קין ביקורת סרט

Keane Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קין":
"סרט חובה!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Keane
משחק דמיאן לואיס, אביגייל ברסלין, איימי ריאן במאי/ת לודג' קריגן  
דרמה
ביקורת סרט לקין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סרט חובה!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נתחיל בכמה מילים טובות על התעוזה של חברת יונייטד קינג על כך שהחליטה להוציא להפצה את "קין". מדובר בחברת הפצה והפקה מגוונת: מצד אחד הם מוציאים סרטים מסחריים לחלוטין בסינמה סיטי וברשת גלובוס, מצד שני הם מפיקים ומשקיעים בקולנוע ישראלי בלי הפסקה, ומצד שלישי הם מביאים למסכי הקולנוע סרטים איכותיים, אומנותיים וזרים שאף מפיץ לא היה מעיז להציג על המסך הגדול. אז אני מרגיש צורך עז להודות להם גם על "אינלנד אמפייר" וגם על "קין" שני סרטים שאם הם לא היו דואגים להפיץ בארץ אף אחד לא היה עושה זאת.מאז שנת 1998 הבמאי לודג' קריגן רק חיכה שמישהו יעזור לו לצלם את סרטו השלישי, אחרי להיט הפסטיבלים, "קלייר דולאן" על זונה (קתרין קארטלידג' המנוחה) המנסה להשתחרר מהסרסור האלים שלה. אף אחד לא ממש שש לעבוד עם הבמאי העצמאי שאוהב להצמיד מצלמה לפניהם של גיבוריו ברגעים הקשים ביותר ולספר את סיפוריו בדרך ריאליסטית אך עמוסה ברבדים פסיכולוגים קשים ומעיקים בדיוק כמו ג'ון קאסבטס. מה שהיה אופנתי בתחילת שנות השבעים ממש לא פופולארי בשנות האלפיים.
אז קריגן, שלמד פילוסופיה פוליטית באוניברסיטת קולומביה ונחשב לאחד הקולנוענים האמריקאים החשובים והפחות מוכרים של ימינו, זכה לטלפון הגואל כאשר סטיבן סודרברג החליט להרים את הכפפה ולהפיק את סרטו השלישי "קין". הסרט לא היה ממש שובר קופות והציג בניו-יורק, צרפת, יוון, ולונדון בהקרנות מצומצמות. עכשיו אפשר לראותו אותו גם בישראל ורק במוזיאון ת"א. "קין" בעיקר כיכב בפסטיבלי הקולנוע המשובחים ביותר: "קאן", "טורונטו", "ניו-יורק" ועוד. הוא גם זכה בפרס מיוחד של חבר השופטים ובפרס המבקרים בפסטיבל דוביל בשנת 2005. הסרט עצמו התחיל את סבב הפסטיבלים בשנת 2004, והוא מגיע באיחור לארץ.דמיאן לואיס, ("לוכד החלומות"), שחקן בריטי שאף פעם לא ממש התחבב עלי, נותן כאן את אחת ההופעות הטוטאליות המרשימות, המרגשות והבלתי נשכחות שנראו מזה שנים על גבי המסך הגדול. לראשונה אנחנו פוגשים את ויליאם קין בתחנת האוטובוס המרכזית של מנהטן, כאשר הוא מחפש בייאוש אחר בתו בת ה-6. במהלך הסרט אנחנו למדים שהיא כבר נעלמה לפני חודשים. האם היא באמת נעלמה? האם היא נחטפה? או שמדובר באדם אחוז טרוף המנסה לשחזר אירוע שאף פעם לא באמת קרה.
הניסיונות לשחזר את אותו אירוע טראגי גרמו לו לאבד את הקשר עם גרושתו, לאבד את שפיות דעתו והוא מעביר את ימיו בשיטוט בלתי פוסק בתחנת האוטובוס, ברחובות העיר. הימים והלילות שלו ספוגים באלכוהול וסמים, שמובילים אותו באופן בלתי נמנע להתנהגות אלימה והרסנית. דמיאן לואיס מצליח ליצור דמות בלתי נשכחת, מורכבת ושוברת לב. אין הנחות בהופעה שלו על גבי המסך. המצלמה נצמדת לפניו ברגעים הקשים ביותר שבהם הקו הדק בין שפיות לשיגעון מתערערים לחלוטין. כאשר הדמעות פורצות ב one shot ארוך ומתסכל. מדובר באחת ההופעות האינטנסיביות שראיתי מזה שנים.המפגש של קין עם לין, אם צעירה וקשת יום וקירה, בתה הצעירה, המשתכנות באותו בית מלון עלוב, מעורר אצלו צורך עז למגע אנושי. החיפוש שלו אחרי בתו האבודה זוכה לתפנית בגלל הנוכחות של קירה המקסימה הזקוקה באופן נואש לחום אבהי. לאחר תקופה ארוכה ויליאם מרגיש שייכות אבל האובססיה עלולה לעמוד לו לרועץ."קין" הוא יצירה מקורית ומעוררת מחשבה שתלווה אתכם זמן רב אחרי שהמסך יירד. ללא מוסיקה, צוות מצומצם, מצלמת כתף, ועם המון נחישות, אומץ והבנה עמוקה בנפשם המיוסרת של גיבוריו, לודג' קריגן יצר את אחד הסרטים האמריקאים העצמאיים החשובים והטובים ביותר של העשור החולף. ובקשה אחת קטנה לצוות המוזיאון: הסרט מסתיים בכזו עוצמה, ונכון שאתם מתים להגיע הביתה, אבל אל תדליקו את האורות ברגע שהכתוביות הראשונה עולה. תנו לקהל כמה דקות להירגע. המסע שהוא עובר במיוחד לקראת הסוף מחייבת עוד דקה או שתיים של חשכה מוחלטת.

בשנת 2007 צפיתי במספר מועט של סרטים שסיפקו לי חוויה קולנועית טהורה ואמיתית ו"קין" בהחלט שייך לאותה רשימה קצרצרה.
קין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משהגיל: 7108/08/2007 18:53:44
10/10אייקון ציון
מדהים
שם: מירי בלוםגיל: 5623/07/2007 14:26:16
10/10אייקון ציון
סרט מדהים שבויים בצורה מקורית ומדוייקת וגורם לצופה להרגיש את הקורה על המסך מקרוב קרוב, לשמוע את הנשימות של השחקן ולהרגיש לכודים במצב יחד איתו- אני מאד ממליצה למי שאוהב סרטים טובים וחווייתיים - זה בהחלט לא מתאים לכל אחד (אוהבי קולנוע חן ישתעממו)
שם: אורן שגיל: 2722/07/2007 12:17:45
1/10אייקון ציון
סרט משעמם ביותר. 95 אחוז ממנו רואים איך פסיכופט מסכן הוזה דברים. מומלץ רק למבקרי קולנוע, ולא לאדם הרוצה להנות מסרט.
קישורים
חץ קין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט