ויקטוריה הצעירה ביקורת סרט

The Young Victoria Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ויקטוריה הצעירה":
"תענוג אמיתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Young Victoria
משחק אמלי בלנט, פול בטאני, ג'ים ברודבנט, מירנדה ריצרדסון, רופרט פרינד, מרק סטרונג, תומאס קרטצמאן במאי/ת זאן-מרק ואלי  
דרמה
ביקורת סרט לויקטוריה הצעירה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תענוג אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "ויקטוריה הצעירה" יכול היה ליפול בקלות למלכודת דרמת מלמלות משמימה לקשישות שמחפשות תעסוקה באמצע היום בדיזנגוף סנטר. התוצאה לעומת זאת היא שילוב מדויק וחכם בין בימוי מופלא, תסריט שנון ומשחק מעולה שהופכים את היצירה הקולנועית הזו לאחד הסרטים המקסימים שמוקרנים כרגע על מסך הקולנוע. האחראים לתוצאה הם ג'וליאן פלואז התסריטאי זוכה פרס האוסקר לסרט "פארק גוספורד". הבמאי הקנדי הנפלא ז'אן-מרק ואלה שביים את אחד הסרטים האהובים עלי בעשור האחרון - "קרייזי" והמפיק האמריקאי שמוכר יותר כבמאי קולנוע ותיק ומוערך, מרטין סקורסזה."ויקטוריה הצעירה" הוא סיפור אהבה עדין ויפה על שני צעירים שלכודים במוסכמות החברה אבל מחפשים דרך לברוח מהם ולממש את אישיותם העצמאית והמרדנית. במקרה מדובר במלכה ויקטוריה ובןדודה, הנסיך אלברט. ויקטוריה היתה כלואה כול חייה הצעירים בכלוב מזהב - אפילו לעלות ולרדת לבד במדרגות לא אסרו עליה. הנסיך אלברט יועד להפוך למפתה האולטימטיבי של הצעירה העתידה להיות מלכה. השחקנים המופלאים אמלי בלאנט (השטן לובשת פראדה, סאנשיין בע"מ) ורופרט פרנד (גאווה ודעה קדומה) מעולים בתפקידים הראשיים כמלכה הצעירה והנסיך הגרמני. מזמן לא נהניתי כך בסרט קולנוע רומנטי עם שחקנים צעירים.
עוזרים להם צוות שחקנים ותיק הרבה יותר ומוצלח לא פחות: מירנדה ריצ'רדסון מגלמת את אמה הכנועה, פול בטאני הוא ראש הממשלה שהופך ליועצה האישי ואילו ג'ים ברודבנט הוא המלך בכבודו ובעצמו. בתפקיד קטן השחקן הותיק גונב את ההצגה מכול הסובבים אותו. סצנת ההשפלה במהלך ארוחת הערב החגיגית שבה המלך תוקף את אשת אחיו לשעבר היא תענוג בפני עצמו.ג'וליאן פלואז מצליח ליצור תסריט שהוא תקופתי אבל עם זאת אינטימי ונוגע ללב. הוא מתמקד בפרטים הקטנים מהמנהגים של אותה תקופה אבל לא שוכח לעולם את השנינות של הדמויות ואכן לעיתים צורת הקצב המהיר מזכירה יותר מכול את וודי אלן, רק יותר רומנטי ופחות ציני. הבמאי ז'אן-מרק ואלה שסרטו "קרייזי" תיאר את יציאתו מהארון של נער קנדי במונטריאול. תחושת מרד הנעורים שהיתה קיימת בסרטו הראשון קיימת גם בסרט זה. הוא מצליח ליצוק רלוונטיות לתוך הדמויות שרבים מהדור הצעיר הקיים כאן היום היו מעדיפים להתעלם מהם.
אפשר לציין גם את הצילום המרהיב של האגן בוגדנסקי שעושה חשק לראות בשנית את הסרט אבל על מסך גדול ואיכותי הרבה יותר מאשר אולם הקולנוע בדיזנגוף. "ויקטוריה הצעירה" הוא תענוג מהרגע הראשון עד הרגע האחרון. לא מודבר ביצירת מופת בלתי נשכחת אבל בהחלט סרט מבדר, אינטליגנטי, אלגנטי ועשוי נפלא.
ויקטוריה הצעירה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שרוןגיל: 3015/02/2013 19:10:46
9/10אייקון ציון
סרט יפהפה, שעשוי בחכמה, ואינו מתפזר. מתמקד בסיפור אהבה מקסים ולא שגרתי
שם: הדר הדרגיל: 2609/07/2009 22:23:15
4/10אייקון ציון
סרט משעמם, לא מומלץ בכלל הוא ארוך מידי ולא הכי מובן...
שם: יואב גגיל: 3705/07/2009 10:40:38
8/10אייקון ציון
רגע לפני היציאה לפגרת הפסטיבל (השנה גם אני מתכוון להגיע לפסטיבל, ומקווה לראות 4 סרטים), הלכתי לראות את הסרט "ויקטוריה הצעירה". מאוד הופתעתי לטובה. הסרט קליל, הסצנות בו זריזות והשחקנית הראשית משכנעת. סרט מונכיה בריטי לעניין. אמנם, קצת הצטערתי בסוף שלא ראינו יותר ריבים בין ויקטוריה לאלברט, כי זה די מדליק לשמוע בסוף הריב את ויקטוריה אומרת: "אני המלכה, ואתה תצייט לדבריי!!" חח. מומלץ!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט