסרט, מדובר בפילם נואר, מסע אפל אל תוככי נפשה של דמות. מסע שבוחן את גבולות האסור והמותר, שאלות רבות בנושא מוסר ולקיחת החוק לידיים עולות במהלך הסרט. אבל בסופו של דבר זהו לא סרט מתח רגיל. זהו גם סרט על גאולה, והשלמה עם המציאות. זהו גם סרט חברתי כמעט סוציאלי המתאר את עולמם של האנשים החיים באותן שכונות מצוקה. גטאות של גורדי שחקים, עוני מחפיר, חיים ללא תקווה.
העולם שהבמאית הצעירה יוצרת הוא גיהנום ריאליסטי עלי אדמות. היא מצליחה לממש את החזון שלה בעזרתו של הצלם רובי ריאן. יחד הם מצליחים ליצור עולם אפרורי, קר ונוקשה. התחושה שהשניים מצליחים ליצור היא שלא צריך לשלוח אנשים לבתי כלא בעיר הזו, מספיק לתת להם להתגורר ב"דרך אדומה" כדי שהם יסבלו לכול החיים. כי הרי גם ככה הסיכויים להצליח ולצאת מהשכונה האלימה והאכזרית הזו קלושים."דרך אדומה" הספיק לזכות בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן, בפרס האוסקר הבריטי לסרט הביכורים הטוב ביותר, ובשני פרסי הקולנוע הבריטי העצמאי לשחקן ולשחקנית הטובים ביותר. אין ספק שהפרסים ראויים מאחר ונדיר לראות סרט של יוצרת עם חזון קולנועי כול כך ייחודי. חבל שהחזון שלה גם לא התממש בחדר העריכה.
דרך אדומה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3922/07/2012 15:31:56
7/10אייקון ציון
סרט על אישה שמתנהלת דרך טרגדיה בעברה שלא מרפה ממנה. סרט די איטי שמתנהל ברובו דרך מצלמות במעגל סגור, גימיק שדי מהר מיצה את עצמו מבחינתי. בהחלט רעיון מקורי אבל היה צריך לקצר את הסרט הזה בהרבה.
שם: משה רביגיל: 3415/11/2008 17:39:23
6/10אייקון ציון
אפל וקודר כמעט ללא דיאלוגים. נחמד ולא יותר
שם: יואב גגיל: 3625/01/2008 20:35:02
6/10אייקון ציון
הסרט נבחר כאחד מעשרת הסרטים הטובים של השנה ע"י הבוחרים הירושלמים. בחירה די מוזרה הייתי אומר למרות שהסרט האפל הזה שומר על לבל גבוה של מסתורין ועצבות לכל אורכו. בסופו של דבר - סרט זניח למדי, ובואו נתעלם מהבונוס התמוה של סרטון הפורנו המצורף אליו לקראת סיומו
קישורים
חץ דרך אדומה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט