מייקל ג'קסון – THIS IS IT ביקורת סרט

Michael Jackson THIS IS IT Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מייקל ג'קסון – THIS IS IT":
"רקוויאם לאגדה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Michael Jackson THIS IS IT
משחק מייקל ג'קסון במאי/ת קני אורטגה  
תיעודי
ביקורת סרט למייקל ג'קסון – THIS IS IT מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רקוויאם לאגדה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הגעתי ציניקן אל אולם הקולנוע, מוכן לצחוק בכול רגע נתון על התופעה בשם מייקל ג'קסון. התוצאה היתה הפוכה מכול מה שדמיינתי. הבמאי קני אורטגה שאחראי על סרטי הזוועה של דיסני "היי סקול מיוזיקל" ועל פרקים בסדרת הבנות הפטפטנית "בנות גילמור", תיעד את החזרות למופע הקאמבק הגדול של ג'קסון שתוכנן בלונדון. בעזרת עריכה חכמה שהתמקדה אך ורק בחזרות להופעה והימנעות מוחלטת מכול התעסקות צהובה בתופעה התרבותית והרכילותית, הסרט הופך לסוג של אנדרטה מכובדת, מרשימה ומרגשת לאדם שקודם כול היה גאון מוסיקלי וגם בשנת החמישים לחייו, ואחרי חיים סוערים עדיין לא איבד את כישרונו הייחודי.קצת מוזר לכתוב על סרט שהחשיבות שלו היא לא בעשייה הקולנועית. מדובר בסרט פשוט למהדרין, יש כאן תיעוד עקבי ויסודי של ההכנות והחזרות לסדרת ההופעות שלא התקיימה בסופו של דבר בלונדון. כיצד נבחרו הרקדנים, החזרות על השירים, הסרטים המיוחדים שנוצרו עבור המופע, הפעלולים, וכמובן במרכז כול הבלגן יש גם את מייקל ג'קסון האגדי שמבצע את מיטב הלהיטים שלו מראשית הקריירה שלו בחמישיית ג'קסון האגדית, דרך "בילי ג'ין" ו"מותחן" וכמובן הלהיטים המתקתקים שלו משנות התשעים כמו "שחור ולבן".
כמובן שמייקל ג'קסון עצמו עבר שפע תהפוכות בחייו. אחרי התבוננות בפניו המתוחות נטולות הגיל, קשה למצוא כול קשר בין פני הילד מאותה חמישייה קלאסית לאותו אדם שמרקד ושר על הבמה המזכיר יותר יצור פנטסטי מסרט מדע בדיוני. ההשוואה המטרידה הזו לא מניחה לצופה אבל היא נשכחת כאשר הוא פורץ בשירה וריקוד. ג'קסון מוצג כאדם שקט, צנוע, שפונה אל הבריות בגובהה העיניים ולא מתנהג כמו סטאר מפונק. המטרה של אורטגה היא להציג את ג'קסון כאדם רגיל ככול אחד ולנטרל את הניכור שהוא הצליח ליצור סביבו בעשרים השנים האחרונות. למרות הקושי העצום במשימה, הוא מצליח לעשות זאת. ניתן להגיד שהמוסיקה היא הכוכבת האמיתית שמובילה את הסרט ולא הדמות האניגמטית והבלתי פתורה ששמה מייקל ג'קסון.אז למי מיועד הסרט הזה? דבר ראשון הוא מיועד למעריצים השרופים, כאלה שגדלו על השירים שלו, מי שאוהב סרטי הופעות, וגם לכאלה שהגיעו לראות אותו בפארק הירקון בשנת 1993 והתאכזבו קשות. (כן, הייתי אחד מ-200 אלף המאוכזבים). הסרט הזה הוא בעיקר אנדרטה מכובדת לאדם גדול מהחיים, שהשירים שלו שינו את העולם, שהקליפים שהוא יצר לשיריו היו פורצי דרך, ולמוסיקאי שכבש את הבמות הגדולות בעולם, שליווה את תעשיית המוסיקה במשך 5 עשורים והצעיד במצעדים עשרות להיטים. הסרט הזה הוא שירת ברבור של מוסיקאי גדול, אדם שנוי במחלוקת, רקוויאם מרגש אפילו עד דמעות.
מייקל ג'קסון – THIS IS IT - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמנון אלביגיל: 9914/11/2009 09:26:46
10/10אייקון ציון
מייקל גקסון. מרתק. ראשית: בשל המוקצועיות של מייקל גקסון וכול הצוות סביבו. מושלם, כול תנועה. הקטעים בהם הוא מזהה צליל מוסיקה שאינו לטעמו הם מרתקים. יותר מן המקצוענות, לה בעצם ציפינו כולנו, מפתיעה הדמות עצמה. חלש, חסר בטחון, כול היחסים בינו לבין הסביבה משדרים זהירות שבירה כאילו כול רגע הקסם עלול לפוג, הכוכב אורו יכבה. האם זה מה שהיה ? האם היתה זו מכונת כסף אשר אחרים הפעילו אותה עד תום ? האם זה מה שמתרחש לנגד עינינו עם הילדות של כוכב נולד ? גם מוסיקה, גם מעורר חשיבה, מה עוד נבקש. סרט תיעודי במיטבו. חבל על דאבדין ולא משתכחין.
שם: דנה פגיל: 3512/11/2009 10:28:47
10/10אייקון ציון
סוחף, מקסים ומרגש. הקצב של השירים, היצירתיות האינסופית,שמים כל אומן אחר שבסביבה בכיס הקטן. הייתי בהופעה של מדונה ועכשיו זה נראה כ"כ עלוב לעומת מייקל. ליבי דואב על לכתו, עכשיו אפילו יותר. ממליצה בחום ללכת לראות, הנאה צרופה!
שם: איל סולבגיל: 1811/11/2009 02:08:43
9/10אייקון ציון
באמת סרט טוב! אני אישית לא אחד המעריצים השרופים של מייקל ג'קסון למען האמת אני אפילו לא מעריץ שלו אבל באמת שעשו פה סרט טוב שערוך כמו שצריך ולא מפסיק לעניין באמצע. מאוד פחדתי גם שזה סתם ישעמם אבל באמת שזה עשוי בצורה טובה ובאמת חבל שהמופע הזה לא יצא לפועל זה היה אמור להיות הקאמבק הכי גדול שהיה וכל כך חבל שההשקעה על המופע לא תצא לפועל. סרט חובה לכל מי שאוהב את מייקל ג'קסון וגם מי שלא יהנה ממנו מאוד לדעתי. אני בטוח שהסרט יצא בקרוב בטלוויזיה אז אם אתם לא מוכנים לשלם בקולנוע לראות את זה אני עדיין ממליץ לראות את זה בלי שום קשר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט