הבמאי האוונגרדי דויד לברן הגיע עם המוסיקאי יובל רון להציג את סרטן הייחודי, "פרוטאוס" שנחשף לקהל הרחב בפסטיבל סאנדנס האחרון. עם במאה ה-20 עסקנו בכיבוש גלקסיות רחוקות, במהלך המאה ה-19 מדענים חקרו את מעמקי האוקיאנוס, כיבוש מדעי, אחת הדמויות הבולטות בכיבוש זה, היה הביולוג והצייר, ארנסט הקל, מי שידע לאחד אמנות עם מדע, חומר עם רוח, תיעד את עולמם המופלא של אורגניזמים תת-מימיים וחד תאיים, הוא גילה מעל 4000 סוגים ותת סוגים. הוא שרטט אותם על שלל צורותיהם הגיאומטריות.דויד לברן, הגיע לעיסוקו הנוכחי מן הפילוסופיה והאנתרופולוגיה. לא פחות מעשרים שנה הוא התמסר לעבודה על "פרוטאוס", סרט מעורר דמיון הקרוי ע"ש אל הים היווני. בסרט ייחודי עמוס באינפורמציה, שימוש ייחודי באנימציה גרפית ייחודית, צילומים, ומוסיקה מקורית סוחפת של יובל רון.
הבמאי סיפר שהנושא היה מרתק אבל עוד יותר משך אותו לעשות את הסרט בגלל הציורים של הקל. לברן כבר צילם סרט בשם "טנקה" על האל הפיליפיני, כל הסרט היה מבוסס על ציורים של אותו האל. הציורים של הקל כבר קיימים הוא רק יצק לתוכם חיים.
"התחלתי להתעניין בעולמו של הקל, בגלל הכתבים מהמסעות של באונייה "צלנג'ר". אדם שנקרע בין אמנות למדע. עוד לא נתקלתי בסיפור שכזה. זה סרט לא רגיל כי הוא משלב מדע ואומנות. קול, אימג' ומוסיקה הולכים יחדיו בסרט הזה". אמר הבמאי.
המוסיקה היא אחד הדברים החשובים ביותר בסרט. הוא פנה לארבעה מוסיקאים, נתן להם את שלושת הדקות הראשונות של הסרט כדי לבדוק מה הם יעשו. הוא לא התחבר ליצירות שלהם ולבסוף בחר את יובל רון שלא היה אחד מהמוסיקאים שפנה אליהם מלכתחילה.
יובל רון מספר שהאנימציה היתה קיימת, התייחסתי אל הציורים כאל רקדנים, הייתי צריך לשנות את המוסיקה בהתאם לציורים, זו עבודה קשה מבדרך כלל.