חדשות קולנוע וסרטים

היו זמנים בהוליווד: דירוג סרטיו של טרנטינו - מקומות 1-4

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד צאת סרטו התשיעי של אחד מגדולי ואהובי הבמאים ההוליוודיים, קוונטין טרנטינו, הכתבת מישל צ'יקו מדרגת את סרטיו מהפחות מוצלח לטוב ביותר • חלק שני של הכתבה
מקום 4: להרוג את ביל חלק 1+ חלק 2 (2003- 2004)

זוכרים את הפיילוט שתיארה דמותה של מיה וואלאס בפני וינסנט וגה בזמן ששתו מילקשייק (ב-5 דולר) ב"ג'ק ראביט סלים" בסרט "ספרות זולה"? אותו סיפור קצרצר על חבורה של חמש רוצחות שכירות קטלניות בעלי מומחיות נשק יחודיות להן, היווה את המקור וההשראה להתפתחות הסרט "להרוג את ביל" שלמרות שחולק ל-2 חלקים, שיצאו בשנים שונות - הוכרז על ידי טרנטינו כי הם מהווים סרט אחד.

הסרט מתאר את מסע הנקמה שעוברת דמותה של ביאטריס קידו (אומה ת'ורמן) אחר חבורת הרוצחים השכירים המיומנים תחת הנהגתו של ביל, אשר ניסו להתנקש בחייה ביום חתונתה. הסרט מציג בצורה לא לינארית את השלבים השונים במסעה של קידו הנאלצת להלחם נגד כל אחד מאותם אנשים עד שתתמודד מול דמותו של ביל. הסרט משלב בתוכו רפרנסים לסרטי קונג- פו כמו "משחק המוות" עם ברוס לי (שממנו נלקחה גם ההשראה לחליפה הצהובה והאייקונית של קידו), ליהוקו של השחקן דייויד קאראדין לתפקידו של ביל (כוכב סדרת הטלויזיה "קונג-פו"- סדרת אקשן הרפתקאות), קטעי אנימה, מעברים בין שימוש בצבע ושחור לבן ועוד המון בחירות סגנוניות מגוונות אחרות.



מקום 3: כלבי אשמורת (1992)

סרטו הראשון באורך מלא של טרנטינו "כלבי אשמורת" הוא סרט שוד שמראה את כל ההתרחשויות האפשריות שלפני השוד ושל אחרי השוד- מבלי להראות את השוד עצמו. הסרט, שנפתח בשיחה של כמעט שבע דקות של ניתוח שירה הפופולארי של מדונה "Like a Virgin", מציג את הידרדרות השוד שתוכנן על ידי 8 פושעים, ופלאשבקים של האירועים שהובילו אותם לנקודה זו המוצגים בצורה השנונה וההומוריסטית שהפכה עם השנים למזוהה עם יצירותיו של טרנטינו.

הסרט, שתוכנן להיות במימדים מזעריים ובתקציב של 30,000 דולר שיצולם במצלמת 16 מ"מ בשחור לבן, הפך לסרט שונה לחלוטין כאשר אשתו של המורה למשחק של לורנס בנדר (שהיה שותף לכתיבת התסריט) הציגה את התסריט לשחקן הארווי קייטל. קייטל, התלהב מהסיפור עד כדי כך, שהסכים לגייס עבור הסרט סכום של למעלה ממיליון וחצי דולר ואף להשתתף בו בעצמו. הסרט ביסס דימויים קולנועיים רבים כמו- ההליכה האיטית והמתואמת בחליפות ומשקפי שמש של הדמויות, התיאור הצבעוני של הדמויות וסצנת ריקוד אלימה במיוחד. כל אלה הפכו אותו לאחד מסרטי הקאלט הבולטים והמשמעותיים ביותר בקריירה הקולנועית של טרנטינו.

מקום 2: ממזרים חסרי כבוד (2009)

הגרסה של קוונטין טרנטינו המנותקת מהאמת ההיסטורית להתנהלותה של מלחמת העולם ה-2. הסרט משלב מספר קווי עלילה שכל אחד מהם בעל חלק נפרד המשתלב באופן מקרי לתהליך שהביא להפלתה של המפלגה הנאצית מהשלטון ולמותו של היטלר. בדומה לסרטיו הקודמים של טרנטינו, גם סרט זה מחולק לפרקים שונים המציגים במקביל את ההתפתחויות העלילתיות של קווי העלילה השונים המשתלבים בצורה מופלאה זה בזה.

סרטו השישי של טרנטינו, עמד בפני מכשולים רבים והיווה אחד מהפרויקטים היותר ארוכים שעליהם עבד כאשר תהליך כתיבת התסריט נמשך מעל לעשור, ונחשב בעיניו כיצירה הקולנועית הגדולה ביותר שאותה כתב. בראיונות מספר טרנטינו כי כמעט ופסל את הפרוייקט כאשר התקשה למצוא שחקן כריזמטי מספיק לגלם את תפקידו של קצין ה-אס. אס – האנס לנדה (במיוחד כאשר קבע שעל השחקן להיות דובר אנגלית, גרמנית וצרפתית שוטפת). כאשר נכנס השחקן כריסטוף וולץ- שעד לתפקיד זה היה מזוהה בעיקר בעבודות משחק בתיאטרון- ידע טרנטינו כי מצא את השחקן המושלם לגלם את התפקיד שהוגדר כדמות המאתגרת ביותר בסרט שמצליח להפחיד ולהצחיק בטבעיות רבה.

קושי נוסף אותו מתאר טרנטינו בראיונותיו הוא הסוגייה לגבי סופו של היטלר. לאחר שפסל רעיונות רבים שראה בסרטים קודמים שעסקו במותו של היטלר, החליט כתוצאה מדחף אימפולסיבי- להרוג את היטלר, ובכך להציג ולשכתב גרסה אלטרנטיבית משלו הנוגעת לסופה של מלחמת העולם ה-2. ואי אפשר שלא לצחוק מהסצנה שבה לנדה מלמד את החבר'ה האמריקאים איטלקית. בונז'ורנו!

מקום 1: ספרות זולה (1994)

זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, שובר קופות גדול ואחד מהסרטים המכוננים של שנות ה-90 שבמדיה מסוימת המציא את הקולנוע מחדש, "ספרות זולה" הינה קומדיית פשע שחורה המציעה קווי עלילה רבים ומספר דמויות רב, המוצגים בצורה לא-לינארית ומשולבים זה בזה בדרכים שונות. בדומה לסרטים אחרים של טרנטינו המושפעים רבות מסרטים אשר קדמו ליצירתם ומהווים מחווה ליצירות קולנועיות שונות, גם סרט זה מצטט רבות מסרטים שונים ומז'אנרים שונים והפך בעצמו לקאלט כאשר דימויים שונים בו ממשיכים להיות מצוטטים גם ביצירות קולנועיות שבאו אחריו.

הסרט מכיל קאסט של שחקנים וכוכבי קולנוע גדולים כמו: סמואל ל. ג'קסון, אומה ת'ורמן, ברוס ויליס, הארווי קייטל, טים רות', , כריסטופר וולן ועוד ומהווה מעין הופעת קאמבק לשחקן ג'ון טרבולטה. כששואלים את טרנטינו בדבר אמונתו בהצלחת הסרט והפופולאריות שרכש, הוא מספר את אירועי ההקרנה הראשונה של הסרט בפסטיבל קאן, כאשר אחד הצופים באולם חטף התקף היפוגלקמי בסצינת מזרק האדרנלין וכי המחשבה הראשונה הנוגעת לסרט שעברה במוחו הייתה שהסרט אולי קשוח מדי לצפייה. ההיסטוריה הוכיחה אחרת.



סרטים נוספים שראויים לציון הם:

"רומן על אמת" (1993)- סרט שנכתב על ידי טרנטינו ובוים על ידי טוני סקוט. בשנים האחרונות יצאה גרסא ערוכה באופן חדש תחת חזונו של טרנטינו בצורה שונה מהגרסא המקורית הערוכה באופן לא – לינארי.

"4 חדרים"- פרוייקט קולנועי המקבץ 4 מהבמאים הז'אנריים הבולטים ביותר ומאפשר לכל אחד מהם לביים סיפור אחד מיני הסיפורים הרבים המתרחשים במשמרת לילה של חדרן הנקלע לסיטואציות מוזרות בכל אחד מארבעת החדרים בבית מלון.

"רוצחים מלידה" – סרטו הקלאסי של אוליבר סטון שמבוסס על תסריט שנכתב במקור ע"י טרנטינו ושופץ ע"י סטון. העלילה עוקבת אחר זוג שיוצא למסע רציחות ברחבי ארה"ב והופכים לכוכבי תקשורת.

לחלק הראשון של הכתבה >> לחצו כאן
מישל צ'יקו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט