רייצ'ל וויס, הכוכבת שנכון לכתיבת שורות אלו "המומיה" ככל הנראה יהיה הסרט שייזכר כזה שהביא אותה אל קדמת שורות הקהל, ניסתה מאז לשחזר את ההצלחה הקופתית, אבל לא ממש הצליחה. עם סרטים כמו "הנוכלים בלום", "אראגון, "אגורה" ועכשיו "זהות גנובה", השחקנית היהודיה הראויה להערכה, שאפילו זכתה באוסקר על תפקידה ב"הגנן המסור" מתקשה לשחזר את ימי תהילתה. האם זהו רמז כי הגיע הזמן לסרטים קטנים ועצמאיים?
[*]
הסיפור החל אי שם בשנת 1999, כאשר לאחר מספר סרטים ארוכים בהשתתפותה ותכניות טלויזיה, לוהקה לצד ברנדון פרייז'ר בסרט עתיר האפקטים שהפך לשובר קופות - "המומיה". וויס, שנחשבה לפמיניסטית רדיקלית בימי התיכון, התאימה לגילומה של אייבי העוקצנית כמו כפפה ליד וההצלחה הייתה גדולה. וויס הספיקה בין לבין לעשות עוד כמה כותרים, אך לוהקה מיד לסרט ההמשך – האם זוהי הטעות שהרבה שחקנים היום מעדיפים לא לעשות? את פרייז'ר היה קשה מאז לראות בהרבה סרטים שלא כללו את ה'לוני טונס', אבל לוויס היה משהו מיוחד, שונה. משהו בפנים, בשפתיים הבולטות, שיצר כימיה טובה עם המצלמה.
[*]
הוליווד לא נשארה עיוורת לכך והחליטה לטפח אותה. בתחילה לצד יו גרנט בסרטים כמו "רווק פלוס ילד", "משחק המושבעים" ולאחר מכן לצד רייף פיינס, (ששיחקה לצידו גם ב"סאנשיין") ב"הגנן המסור", עליו זכתה בפרס האוסקר עבור תפקיד המשנה הטוב ביותר. נראה שדרכה של וויס נפתחה לאתגרים חדשים. באותה תקופה שיחקה בסרטו השאפתני של הבמאי העצמאי הנחשב ביותר בימים אלו, דארן אהרונופסקי ("רקוויאם לחלום") "המעיין", בו נתנה את אחת ההופעות המהפנטות ביותר שלה. הקשר ביניהם הלך והתהדק עד שלא עבר זמן רב והם נישאו. במה שנראה כשיא הקריירה הקולנועית שלה, וויס עברה לגור עם אהרונופסקי בניו יורק והשניים הביאו ילד לעולם. אך לאחר 8 שנים ביחד, החליטו להיפרד.[*]
מאז וייס הופיעה בסרטים שהקהל לא ממש הצליח לאהוב: "אראגון" ו"הנוכלים בלום" היו די אכזבה לקהל, שבסופו של דבר כבר קשר אותה בעל כורחה לסרטי "המומיה", בעוד אהרונופסקי דווקא צמח למחוזות מרכזיים יותר עם סרטו "ברבור שחור" וזכייתה המתוקשרת של נטלי פורטמן באוסקר בתפקיד הראשי. אבל האם לוויס באמת אין מה לחדש? סרטים כמו "המעיין" ו"הגנן המסור" מראים שיש לה עדיין אבק שריפה בקנה וחוץ מלהיות יפה – האקדמיה הוכיחה גם כי היא שייכת לליגה של הגדולים.
[*]
אז מה באמת קרה? "זהות גנובה" שיצא החודש לא הצליח להתרומם ואיים לסגור את הגולל על וויס. השאלה עכשיו היא לאן היא מכוונת – אם לתו תקן של איכות – שזה כנראה מה שיוצרי "זהות גנובה" ניסו לעשות עם ליהוקו השונה של ג'רמי רנר לצד אדוארד נורטון – נראה שהנוסחה הנוכחית פחות עובדת. וויס, שלאחרונה נישאה לדניאל קרייג (הלא הוא ג'יימס בונד החדש) צריכה לעמוד בפני אתגר לא פשוט והוא לעשות את הבחירות הנכונות ובמקצוע הזה - זהו סוד ההצלחה. נקווה רק שזה לא יהיה מאוחר מדי.