חדשות קולנוע וסרטים

את חג הפסח תרצו לבלות עם משפחת פורסיית

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חג הפסח מתקרב בצעדי הענק והתחרות בין הלווין והכבלים בעצומה, הכבלים מציע אקשן, הלווין מציע סרטים תקופתיים, הכבלים מציעים ספיישלים של גיא פינס, הלווין מגיע עם דרמה תקופתית בעשרה פרקים, הכבלים מציע "אבודים" הלויין נותק בעיטה עם "נשים נואשות". בתקופת הפסח, הסרטים התקופתיים ישלטו בלווין לפחות בערוץ yes1 שמקרין על פי רוב דרמות.

במשך עשרת ימי חג הפסח, החל מה- 21 באפריל, יוקרנו דרמות תקופתיות נחשבות (כמו 'שייקספיר מאוהב' שהוקרן כמה כמה וכמה פעמים בלווין), הקרנות בכורה לסרטים תקופתיים שיצאו לפני מספר חודשים מבתי הקולנוע (כמו "נערה עם עגיל פנינה") וסתם סרטים שכיף לראות שוב ושוב. ואכן, חלק גדול מהסרטים שיוקרנו מוקרנים זו הפעם האלף ארבע מאות ארבעים ושמונה, אבל מעצבי לוחות השידורים בלווין עשו עבודה טובה ובחרו את המיטב. מי שראה, ישמח לראות שוב ומי שבמקרה לא ראה, חובה עליו לראות וחלק מגדול מהסרטים מומלץ גם להקליט ולשמור.

גולת הכותרת של הערוץ בחג הפסח הם לווא דווקא הסרטים אלא סדרה בריטית נחשבת "ההגדה לבית פורסיית", לא מדובר בעיבוד משנות השבעים שהוקרן אינספור פעמים בטלוויזיה החינוכית אלא עיבוד חדש יותר משנת 2002.

ההגדה לבית פורסיית תשודר כל יום, החל ממחר, חמישי ה- 21 באפריל בשעה 18:30. המדובר הוא בדרמה תקופתית בעשרה פרקים, המבוססת על הרומנים הקלאסיים של ג'ון גלסוורת' שזכה בפרס הפוליצר ובפרס נובל לספרות ונפטר בשנת 1933 מגידול במוח.

העיבוד החדש מביא למסך כמה מהשחקנים הבריטים היותר בולטים של השנים האחרונות, שחקנים שראינו בלא מעט סדרת, מיני סדרות וסרטי קולנוע מצליחים. בשחקנים: דמיאן לואיס ("אחים לנשק"), יואן גרופוד ("המלך ארתור" - בתמונה), רופרט גרייבס ("טירופו של המלך ג'ורג'") ג'ינה מקי ("נוטינג היל"), קורין רדגרייב, ג'יליאן קרני, ובן מיילס ("זיווגים").לונדון, בתפר שבין המאה ה-19 למאה ה-20. כוח, כסף וקנאה מניעים את חייהם של בני משפחת פורסיית האמידים. על פני השטח הם נראים כמודל המשפחה הויקטוריאנית המצליחה, אלא שמתחת לעושר ולשגשוג מבעבעים רגשות עזים של תסכול, אומללות ומתיחות.

סומס פורסיית (דמיין לואיס) עורך דין מצליח במשרד המשפחתי הוא "בעל נכסים" בהוויתו - עשיר, גאה, יהיר ועצור, המנהל את חייו כשלנגד עיניו עומדים ערכי המשפחה. כשהוא מתאהב באייריני הרון היפה (מקי) הוא מתעקש להפוך אותה לשלו, למרות שהיא אינה נענית לחיזוריו. אייריני היא צעירה עצמאית, אוהבת אומנות ומוסיקה, שכל חטאה הוא כי היא חסרת כל. תחת לחצי אמה החורגת וחיזור אגרסבי מצד סומס, היא נשברת ונענית להצעתו, אלא שאופיה העצמאי ועקשנותה עומדים בסתירה לחייו של סומס, ואייריני מוצאת את עצמה כבולה בנישואין חסרי אהבה ותשוקה.

ג'וליון פורסיית הצעיר (רופרט גרייבס), בן דודו ויריבו של סומס, מייצג את הצד הרגיש של המשפחה. בחייו האישיים והמקצועיים הוא בוחר ללכת אחרי ליבו, אפילו אם הדבר עולה לו בחיי הנוחות שמעמד משפחת פורסיית מקנה לו. בצעד אמיץ הוא עוזב את אשתו ובתו הקטנה ג'ון, ועובר לחיות חיים בוהמיים צנועים עם מי ששימשה אומנת לג'ון. האקט הקיצוני מנתק אותו ממשפחתו וחבריו, אבל ג'וליון שלם ומאושר בחייו החדשים, המהווים ניגוד גמור לדרך בה חונך.

אייריני, לעומתו, אינו מצליחה לנתק עצמה ממשפחת פורסיית. נסיונותיו של סומס לשלוט בחייה מובילים אותה אל זרועותיו של בוסיני (יואן גרופוד), ארכיטקט צעיר וכריזמטי שנשכר לבנות לה בית כפר מפואר. השמועות על הרומן הנרקם בין השניים מעסיקים את המשפחה כולה, מלבד סומס, שאינו יודע דבר. אבל נקמתו של הבעל המקורנן אינה מאחרת לבוא - הוא תובע את בוסיני, מביא אותו לסף פשיטת רגל ואונס את אייריני בהתקף של זעם וקנאה. משולש האהבה סומס-אייריני-בוסיני מסתיים בטרגדיה, אחריה אייריני עוזבת את סומס ונשארת חסרת כל. יחסי האיבה בין אייריני וסומס, סומס וג'וליון ממשיכים להוות עמוד מרכזי בחיי משפחת פורסיית במשך השנים ויוצרים מערכות יחסים מפתיעות, אכזבות וטרגדיות.
קצת על הסופר:

ג'ון גלסוורת' נולד בקינגסטון היל בשנת 1867, למשפחה מהמעמד הבינוני-גבוה, אותו מעמד בו ישתלח בספריו. הוא למד משפטים באוקספורד, אך במקום להפוך לפרקליט, העדיף לטייל בעולם, כנראה כדי לנסות ולשכוח את אהבתו הנכזבת לשכנתו מהכפר, סיביל קארליזל. באחד מטיוליו הוא פגש את הסופר ג'וזף קונראד ושוכנע סופית לוותר את מקצוע המשפטים ולהפוך לסופר.

את ספריו הראשונים כתב תחת שם העט ג'ון סינג'ון והוציא אותם לאור במימון עצמי. בשנת 1904 פרסם את הרומן הראשון תחת שמו. באותה השנה נפטר אביו וגלסוורת' קיבל עצמאות כלכלית. הוא מיהר להתחתן עם אדה פירסון קופר, איתה חי בסוד במשך כמעט עשור. נישואיה הקודמים, שהיו אומללים, לבן דודה ארתור היוו את הבסיס לספר הראשון בסאגת פורסיית ( The Man Of Property - 1906).

בשנת 1917 ראש ממשלת אנגליה לויד ג'ורג' ביקש להעניק לגלסוורת' תואר אצולה, אך הלה סירב, מאמין כי הכתיבה היא פרס בפני עצמו. בסוף מלחמת העולם הראשונה, 15 שנה אחרי פרסום הספר הראשון בסאגה, גלסוורת' חזר לסיפורם של בני משפחת פורסיית. In Chancery פורסם בשנת 1920 ומיד אחריו To Let (1921). בעוד הספרים הראשונים בסאגה העבירו ביקורת על בני המעמד הבינוני-נמוך, לעת זקנה גלסוורת' מיתן את דרכיו, עד כדי היזדהות עם דמות הנבל המרושע, סומס פורסיית. בשנת 1922 אוגדו שלושת הספרים לספר אחד ובשנת 1949 עובדו למסך הגדול בסרט That Forsyte Woman בכיכובם של ארול פלין וגריר גרסון. העיבוד הראשון לטלוויזיה היה בשנת 1967, במיני סדרה ששודרה ב- BBC.

לחצו על התמונה של יואן כדי לראות את המשתתפים העיקריים בסדרה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט