לוקה ביקורת סרט

Luca Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לוקה":
"מתאים יותר לילדים מאשר לצפייה משפחתית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Luca
דיבוב ג'ייקוב טרמבלי, ג'ק דילן גרייזר, מאיה רודולף במאי/ת אנריקו קסרוסה  
אנימציה
ביקורת סרט ללוקה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקסים לילדים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע49.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די43.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם אתם עדיין חוששים לטוס לחופשה באיטליה כי וירוס הקורונה עדיין פעיל בארץ המגף, תוכלו לבלות 95 דקות מול "לוקה", הסרט החביב החדש מבית פיקסאר-דיסני. את הסרט ביים אנריקו קאסארוסה (שהיה מועמד לאוסקר על סרטו הקצר "La Luna") והשתתפו בכתיבתו הבמאי ושלושה אנשים נוספים, ביניהם התסריטאי של "נשמה" והתסריטאי של "אני וארל וזאת שעומדת למות". ואכן, יש תחושה של חוסר ייחוד והרגשה שהיינו כבר בסרט הזה בעבר. העובדה שהסרט פונה לקהל צעיר מאוד ופחות להורים גם לא תורמת רבות ועדיין הסרט מצליח להקסים גם צופים בוגרים וציניקנים.עלילת הסרט מתרחשת בכפר איטלקי פסטורלי, שנשען במראהו על כפרים איטלקים צבעונים בסרטים הוליוודיים ישנים, במה שנראה ומרגיש כמו סוף שנות החמישים או תחילת שנות השישים. העלילה עוקבת אחרי שני מתבגרים שהם במקרה גם מפלצות ים המתגוררים בים התיכון. לוקה ואלברטו מוצאים את עצמם מחוץ למים (ממש כמו בת הים הקטנה) ומשתלבים כבני אנוש צעירים בכפר.
הם יזכו לחוויה קיצית בלתי נשכחת עם המון פסטות, רכיבה על אופניים, גלידות צבעוניות והשתתפות בתחרות שבה יאבקו נגד נער מתבגר מפונק ומרושע. הם גם יזכו לחברה חדשה ודמות אב מפתיעה. מאחר ואין להם צל של מושג איך בני אנוש אמיתיים מתנהגים, חוויית ההשתלבות שלהם תהיה משעשעת ועמוסת רגעי סלפסטיק שישעשעו את הזאטוטים.מה שמעניין הוא המסר או יותר נכון הרעיון שעומד מאחורי הסרט. לוקה ואלברטו גיבורי הסרט מרגישים שונים. מחוץ למים הם נראים בני אנוש, אבל בכל מגע עם מים הם חוזרים לצורתם המקורית. הם מרגישים אנושיים אבל פיזית הם לא. הם שואפים באופן כמעט נואש להיות חלק מבני הכפר, אך חוששים שהתושבים יגלו את האמת ועוד יותר חוששים מההשלכות שעלולות להיות אלימות. להזכיר לכולם שעכשיו חודש יוני, חודש הגאווה ולכן כאשר בוחנים את המסר החברתי והרעיונות השונים שעומדים מאחורי הסרט, אין ספק שהמסר על קבלת האחר והשונה מקבל ממד אקטואלי נוסף.
האנימציה של "לוקה" משדרת חום, תמימות ופשטות. הכפר האיטלקי וסביבתו קסומים. הרגעים המרהיבים של עושר ויזואלי מגיעים דווקא בסיטואציות סוריאליסטיות בחלומות של לוקה ואלברטו. כל זה לא מספיק כדי להפוך את "לוקה" לסרט משמעותי ברזומה העשיר של פיקסאר-דיסני. עם סרטים כמו "צעצוע של סיפור", "למעלה", "נשמה", "רטטוי" ו"הקול בראש" הסרט הנוכחי היה זקוק לתסריט הרבה יותר מורכב, חכם, שנון ונוקב. חבל שלא עבדו יותר זמן על התסריט והשקיעו בו מחשבה רצינית יותר.המדבבים ג'ייקוב טרמבלי (לוקה) וג'ק דילן גרייזר (אלברטו), שניהם שחקנים צעירים אבל עם רקורד עשיר, עושים עבודה טובה. גונבת את ההצגה מאיה רודולף כאמא של לוקה. השחקנית הנפלאה הזו היא מדובבת בחסד עליון. לסרט "לוקה" יש מסר חשוב, יש בו רגעים של קסם בשפע וכמו בכל סרט אנימציה של פיקסאר יש בו דמויות משנה שגונבות את ההצגה. בסרט זה יש חתול ממזרי, הדוד של לוקה שהוא יצור שקוף ומוזר השוכן במעמקי הים וסבתא אחת מגניבה במיוחד. "לוקה" הוא סרט חביב, אבל חותם הוא לא משאיר אחרי הצפייה והוא בהחלט אחד הזניחים בפילמוגרפיה העשירה של האולפן.
לוקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: EPגיל: 1616/11/2021 12:32:20
9/10אייקון ציון
אני כותב קצת באיחור אבל שיהיה. זה סרט נהדר, ואני מאוד מקווה שהוא יחזיר את הקריירה של טרמבלי למסלול. הכישרון הטהור הזה תקוע כבר שנים בתור "הילד מחדר" או "הילד מפלא" ובשנים האחרונות זה נראה שהוא מחפש כיוונים חדשים, ואני ממש מקווה שהסרט יזכיר לעולם במי מדובר.
שם: dtגיל: 6004/07/2021 20:18:39
8/10אייקון ציון
סרט אנימציה חמוד עם הרבה מסרים. עוסק בחברות, קבלת השונה, ביכולת להעז ולא לעשות תמיד את מה שמצפים ממך ומעודד ללמוד ולדעת. כל זה על רקע נופי איטליה ושיריה.
שם: המבקר הראשיגיל: 1125/06/2021 22:51:24
8/10אייקון ציון
סרט מקסים בסך הכל, קצת ילדותי אבל זה כל הכיף בו. הוא סרט שילדים אוהבים, הוא מלא בהרפתקאות ובהרבה חוויות. יש בו מוסר השכל יפה והוא לדעתי עוד הצלחה של פיקסאר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט