חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2020: הסרטים הגרועים של השנה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי שבחרנו את הסרטים הטובים של 2020, הגיע הזמן להיזכר בסרטים שלא יעפילו לשום משאל מבקרים - הסרטים האיומים, באמת שגרמו לנו להצטער שבזבזנו עליהם את זמננו. יבגני גרינברג נזכר בכמה מהסרטים הגרועים של השנה, בהם סרטי נטפליקס כמו "365 ימים", "הפשע האחרון" ו"הדבר האחרון שהוא רצה" וסרטים שעוד הספיקו להגיע למסכי הקולנוע כמו "קאטס" ו"בלאדשוט"
365 ימים

לגמרי אפשר להאשים את הקורונה בכך שהסרט הזה היה חלק מחיינו. אם בתי הקולנוע היו פתוחים, נטפליקס בחיים לא היו רוכשים סרט ארוטי פולני ואנחנו לא היינו מזנקים עליו ברעב כזה. גרסה קולנועית לסדרת ספרים שנכתבה במחווה ל-"50 גוונים של אפור" – למה היינו צריכים את זה? העלילה הפרובוקטיבית כבר הרגיזה לא מעט נשים ברחבי העולם, למרות שנכתבה על ידי אישה ועבור קהל נשי.

אשת עסקים פולניה בחופשה בסיציליה נחטפת על ידי מאפיונר איטלקי שחושק בה ומקבלת ממנו בשיא הנדיבות 365 ימים כדי להתאהב בו. אמנם על אדמת איטליה הכל מרגיש רומנטי יותר, אבל חטיפה והטרדה מינית קצת פחות. האיכות הכללית של הסרט בכל ההיבטים הקולנועיים – תסריט, הגיון עלילתי, עריכה, משחק – היא ברמה הירודה ביותר. אפילו הסצנות האירוטיות הנועזות, (כאן יש לציין את המעלות היחידות של השחקנים הראשיים – המבנה הגופני שלהם) מעוררות יותר גיחוך מעניין. צילומי החלק השני מתחילים בקרוב. לא נחכה בקוצר רוח.



קאטס

אמנם הוא הגיע אלינו בשבוע האחרון של 2019, כאילו כמעין הכנה לשנת 2020 הנוראית, אבל מאחר שלא הספיק לעשות את דרכו לרשימה של השנה שעברה אי אפשר שלא לציין אותו. מאז שחרור הטריילר הראשון נשמעו ביקורות על ה-CGI הנוראי של החתולים הכאילו אנושיים, הגודל הלא פרופורציונלי שלהם שמשתנה מדי סצנה ואפילו כף יד אנושית של ג'ודי דנץ שצצה לה באחת הסצנות. אולפני 'יוניברסל' הוציאו גרסה עם "אפקטים משופרים" אבל זה לא היה מספיק כדי להציל את הסרט נטול העלילה הזה, שאולי נראה סביר כמחזמר בברודווי, אבל פשוט לא צלח את המעבר לקולנוע.

"קאטס" הוא מהכישלונות הגדולים של שנות ה-2000 עם הפסדים שנאמדים בקרוב ל-100 מיליון דולר, ציון גולשים נוראי של 2.8 באתר IMDB (מקום 25 בסרטים הגרועים בכל הזמנים), זכייה בשישה פרסי ראזי כולל לסרט הגרוע ביותר, הבמאי והתסריט. קונצנזוס המבקרים באתר 'Rotten Tomatoes' מסכם את הסרט במשפט אחד: "טעות מלאת טפרים שתגרום למרבית הצופים להתחנן שישימו קץ לייסוריהם".

בלאדשוט

מהסרטים האחרונים שיצאו לבתי הקולנוע בישראל לפני סגירתם, ואי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בפרויקט של וין דיזל. תמיד אמרתי שהבחור יצליח בסוף במשימתו להרוג את הקולנוע והנה, הוא מעולם לא היה קרוב יותר לכך. חברת הקומיקס 'וליאנט' ניסתה להשיק באמצעות "בלאדשוט" יקום קולנועי חדש של גיבורי על. הסרט לקח סיפור מורכב יחסית והרס אותו עם תסריט נוראי, אקשן משעמם ושחקן ראשי נטול כריזמה לצד ליהוקים עייפים נוספים. התוצאה נראית יותר כמו פרק גרוע במיוחד מהיקום הטלויזיוני של די.סי. ולא כמו התחלה של משהו חדש. לאור כשלון הסרט, מעבר הזכויות לחברת הפקה אחרת והמצב הכללי של הקולנוע, קשה לראות את היקום הזה ממשיך אפילו לסרט אחד נוסף.



הדבר האחרון שהוא רצה

התלונות הנפוצות כלפי סרטים גרועים מדברות על מחסור באלמנטים מסוימים, כמו עלילה דלילה או דיאלוגים לא חכמים מספיק. "הדבר האחרון שהוא רצה" סובל מבעיה הפוכה – עודף אלמנטים. הוא גרוע למרות שיש בו את כל המרכיבים הנדרשים לנוסחה של סרט טוב – עלילה מורכבת, כתיבה טובה, צילום מרשים, שחקנים טובים ואפילו רוח פוליטית.

הבעיה היא בכמויות. טונות של דיאלוגים מנופחים ומפנים עלילתיים נשפכים על הצופה ההמום. העריכה קצוצה לחתיכות קטנות ומזגזגת בלי הפסקה ממקום למקום. העלילה דוחפת קדימה בכל הכוח, גם כשכבר לא נשאר מי שמצליח לעקוב. אי אפשר אפילו להיאחז בצוות השחקנים שמורכב מאן הת'אווי תזזיתית, וילם דפו אקסצנטרי ובן אפלק רדום. הסרט בשום שלב לא מתחבר למקשה אחת, לא בין האלמנטים המרכיבים אותו ולא בין חלקיו השונים. הדבר האחרון שרציתי היה להמשיך לצפות בו.

הפשע האחרון

המפגן המושלם של כל מה שהופך סרט לגרוע, בהפקת נטפליקס. ככה כנראה היה נראה סרט אקשן בבימויו של טומי ויזו ("החדר"). רצף מרשים באורך שעתיים וחצי של סצינות נוראיות שבהן העלילה לא קיימת, התנהגות והצבת הדמויות לא רציונלית, דיאלוגים מגוחכים ומשחק מוגזם – כל זה בקנה מידה גרנדיוזי שרק 2020 יכולה לספק. לא סתם הסרט מתהדר בציון של 0% ביקורות חיוביות באתר 'Rotten Tomatoes'.

דווקא הרעיון השאוב, איך לא, מחוברת קומיקס הוא לא רע בכלל. בעתיד הדיסטופי הלא רחוק בארה"ב, רמת הפשיעה מגיעה לשיאים חדשים, עד שהממשל מפתח טכנולוגיה חדשה של שידור אות המשפיע על מוחם של האזרחים ומונע מהם לפשוע. הרעיון מעורר דילמות מוסריות קשות, אבל הסרט מנפנף אותן ובוחר להתמקד בפושע אצילי בעל הבעת פנים אחת בשם בריק (אדגר רמירז) שחובר לבן של משפחת פשע (מייקל פיט בהופעה מוגזמת) וארוסתו שלבי (אנה ברוסטר), במטרה להספיק לבצע שוד בנק אחרון בכל הזמנים לפני שהאות מופעל. אפשר לטעון ש"פשע אחרון" הוא קורבן של תזמון, מאחר ושוחרר לנטפליקס בעיצומן של ההפגנות בארה"ב נגד אלימות משטרתית, שמוצגת בו בהרחבה. אבל יהיה זה טפשי לחשוב שלסרט באיכות כזאת יש זכות קיום בנקודת זמן אחרת עלי אדמות.



לפרויקט סיכום השנה - מקומות 11-20 >> לחצו כאן, למקומות 6-10 >> לחצו כאן , למקומות 1-5>> לחצו כאן

עכשיו תורכם לבחור ולהצביע – מה מבין סרטי השנה של אתר סרט הוא סרט השנה שלכם?

מה סרט השנה שלכם לשנת 2020? 1917 נשים קטנות ג'וג'ו ראביט ג'ודי מעבר לקשת יהלום לא מלוטש הג'נטלמנים אף פעם לעיתים רחוקות לפעמים תמיד
שלח/י
יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט