פקטורי גירל ביקורת סרט

Factory Girl Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פקטורי גירל":
"רכילות מבדרת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Factory Girl
משחק סיינה מילר, היידן כריסטנסן, גאי פירס, ג'ימי פאלון, מינה סובארי, איליאנה דאגלס, מרי אליזבת ווינסטד במאי/ת ג'רג' היקנלופר  
דרמה
ביקורת סרט לפקטורי גירל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רכילות מבדרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לבמאי ג'ורג' היקנלופר היו כוונות טובות. אני מאמין שיש לו גם כישרון לא מבוטל, אבל בדרך אל התוצאה הסופית, משהו בלתי ברור עבר על הפרויקט המדובר שלו "פקטורי גירל". בכלל, מדובר בבמאי סרטי תעודה הרבה יותר טוב מאשר במאי סרטים עלילתיים. "פקטורי גירל" מתפקד כחצי סרט עלילתי שגרתי ובחציו האחר כסרט (כאילו) תיעודי. בסופו של הסרט במהלך הכתוביות אפילו ישנן עדויות של אנשים אמיתיים (ולא שחקנים) שהכירו את אידי סדג'וויק – הדמות שעליה מבוסס הסרט.מאחורי הקריירה של היקנלופר עומדים מספר סרטים תיעודיים טובים על תעשיית הבידור והקולנוע: " "Mayor of the Sunset Strip, " Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse" ו " ."Picture This: The Times of Peter Bogdanovich מלבדם הוא גם אחראי למספר סרטים עלילתיים נשכחים שהידוע מביניהם הוא הסרט הקצר "סלינג בלייד" שהוביל את בילי בוב תורנטון לכתוב לו גרסה ארוכה שאף העניקה לו מועמדות לאוסקר, לא בבימויו של היקנלופר. ישנו גם סרט אחד שהגיע לבתי הקולנוע בארץ בשם "האיש משדות גן עדן" בכיכובו של אנדי גרסייה. הסרט מוקרן מדי פעם ערוצי הסרטים בשעות שידור מאוחרות או מוקדמות כפי שמגיע לו.
נראה ש"פקטורי גירל" היה צריך להיות הסרט שיהפוך אותו לבמאי מוכר ואת סיינה מילר, השחקנית הראשית שלו לא רק לכוכבת מדורי רכילות, (הגברת הרי התפרסמה קודם כול כמאהבת של ג'וד לאו) - אלא גם לכוכבת קולנוע אמיתית ושחקנית איכותית עם קבלות. נראה שההייפ ההיסטרי ונטול הפרופורציה בהוליווד ובמגזינים השונים העוסקים בעולם הבידור בעצם גזרו את גורלו של "פקטורי גירל" עוד לפני שצולם השוט הראשון. בדיוק כמו גיבורת הסרט שניזונה מהתקשורת וההיסטריה התקשורתית סביבה אך גם גוועה לאור הזרקורים כאשר אנשי האומנות, התקשורת והבידור עמדו מנגד ולא עשו דבר כדי לעזור.אידי סדג'וויק היתה נסיכה אמריקאית ששורשיה המשפחתיים הובילו היישר למגילת העצמאות. משפחתה עשתה הון בתעשיית הנפט בדרום מזה עשרות דורות. לא ברור כמה כשרון היה לאותה סדג'וויק אבל היא בהחלט היתה כריזמטית, יפיפייה וזקוקה באופן נואש לדמות אב אמיתית. למרות הרקע המשפחתי היוקרתי לאידי היו המון סודות בתוך הארון. אביה הביולוגי התעלל בה מינית מגיל שש. כאשר היא התלוננה באוזני אמה היא אושפזה בבית משוגעים. בדיוק כמו אחיה הצעיר והאהוב שאושפז באותו בית משוגעים, בשל היותו הומוסקסואל – ובסופו של דבר התאבד. הבחורה האבודה מגיעה בסוף שנות העשרה לחייה לניו-יורק ומתאהבת במהפכה האמנותית ובעולם התרבות.
אנדי וורהול מסמל את ההפך המוחלט. בן למעמד הפועלים, שהפך בעזרת כישרונו, יחסי ציבור מתוחכמים וקמצנות בלתי נסבלת לאיש שסביבו נעו חיי הבוהמה של העיר ניו יורק. האמן הנרקיסיסט זיהה באידי תמימות ופוטנציאל כלכלי. הוא צרף אותה לעולמו, ואידי במהירות מצאה את עצמה מנהלת איתו מערכת יחסים בעייתית הנעה בין חברות לניצול. היא הפכה לכוכבת של סרטיו החתרניים, צולמה על ידו בשלל פוזות ואפילו דאגה שעשירי ארה"ב יקנו את יצירותיו.

אנדי פחד להתחבר רגשית לסובבים אותו. הוא ניצל את ההזדמנות לנתק איתה את הקשר ברגע שהיא מצאה אהבה נוספת בדמותו של בוב דילן. וורהול השאיר אותה ללא חסכונות (היא בזבזה הכול), מדרדרת במהירות לסמים קשים שאותם הכירה במסיבות שלו והפרסום שהביא לתהילה שימש כבומרנג ובמקום נערת זוהר היא הפכה לנרקומנית הידועה והמושמצת ביותר בארה"ב. אני לא אתפלא אם הסיפור של סדג'וויק מזכיר קצת את סיפורה של נערת כלום מפורסמת אחרת מהשנים האחרונות, שהפכה לבדיחה תקשורתית. יש אפילו תחושה שהבמאי כיוון לזה.הסיבה האמיתית לצפייה בסרט היא סיינה מילר. דוגמנית ושחקנית קולנוע עולה. מילר לא השאירה חותם בתפקידיה בסרטים "אלפי" ו"קזנובה" אבל בסרט זה היא נמצאת בתפקיד הראשי ומצליחה לכבוש את המסך. יש לה כישרון ועוצמות שיכולות להפוך אותה לכוכבת ומעניין יהיה לראות האם בעתיד היא באמת תיהפך לכזו. בינתיים נראה שהיא בדרך הנכונה. לצידה מופיעים שני שחקנים מפורסים הרבה יותר. גאי פירס ("פריסילה מלכת המדבר", "סודות אל. איי", "ממנטו") מגלם באיפוק מעורר הערצה את וורהול. הוא מצליח להפוך את אחד האייקונים התרבותיים הגדולים של המאה העשרים לדמות אנושית, קטנה ואפילו פתטית. היידן כריסטנסן, מגלם את בילי קווין, (בוב דילן איים בתביעה אם השתמשו בשמו), גם הוא עושה זאת באיפוק אבל קל מאוד לזהות את הקווים הזהים בין שתי הדמויות. מלבדם אפשר למצוא כאן גם את ג'ימי פאלון, מינה סובארי, אליאנה דאגלס ועוד.עלילת הסרט מתרחשת בניו יורק הכאוטית של אמצע שנות השישים, והסרט מרגיש כאילו הוא חי את המהפכה האמנותית מבחינה ויזואלית. זהו סרט נוצץ, מרשים לעין ויש בו שילוב נכון של סקס, סמים, רוקנרול, והמון זוהר. הוא נעזר במונטאז'ים כאילו תיעודיים שהוצאו בזה הרגע מהארכיון, עריכה המזכירה את יצירות הפופ ארט של וורהול והמון מוסיקה טובה. כול אלו היו יכולים להיות האמצעים הנכונים להפוך את סיפורה של הסלבריטאית הנוצצת אך הריקה בעלת הסוף הטראגי לבעל חשיבות, אך משהו התפקשש. התסריט שבלוני במקצת, וחוסר העקביות בשילוב בין העלילתי לתיעודי עולות לסרט ביוקר . עם זאת, יש בו גם המון עוצמה, עושר ובסך הכול למרות שזה לא הסרט העמוק ביותר והרציני ביותר על אותה תקופה זו בהחלט הצצה מבדרת ורכילותית על חייהם של אנשי הפקטורי.
פקטורי גירל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ פקטורי גירל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט