ריקוד לאור ירח ביקורת סרט

August Rush Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ריקוד לאור ירח":
"אורבניה למשפחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר August Rush
משחק פרדי היימור, קרי ראסל, ג'ונתן ריס מאיירס, רובין וויליאמס, טראנס הווארד במאי/ת קריסטין שרידן  
דרמה
ביקורת סרט לריקוד לאור ירח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אורבניה למשפחה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע19.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די74.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
חג החנוכה בפתח ועומדת לפני ההורים שאלה: מה עושים עם הילדים? אפשר להוציא מאות שקלים על הפסטיגל ומחזות זמר קלוקלים מסוגים שונים ומשונים ואפשר ללכת איתם לסרט. אז ברשימת הסרטים לחג האורות מגיע סרט אפלולי אך תמים ומקסים בשם "ריקוד לאור ירח". סוג של אגדה אורבנית מוסיקלית לכול המשפחה עם צוות שחקנים מרשים, עלילה המועתקת הישר מאוליבר טוויסט, נופים מרהיבים של מנהטן, והמון מוסיקה פופית-קלאסית להמונים. אופציה שיכולה לעביר לכם את הזמן בכיף כול עוד אתם מוכנים להתמודד עם עודף סכריניות, להתעלם מסיפור בלתי הגיוני באופן קיצוני ולהפוך לילדים קטנים למשך 100 דקות, (בדיוק כמו במופעי חנוכה, רק הרבה יותר זול).אוון חי את מעט שנות חייו בבית יתומים. על אף שמעולם לא פגש את הוריו הוא בטוח שהם קיימים ושהמוסיקה שהוא שומע תוביל אותו אליהם או להפך. לילה אחד הוא בורח ומגיע אל התפוח הגדול, ובדיוק כמו ב"מישהו לרוץ איתו" (אלף אלפי הבדלות) גם כאן הוא פוגש בדמותו העכשווית של פייגין. כאן כולם קוראים לו הקוסם (בגילומו של רובין וויליאמס האיום, איפה צחי גראד כשצריך אותו?). הקוסם דלשמטע האוסף סביבו ילדים בעלי כשרון מוסיקלי המסתובבים ברחובות.
הם מנגנים בכיכרות העיר והוא לוקח מהם את הכסף. ברגע שהוא מבחין בכישרון של אוון נופל לו האסימון. הילד שלא ניגן מימיו לומד בין לילה לפלרטט עם הגיטרה כמו ג'ימי אנדריקס. מלך הקבצנים כבר יכול להריח את הירוקים זורמים לתוך כיסו מעילו.במקביל בעזרת פלאשבקים רומנטיים המזכירים במקרה הטוב פרסומות לבושם ובמקרה הרע סדרות דרמה רומנטיות כושלות, מסופר סיפורם של לילה הצ'לנית המחוננת (קרי ראסל המתוקה) וצ'ארלי הרוקיסט (ג'ונתן ריס מאיירס הסקסי להדהים). השניים נפגשים לילה אחד במסיבה, ואוון הוא התוצאה (המסר: שימו קונדום). הורים, לא לדאוג, סצנת הסקס נחסכת מכם. הם מתעוררים על הספסל על גג מול כיכר וושינגטון. הם אפילו לבושים, איך יצא מכול זה ילד? לא ברור. הם כמובן לא רואים אחד את השני. החיים מתכננים להם כמה שנים של געגועים, מערכות יחסים כושלות, משברים משפחתיים ותחושה שהם הפסידו את אהבת חייהם.
אוון נמלט על נפשו בעקבות פשיטה של המשטרה, מתגלגל לפתח כנסיה הישר לחזרה של מקהלה, מוצא את עצמו ישן מתחת למיטה של ילדה קטנה בעלת קול ענק ובסופו של דבר מנגן על עוגב יצירה שזה עתה כתב. הכומר עושה אחד פלוס אחד, ומוביל את הילד לג'וליארד, בית הספר המוסיקלי הגבוהה ביותר בעולם. במקביל מחפש אחרי אוון עובד שרות סוציאלי המועמד לפרס האוסקר טרנס האוורד (איזה תפקיד מיותר ברזומה). תוך חצי שנה אוון מוצא את עצמו מנצח על יצירה פרי עטו בביצוע של התזמורת הפילרמונית בסנטרל פארק. אגב, נחשו מי ייפגשו לפתע תוך כדי צפייה בהופעה ומה הם יבינו באותו הרגע.נראה שהבמאית קירסטן שרידן (הבת של ג'ים שרידן) עמדה במשימה שהיא העמידה לעצמה. היא מצליחה לספק פנטסיה מוסיקלית מתוקה המיועדת לצפייה משפחתית. אפשר לבוא אליה בשלל טענות על העלילה המופרכת, על הצילומים הפוטוגניים יתר על המידה, על המשחק המתחנחן של כול צוות השחקנים ועודף הסוכר שעורבב לתוך הקלחת שנקראת "ריקוד לאור ירח". מצד שני, די נדיר לראות סרט כול כך נאיבי בתקופה הצינית והמרושעת שבה אנחנו חיים.כאשר אתם לוקחים את הילד שלכם לסרט תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות: אם אתם שואפים שילדיכם יהיו סטנד-אפיסטים יהודים, ניו-יורקרים מעצבנים, קחו אותם ל"כוורת בסרט". אם אתם חולמים שילדיכם ילכו מכות בעירום מלא ויגרמו לילדים של השכנים חתכים עמוקים? "ביוולף" זו האופציה המושלמת. אם אתם רוצים שהילד שלכם ירצה להיות נסיכה, ילבש שמלה ויפצח בשירה, "מכושפת" של דיסני סידר לכם הפתעה חביבה. במקרה של "ריקוד לאור ירח" ילדכם ירצה ללמוד לנגן על פסנתר, גיטרה, עוגב ולנצח על הפילהרמונית של ניו-יורק ושכולם יגידו: "איזה גאון, ממש כמו מוצרט". רק קחו בחשבון שמוצרט היה קצת משוגע.
ריקוד לאור ירח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3713/02/2013 10:44:35
6/10אייקון ציון
August Rush יתום בן אחת-עשרה הוא גאון מוזיקלי המנגן ברחובות ניו יורק,בזכות כישרונו הוא מבקש למצוא את הוריו שגם הם מוזיקאים...אם להתעלם מסיפור בלתי הגיוני באופן קיצוני (הילד שלא ניגן מימיו לומד בין לילה לפלרטט עם הגיטרה כמו ג'ימי אנדריקס) ועוד כל מיני חורים בעלילה הסרט סביר מינוס,בעיקר אהבתי את המוזיקה שיש בו,6+.
שם: גליתגיל: 2224/03/2008 00:33:51
9/10אייקון ציון
סרט מדהים. מומלץ בחום, סרט סוחף לכל אורכו. ועל אף ריבוי הקלישאות, שווה ללכת ולו רק בשביל הילד המקסים!
שם: אריק שמרגיל: 5611/01/2008 22:48:13
9/10אייקון ציון
מ-ד-ה-י-ם לאוהבי מוסיקה מכל הסוגים. סרט איכותי. צילומי פתיחה מרהיבים (שיבולים). משחק טוב. אנשים יפים. מעט קטעים איטיים, ואפילו אם קיטש משהו - הנאה צרופה. לכו לראות
קישורים
חץ ריקוד לאור ירח (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט