קרואלה ביקורת סרט

Cruella Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "קרואלה":
"סרט הלייב-אקשן הטוב ביותר של דיסני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Cruella
משחק אמה סטון, אמה תומפסון, מארק סטרונג במאי/ת קרייג גילספי  
קומדיה
ביקורת סרט לקרואלה מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"נועז ואפל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי עשור מלא בסרטי לייב-אקשן מיותרים להחריד שמנסים לחקות את המקור, דיסני החלו ליצור סרטים על הנבלים מאותם סרטים שינסו לשחזר את ההצלחה של "מליפיסנט". עתה הגיע תורו של "על כלבים וגנבים". זוכרים? הסרט ההוא שנוצר לפני 61 שנים, וזכור כיום בעיקר בזכות העיבוד מחדש בכיכובה של גלן קלוז משנת 1996, מקבל עיבוד שבו אתם מתבקשים לשכוח מהכלבים הדלמטיים האהובים ולנסות ולהבין את דמותה של המרשעת קרואלה דה ויל שרוצה לפשוט את פרוותם ולהכין ממנה מעיל.אני מאוד מעריך את הבמאי קרייג גילספי ובעיקר על סרטו 'אני, טוניה' (הסרט האוטוביוגרפי אודות חייה של טוניה הארדינג), סרט שלא רק היה תפקידה הטוב ביותר של מרגו רובי אלא גם אחד הסרטים הטובים ביותר של אותה שנה. אבל דווקא שפת הקולנוע הייחודית של גילספי, גרמה לי לתהות מדוע 'דיסני' לקחו יוצר עקשן ומסוגנן כל כך. אכן זה היה סיכון, וגילספי התעקש לצלם את הסרט עם שימוש מצומצם מאוד של CGI ויותר מכך - ליצור סרט פוסט-מודרניסטי בו בכל טוב יש רע ובכל רע יש טוב. כיצד הוא מעז? זה ממש לא אופייני לאולפני שסרטם הלפני-אחרון היה CGI מוחלט ("מלך האריות").
"קרואלה" נפתח עם סיפור המקור של הנבלית המדוברת, סיפורה של ילדה חצוית שיער, שאפתנית ונועזת מלידה, ששמה הוא אסטלה. בעוד שהיא עדיין מתבגרת ומנסה למצוא את מקומה בעולם, אסטלה מקבלת הצעה מפתה- לעבוד עם מעצבת האופנה מס' 1 בלונדון (אמה תומפסון הנהדרת). אבל חוש התחרותיות ויצר הנקמה חזק אצל אסטלה וזה גורם לה ליצור מתחרה לבוסית הנאמנה שלה - קרואלה. סיפור קלאסי על התמודדות עם הצד האפל של האדם, בסגנון "דוקטור ג'ייקל ומיסטר הייד" או "נהג מונית", אבל ממש לא סרט דיסני טיפוסי.גילספי שולט בסרט ביד רמה עם אווירה קרירה ומסוגננת מלוות ברשימת השירים המקפיצה והמרהיבה ביותר שראיתי לאחרונה בקולנוע (מי היה מאמין שנזכה לשמוע את "I Wanna Be Your Dog" של הסטוג'ס ועוד שירי פאנק משנות ה-70 בסרט של דיסני?), עיצוב תלבושות שבקלות יכול לקטוף פסלון אוסקר והפתעה אחת אחרונה שהיא הדבר הטוב ביותר בסרט - אמה סטון. זה לא מפתיע שסטון משחקת נהדר, אבל מעולם לא היו שחקן\שחקנית של דיסני שנתנו הופעה ראויה לאוסקר, או לפחות למועמדות, כמו סטון.
זה עדיין לא אומר שהסרט מושלם, לקראת המערכה האחרונה מרגישים את הלחץ ליצור סרט לפי הפורמט של דיסני עם קרב סופי אפי גדול מידות והיגיון קטן יותר. עדיין הסרט ריתק אותי לכיסא, מה שגילספי עשה עם דמותה האייקונית של קרואלה מזכיר מעט את מה שעשה כריסטופר נולאן עם באטמן בטרילוגיית "האביר האפל" או את מה שעשה טוד פיליפס עם "ג'וקר" - שני סרטים שהגדירו מחדש את ז'אנר סרטי הקומיקס.האם זה אומר שדיסני מתחילים לשנות גישה? האם זה אומר שנפתחה כאן דלת עבור יוצרים עצמאיים יותר שייקחו את הדמויות האייקוניות של דיסני ויעניקו להן פרשנויות נועזות, אפלות וחדשניות יותר? בסופו של דבר הכול תלוי בהצלחת הסרט ובכמה מזומנים הוא יכניס לתאגיד הכלכלי מהגדולים והחזקים בעולם.
קרואלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הר כספיגיל: 6524/08/2021 22:20:02
10/10אייקון ציון
סרט מדהים בימוי מצוין אין רגע דל
שם: עידןגיל: 1302/07/2021 22:54:27
8/10אייקון ציון
סרט מעולה ומעניין מאוד אבל עד החלק שאסטלה הפכה לקרואלה זה היה מעט משעמם וזה לקח טיפה יותר מידי זמן. מהחלק שזה קורה הסרט מעולה. הבעיה הכי גדולה היא השני חברים של קרואלה שתמיד מספרים בדיחות ילדותיות באמצע סצינות לא קשורות ולפעמים אפילו עצובות וזה קצת מוריד
שם: המבקר הראשיגיל: 1101/07/2021 07:47:02
9/10אייקון ציון
סרט הלייב אקשן הטוב של השנה! משחק מעולה, מוזיקה מדויקת, פשוט סרט כיפי אבל גם מרגש. הסרט באמת היה ארוך, אבל בסופו של דבר לא השתעממתי רגע אחד. ממליץ!!! הבעיה היחידה בסרט היא שאני לא יודע בדיוק מה קהל היעד שלו. כי הוא לא מתאים לילדים, יש בו פסיכוזה ונהיגה פרועה ועוד כל מיני אלמנטים אבל יש בו משהו שהופך אותו לסרט משפחתי. בכל מקרה זה סרט מושלם לנערים, והוא לא רק לבנות. בקיצור מומלץץץץץץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט