חדשות קולנוע וסרטים

התנגשות תרבויות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה
התסריטאי פול האגיס זכה לתהילת עולם כאשר היה מועמד השנה לפרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר על סרטו המעולה של קלינט איסטווד, "מיליו דולר בייבי". בשבועות האחרונים מציג בהצלחה בבתי הקולנוע בארה"ב סרטו הראשון כבמאי, "Crash". הסרט נשען על אנסמבל גדול ומרשים של שחקנים ביניהם: דון צ'ידל, ברנדון פרייזר, מאט דילון, ריאן פיליפה, ת'נדי ניוטון וסנדרה בולוק בתפקיד לא אופייני.

פול האגיס מתגלה לא רק כתסריטאי מעולה שיודע בדיוק מתי לעצור סצנה אלא גם כבמאי מאופק שמצליח לקחת נושא טעון וכבד כמו גזענות ועדתיות בארה"ב, נושא ששום סרט השייך לזרם המרכזי לא התעסק בו ברצינות, וליצור את אחד הסרטים היותר בוטים ורציניים שנעשו על הנושא הנ"ל.

קבוצה של אנשים ברחובות לוס אנג'לס, כולם בעלי דעות קדומות, חלקם אפילו מודעים לכך שהם גזעניים, אחרים בטוחים שהם ליברליים ופתוחים אבל בתוך תוכם צבע עור שונה גורם ללב שלהם להצטמק. האגיס בעזרת תסריט מפותל המשלב מספר סיפורים במקביל מצליח להפתיע ולרגש וזאת למרות שמדובר בסרט השייך לזרם המרכזי.

דון צ'ידל שהיה מועמד השנה לאוסקר על הסרט המשובח "מלון רואנדה" (בושה וחרפה ששום מפיץ לא מביא אותו להקרנות מסחריות בארץ), מגלם בלש במחלק רצח המנסה לפתור תעלומה שבה נורה למוות שוטר אפרו-אמריקאי על ידי שוטר לבן. במקביל הוא מנהל מערכת יחסים רומנטית עם שותפתו ההיספאנית ומתנכר לאמו הנרקומנית ואחיו הצעיר שעוסק בשדידת אנשים לבנים.ברנדון פרייזר וסנדרה בולוק מגלמים את התובע המחוזי ואשתו שחוויית השוד שהם עוברים מעוררת אצל בולוק את השד העדתי והיא משחררת את זעמה על כל היספאני או אפרו אמריקאי שחולף בדרכה. פרייזר לעומת זאת מבקש מהבלש שיפליל את השוטר הלבן שירה בשוטר השחור (למרות שהוא ככול הנראה עסק בסחר בסמים), וזאת כדי לזכות בקולם של המצביעים האפרו-אמריקאים.

שוטר לבן וגזען מטריד זוג אפרו-אמריקאים עמידים ומזכיר להם שלמרות שהם אנשי טלוויזיה בעלי ממון עור גופם עדיין שחום. אותו שוטר לבן מתמודד עם אביו החולני ושותף צעיר שמעדיף להתרחק ממנו. עוד דמויות של מהגרים בעלי רקעים שונים משתלבים בתוך העולם האפל והלא כל כך נעים של ההתנגשות התרבותית הזו.

פול האגיס אורג את הסיפורים בקפידה ויוצר דרמה מרתקת עם רגעים מרגשים ומותחים. הקהל באולם הגיב בצורה קשה לאין ספור הקללות הגזעניות שהדמויות מנפיקות בצרורות. הדמות שהכי זעזעה היתה דווקא סנדרה בולוק החסודה שמצליחה להשתחרר מדמותה החיוורת ככוכבנית הוליוודית ולרגש. הסרט המורכב מסיטואציות קיצוניות לרוב ורגעי שיא מפתיעים הופכים את סרט הבכורה של פול האגיס ליצירה שלמה שלמרות הסוף המרוכך שלה היא בהחלט שווה צפייה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון החדשות
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לבחור שנה וחודש וללחוץ על כפתור החיפוש)
   
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Flow1עם הזרםציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.9
Moana 22מואנה 2ציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.3
The Ring 20243הטבעתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 2.4
Riviera Revenge4מכתבי אהבה מהריביירהציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
La Chambre des merveilles5חדר הפלאותציון גולשים10 / 8.8ציון מבקרים5 / 3.5
Elioאליאו Mickey 17מיקי 17 The Amateurהחובבן Dropדייט קטלני
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט