קלוברפילד ביקורת סרט

Cloverfield Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קלוברפילד":
"FUN טהור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Cloverfield
משחק מייק ווגאל, ליזי קפלן, ג'סיקה לוקאס, מייקל סטאל-דויד, טי.גי. מילר, אודט יסמין במאי/ת מאט ריבס  
אימה
ביקורת סרט לקלוברפילד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"FUN טהור"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני יכול לדמיין איך המפיק ג'יי. ג'יי. אברהמס מכר את הסרט למפיקים. הוא נכנס למשרד שבו ישבו חבורת אנשים מעונבים שאחזו במחשבוני כיס ואמר להם: "קחו את "פרויקט המכשפה מבלייר" ותפגישו אותו עם גודזילה". המעונבים תקתקו מיד במחשבונים: 140 מיליון דולר הוא הסכום שהרוויח סרט האימה דל התקציב פלוס 19 סרטי המשך לגודזילה. מנהלי האולפן הסתכלו על התוצאה וענו במהירות: "קח 30 מיליון דולר וחסר לך אם אתה לא מכסה את ההוצאה". עכשיו הם יכולים להירגע. הסרט כבר כיסה את ההוצאות בסופשבוע הראשון שלו באולמות הקולנוע בארה"ב, ועכשיו המפיקים יכולים לספור את הירוקים על גבם של צוות השחקנים האנונימי ואנשי הפירוטכניקה."קלוברפילד" נשען על הטריק המשומש למופת של גיבורים המתרוצצים עם מצלמת וידאו ומתעדים התרחשות כלשהי. לעומת "פרויקט המכשפה מבלייר" שבעיקר יצר כאב ראש מאוד גדול, ב"קלוברפילד" המצלמה יציבה, איכות התמונה מאוד גבוהה ואין רגע דל אחד. לעומת "פרויקט המכשפה מבלייר" שלכול אורך 86 הדקות שלו הוא בעיקר הפחיד מרוב שעמום, "קלוברפילד" מתחיל קצת צולע, יש סיפור אהבה טיפשי, מסיבת פרידה, לומדים להכיר קצת את הגיבורים, ואז פיצוץ חזק נשמע, אחת מדמויות המשנה אומרת, "מה, שוב היה פיגוע?".
אם יש משהו מבריק ומטריד בו זמנית בסרט הזה הוא השימוש בטראומת מגדלי התאומים. אין ספק שמדובר בסרט האסונות הריאליסטי ביותר מבחינה חזותית. המראות שכול העולם ראה בערוץ ה CNN, חוזרים ובענק. גל האבק האימתני, הניירות המתעופפים ברחוב, ההמונים שרצים בלי לדעת למה, הצורה שבה הבניינים קורסים, וכמובן צמד הבניינים הזהים בסוף הסרט, כאשר מגדל אחד נשען על מגדל אחר. ברור שהשימוש מעורר ויכוח ורצוי שהוא יעורר שאלות כמו האם מה שיוצרי הסרט עושים הוא ניצול זול או מניפולציה מבריקה או שניהם יחד. בכל מקרה, אין ספק שמבחינת סרט אסונות, הבמאי והתסריטאי מאט ריבס עשה שיעורי בית והביא לצוות הארט והפירוטכניקה את כול התמונות וסרטי הוידאו שהצליח להשיג מאותו יום טראגי.אולי תופתעו שאותו מאט ריבס הוא האיש שעומד מאחורי הסדרה "פליסטי", ואכן הפתיחה של הסרט מזכירה, כאמור, סרט בנות לא מוצלח ביותר. הוא אוהב אותה אבל טס ליפן, היא מנסה להתגבר על חוסר היחס שלו בעזרת בחור אחר. הם נפגשים במסיבת פרידה אחרי שלא דברו תקופה. כול השטויות האפשריות. באופן מפתיע לוהקו לסרט שחקנים אנונימיים אך כריזמטיים שמצליחים להתעלות על הפתיחה הצולעת בעזרת החן הרב שלהם.
הדבר היחיד שהטריד אותי לאורך כול הסרט הוא דמותו של אד, האיש המחזיק את המצלמה ואחראי על קשקושים קומיים לא מוצלחים. הדמות שלו בלי נסבלת והטקסטים שלו מטומטמים אפילו בשבילו סרט מהסוג הזה, מה גם שהשחקן טי.ג'יי מילר המגלם אותו לא עוזר לעניין. שאר השחקנים ממש טובים. לא רק זה, גם כשהתסריט לא מספק לדמויות שלהם אופי, עומק או עניין, הם מצליחים לעשות זאת וזה הישג מרשים.אחרי כול ההייפ ההיסטרי - על מה הסרט הזה בכלל? מה יהיה השם שלו? איך תראה המפלצת? (האמת, מפחידה) מי השחקנים? ועוד כול מיני שטויות שיחסי הציבור המבריקים של אברהמס יצרו רק כדי שתגיעו לאולם הקולנוע, התוצאה מספקת. מהרגע הראשון שבו נשמע אותו פיצוץ שמרעיד את מנהטן עד הרגע שבו הסרט מסתיים, "קלוברפילד" הוא רכבת הרים מרגשת וסוחפת שמספקת אדרנלין גבוהה במשך 85 דקות ומשאירה את הקהל עם הלשון בחוץ.
קלוברפילד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1322/03/2016 15:21:35
7/10אייקון ציון
סרט נחמד ולא יותר מזה !!! השחקנים מעולים, הצילום ייחודי, הפס-קול מעולה קטעי האקשן והמתח עוצרי נשימה, האפקטים והחייזר נראים מציאותיים ורוב הדיאלוגים מעניינים אבל התסריט והעלילה טיפוסיים ולא מפחידים בכלל. בקיצור, הצפייה נחמדה ומעבירה את הזמן בכיף !!!
שם: Eyal Peryגיל: 2412/11/2012 03:23:18
7/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד שעשוי בצורה מקורית - כל הסרט הוא מנקודת מבט של מישהו שמסריט עם המצלמה. סרט מלא באקשן, ומותח ציון 7/10
שם: סבסטיאן ונדרזיפגיל: 2925/09/2009 08:55:08
10/10אייקון ציון
סרט מעולה אני מאוד מאוד נהנתי ממנו לא הרגשתי את הזמן עובר למי שלא הבין את הסרט לא מדובר על המפלצת מדובר על גבר שרוצה להציל את החברה שלו שהיא תקוע בדירה שלה, סרט מאוד מותח ומרגש מאוד ומי שלא הבין את הסוף או לא ראה יש קטע שהוא מצלם את הים ושם תיראו טוב טוב נופל משהו לתוך הים אני בעצמי לקח לי לעשות אחורה כמה פעמים עד שראיתי שנופל משהו לים. אני מחכה לDVD ועוד לא ראיתי אותו בשום חנות
קישורים
חץ קלוברפילד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט