פוסי/ורדון: ביקורת פרק הפתיחה

Fosse Verdon Series Review

תמונת כתבמישל צ'יקו על "פוסי/ורדון: ביקורת פרק הפתיחה":
"סיפור מרתק, שלא תמיד עונה על הציפיות אבל יגרום לכם לרצות עוד"
פוסטר Fosse Verdon
משחק מישל ויליאמס  סם רוקוול  מרגרט קואלי  נורברט לאו בטס  איה קאש  
דרמה
ביקורת סדרה לפוסי/ורדון: ביקורת פרק הפתיחה מאת מישל צ'יקו | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מהנה ומסקרן"
דירוג הגולשים
0/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
47 שנים אחרי שסאלי בולז הזמינה אותנו הצופים לצאת מחדרינו החשוך ולבוא לראות אותה רוקדת בקברט- הסדרה החדשה "פוסי/ורדון" מספרת את סיפורם של הצמד המוכשר בוב פוסי וגוון וורדון, ומזמינה אותנו להציץ לחיים שמאחורי מחזות הזמר האפלים היחודיים שהיוו עידן חדש בקולנוע המוזיקלי ההוליוודי. קשה להיות אובייקטיבים כשמדובר בסדרה על בוב פוסי, אחד הבמאים המשפיעים ביותר בנוף הקולנוע המוזיקלי החדשני והמודרני, שהיה אחראי למיוזיקל'ס רבים אשר צברו עם השנים קהל מעריצים רחב ומעמד כסרטי קאלט בהם בין היתר, "צ'ריטי המתוקה", "כל הג'אז הזה", "80 כוכבים" והסרט זוכה 8 האוסקרים - "קברט".
הסדרה, המתחילה בספירה לאחור שקובעת כי אנו נמצאים בציר הזמן כ-19 שנים לפני אירוע משמעותי (הנותר בגדר תעלומה) בחייו של פוסי (סם רוקוול, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי") ומלווים אותו בתהליך אותו הוא עובר כיוצר מהפקתו הראשונה כבמאי ב"צ'ריטי המתוקה" (וכישלונו במילוי תפקיד זה אל מול זוגתו המהוללת), ונסיונו להגשים את חזונו במה שהוא מייעד שתהיה ליצירת המופת המקורית והחדשנית הבאה בקולנוע ההוליוודי- "קברט". בתור חובבת ז'אנר הקולנוע המוזיקלי, אפשר היה לומר שהסדרה מבחינה רעיונית כבשה אותי. נראה שהתמה המרכזית, לפחות בפרק הראשון, היא להראות עד כמה התפיסה הרואה בקולנוע של בוב פוסי ובו עצמו - כראוותני וזוהר - מוטעית. ניסיון זה מתבטא הן בדמותו של פוסי ובדמויות הסובבות אותו המעידות עליו כיומרני ונתון לכישלון והן מבחינה אסתטית. מצד אחד הנסיון לשחזר את הקצביות והפרפורמנסים המזוהים עם הקולנוע של פוסי, והנסיון להציג דמויות מוכרות ואייקוניות מהסרטים שיצר- יוצרים שילוב שגורע מהאווירה הכללית ומעניק תחושה של "המקור היה טוב יותר".
מצד שני - יש בסדרה רגעי קסם שמצליחים לשחזר את האווירה המיוחדת של הסגנון האמנותי המזוהה עם פוסי. חובבי הז'אנר המוזיקלי ההוליוודי לאורך שנותיו, יהנו מאוד משלל הרפרנסים המשולבים בשיח בין הדמויות, ומהאמנים האגדתיים של עולם הקולנוע המוזיקלי. אין ספק שהסדרה מציעה סיפור מעניין המעלה את אחד האנשים היותר כישרוניים, שערורייתיים ונועזים ביצירה הקולנועית - על המסך. זוהי הצצה מסקרנת לעולמו הפרטי וחייו האישיים של פוסי מול עצמו ומול זוגתו, השחקנית והרקדנית גוון ורדון, המגולמת על ידי השחקנית מישל וויליאמס (הבולטת ביכולות המשחק שלה), אשר מעלה היא בעצמה נקודות הנוגעות למעמדה ולכוחה של האישה באותה התקופה.
פוסי/ורדון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט